Gæst PernilleT Skrevet December 30, 2011 Rapporter Share Skrevet December 30, 2011 Som overskriften lyder.. Nogen der har erfaringer med Profine foder? Jeg har en lab på 10 måneder som måske godt kunne prøve noget nyt, da han ikke er så interesseret i mad lige i øjeblikket. Link til produktet .. Dog er det puppy produkt .. de har også voksen produkter. Køb Profine Junior LB Chicken & Potatoes - Tilbud: 108,00,- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret December 31, 2011 Rapporter Share Besvaret December 31, 2011 Hej Jeg har ingen erfaringer med det, men jeg synes da at ingredienslisten ser fin nok ud Hvilken proteinkilde har han fået indtil nu? Hvis han tidligere har fået kylling også, vil et skift til dette, ikke give ham meget forandring. Der vil et foder med noget helt andet (f.eks. hest, okse, vildt osv) være mere interessant Hvis han er blevet kønsmoden behøver du ikke længere at fodre med hvalpefoder - ved kønsmodningen er skelettet færdigt med at vokse, og så skal hunden ikke længere have ekstra calcium (som primært er forskellen på et hvalpe og voksenfoder), men skal derimod bruge ekstra protein. Proteintallet ser fint ud i produktet til det Kønsmodningen for de store racer som din er typisk mellem 9 mdr og 1 år. Hvis du synes han skal fortsætte på hvalpefoder, vil jeg derfor anbefale at du ikke købe ind til ret længe af gangen En hund kan udvikle allergi overfor en proteinkilde (eller et foder generelt) hvis den får det længere end 2 mdr af gangen. Sandsynligheden stiger kraftigt herefter! Det anbefales derfor at man skrifter proteinkilde minimum hver 2. mdr eller varierer dagligt, f.eks. ved at have min 2 sække med forskellige kilder åbne af gangen. Held og lykke med hvalpen ) Vuf fra Line Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lillemyr Besvaret December 31, 2011 Rapporter Share Besvaret December 31, 2011 Jeg har fodret med deres lakse-variation i 2 år. Min hund (som har allergi) har fået en god pels og spiser med glæde. Flere i min omgangskreds bruger også foderet, og jeg får kun positivt response fra dem. Er der noget specielt du vil vide skal du bare spørge, så svarer jeg gerne (og kan jeg ikke lige svare kan jeg ringe til importøreren ). Hilsen Tina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Sheila påbegyndte en sæk senior for nogle uger siden og indtil videre er Vi fint tilfreds. Dog er Det åbenbart lidt kedeligt i smagen eller duften, for sheila gider ikke rigtig spise det og hun ER ellers ikke kræsen...men det kan jo være senior variantem der Er kedelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Senior varianten er jo rimelig fedtfattig så måske er det derfor. En af de varianter Nala får lige nu er Wolfsblut med hestekød - den er også low fat low protein - det er altså bare heller ikke lige så interessant som det andet hun får, med mere "almindelige" værdier .... Måske er det ligesom med os mennesker - mad med fedt smager (oftes) bedre end det fedtfattige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2012 Ja muligvis, men det Er samme fedt procent som meget andet hun har fået, hvor der åbenbart var mere smag, eller duft er Det nok i hundes tilfælde. Var det ikke fordi damen ikke gider det, så fortsatte jeg , men jeg mangler godt nok at kunne bruge foderet bare lidt til aktivering... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts