Hop til indhold

Figuranter søges Fyn


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Nu sidder alle der har mødt mig og skipper og overvejer hvilken hund jeg havde byttet ham ud med haha.

 

Han var bare så dygtig! Ligesom sidste weekend, nu skal jeg bare hitte ud af hvad jeg gør anderledes når der er figuranter på :hmm: og så gøre det altid ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu har jeg jo mødt dig 2 gange - og det er ikke helt fair at komme med en konklusion ud fra det. Men jeg vil alligevel vove at dele mine tanker med dig - og så kan du jo krølle sammen og smide ud, hvis ikke du mener du kan bruge det :-)

 

Første gang var vi på gåtur i Dalumområdet. Jeg så, at når du var meget tæt på de forbipasserende, så fik du ham helt tæt på dig i stram snor og bar nærmest hans vægt - i mangel af bedre ord. Som om du forsøgte fysisk at styre ham uden ret mange ord.

 

Idag så jeg et helt vildt fedt samarbejde - du vidste hvad du ville - du var tydelig - også med et signal - og du roste ham. Du var "på" - altså nærværende og du kunne snildt kontrollere ham med belønning og signal. Jeg så dig ikke være fysisk på nogen måde.

 

Jeg så dig også være på forkant med situationen - gik hen foran ham - og fik ham guidet dertil hvor du gerne ville have det. Eller også var det dig selv du fangede og holdt kontakten - det skal jeg ikke kunne sige - for jeg så ikke grunden til du stillede dig foran ham på et tidspunkt; lige der hvor vi var rigtig tæt på og ville til at passere jer.

 

Jeg tænker at du nu er nærværende, forudsigende og har taget føringen istedet for at lade Skipper tro han har et ansvar.

 

Jeg var - og er - stadig meget meget imponeret. Virkelig godt arbejde!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo mødt dig 2 gange - og det er ikke helt fair at komme med en konklusion ud fra det. Men jeg vil alligevel vove at dele mine tanker med dig - og så kan du jo krølle sammen og smide ud, hvis ikke du mener du kan bruge det :-)

 

Første gang var vi på gåtur i Dalumområdet. Jeg så, at når du var meget tæt på de forbipasserende, så fik du ham helt tæt på dig i stram snor og bar nærmest hans vægt - i mangel af bedre ord. Som om du forsøgte fysisk at styre ham uden ret mange ord.

 

Idag så jeg et helt vildt fedt samarbejde - du vidste hvad du ville - du var tydelig - også med et signal - og du roste ham. Du var "på" - altså nærværende og du kunne snildt kontrollere ham med belønning og signal. Jeg så dig ikke være fysisk på nogen måde.

 

Jeg så dig også være på forkant med situationen - gik hen foran ham - og fik ham guidet dertil hvor du gerne ville have det. Eller også var det dig selv du fangede og holdt kontakten - det skal jeg ikke kunne sige - for jeg så ikke grunden til du stillede dig foran ham på et tidspunkt; lige der hvor vi var rigtig tæt på og ville til at passere jer.

 

Jeg tænker at du nu er nærværende, forudsigende og har taget føringen istedet for at lade Skipper tro han har et ansvar.

 

Jeg var - og er - stadig meget meget imponeret. Virkelig godt arbejde!.

 

ih jeg bliver helt flov :genert: :kys:

 

jeg tror det der er sket er at jeg har fået mere tillid til Skipper og jeg er ikke så opgivende længere jeg har bestemt at han skal kunne give mig kontakt også når der er fremmede hunde i farvandet.

 

Og som vi snakkede lidt om i går så har jeg haft alt for mange bekymringer omkring dårlige hundemøder, andres opfattelse af skipper som en ustyrlig unghund, osv, osv der nok har gjort mig alt for anspændt når andre hunde nærmede sig. Og jeg tror det har sendt nogle meget forkerte signaler til skipper :???: men vejen frem er at vise ham at jeg har styr på situationen og der ikke er noget at frygte

 

Vi har stadig lang vej tilbage i dagligdagssituationerne, der skal jeg lære at finde en god balance mellem at lade ham snuse og give kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg er ikke så opgivende længere jeg har bestemt at han skal kunne give mig kontakt også når der er fremmede hunde i farvandet.

 

Lige netop det med at du har bestemt - tror jeg er rigtig vigtigt!. Især hvis man har en unghund med hormoner fisende rundt. Som du selv så så vil han 100 gange hellere din kontakt og belønning end andre - på trods af godbidder i hånden (og de var altså ikke ringe ;-))

 

- og så tænker jeg da også at det ikke kun er tillid til Skipper du har genopbygget - men også til dig selv.

 

Når hundene ændrer sig - for det gør de jo når de vokser - så er der engang imellem nogle perioder hvor jeg har oplevet, at man lige skal "lære dem at kende igen" - nøjagtig som med mit barn iøvrigt når han har været i udvikling.

 

Ved godt det er fy fy at sammenligne - men der ER mange ens ting - basta :-D

 

Og den fedeste måde at lære hinanden af kende på, er samarbejdet (også selvom det er på baggrund af et "problem"). Man opbygger en fælles tillid og det er det fedeste synes jeg. Jeg kan blive helt høj bare af tanken.

 

Tal endelig med Majken ift. den balance du omtaler - i skal være klar begge 2. For mig ville det sige at have så tilpas mange succesoplevelser at jeg ikke ville få den der snert eller knude i maven af spænding. At have troen på mig selv og min hund og vores kontakt. Og som jeg læser dine indlæg - så virker det som om det endnu er en ny oplevelse for dig, at i har sådan en fantastisk kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er meget nyt. Eller nej det passer ikke, vi var blandt de bedste på holdet både til hvalpe og unghundetræning. Min graviditet var (set i bakspejlet) ikke super godt planlagt for lige mens jeg var dødtræt og smadret af graviditeten så blev skipper rigtig kønsmoden og så manglede mit overskud nok til at snuppe problemerne i opløbet.

 

Men vi er ved at kæmpe os tilbage :-D og han er klart blevet mere voksen på det sidste. Jeg kan stadig glemme at jeg ikke længere behøver stresse over at have ham med ud i svigermors fine hjem, osv :lol:

 

Jeg håber jo på at vi kommer på et lydighedshold hos maiken til marts. Rally osv er lagt på hylden og vi vil koncentrere os mere om basal lydighed og kontakt inden vi begynder på noget andet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som i er helt på rette vej -sammen :lun:

 

Bare husk, at Rally jo også er meget tillidsopbyggende - og sikkert ret sjovt samvær med sin hund; som kommer retur igen i form af at du er sjov at følges med og du styrer slagets gang/har ansvar for hvad der nu skal ske.

 

Tænker det er ret ligegyldig om det er det ene eller det andet - bare i har et fælles projekt og har det sjov med det begge 2.

 

K.h. en som efter hvalpe- og undhundehold kørte træt i alm. lydighed :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Det lyder som i er helt på rette vej -sammen :lun:

 

Bare husk, at Rally jo også er meget tillidsopbyggende - og sikkert ret sjovt samvær med sin hund; som kommer retur igen i form af at du er sjov at følges med og du styrer slagets gang/har ansvar for hvad der nu skal ske.

 

Tænker det er ret ligegyldig om det er det ene eller det andet - bare i har et fælles projekt og har det sjov med det begge 2.

 

K.h. en som efter hvalpe- og undhundehold kørte træt i alm. lydighed :-P

 

jeg havde slet ikke set dit svar :oops:

 

du har helt ret, jeg er bare kørt sur i rally fordi alle de andre går baner og vi ikke laver meget mere end 1-2 skilte. Så jeg har brug for noget andet hvor vi ikke er "de dumme" :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hanhunde træningen går det forrygende med :banan:

 

i fredags mødte vi tilfældigvis en hanhund, jeg havde glemt godbidder hjemme :stupid: men holdt stort set kontakten til skipper alligevel. Der blev brummet lidt men han gik pænt ved siden af mig og kiggede også jævnligt op for at se hvor de godbidder dog blev af :lol:

 

i dag stillede labberdrengene så op med aslan. Der blev brummet én gang lige da han fik øje på aslan, men så trådte jeg ind foran ham ligesom Maiken lærte mig og fik kontakt og så var der intet. Vi stod længe ca 2 meter fra hinanden og snakkede mens jeg havde fuld kontakt til skipper :hjerte:

 

 

ideelt set så håber jeg da på at han vil gå tilbage til at elske alle hunde, men realistisk set så håber jeg på at vi kan fortsætte som det er nu. Han behøver ikke elske andre hanner, han skal bare kunne acceptere at de er i nærheden uden at reagere negativt. Og det virker meget realistisk som det ser ud nu :banan:

 

hvis vi så engang får et stabilt indkald så jeg kan kalde ham til mig når der dukker andre hunde op. Så han kan gå løs af og til så er jeg en glad hundeejer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Men hanhunde træningen går det forrygende med :banan:

 

i fredags mødte vi tilfældigvis en hanhund, jeg havde glemt godbidder hjemme :stupid: men holdt stort set kontakten til skipper alligevel. Der blev brummet lidt men han gik pænt ved siden af mig og kiggede også jævnligt op for at se hvor de godbidder dog blev af :lol:

 

i dag stillede labberdrengene så op med aslan. Der blev brummet én gang lige da han fik øje på aslan, men så trådte jeg ind foran ham ligesom Maiken lærte mig og fik kontakt og så var der intet. Vi stod længe ca 2 meter fra hinanden og snakkede mens jeg havde fuld kontakt til skipper :hjerte:

 

 

ideelt set så håber jeg da på at han vil gå tilbage til at elske alle hunde, men realistisk set så håber jeg på at vi kan fortsætte som det er nu. Han behøver ikke elske andre hanner, han skal bare kunne acceptere at de er i nærheden uden at reagere negativt. Og det virker meget realistisk som det ser ud nu :banan:

 

hvis vi så engang får et stabilt indkald så jeg kan kalde ham til mig når der dukker andre hunde op. Så han kan gå løs af og til så er jeg en glad hundeejer :-D

 

Hvor er det herligt at læse :-)

 

Bliver helt glad i låget over jeres fremskridt, hvor er I bare pisse seje begge to. Godt arbejdet.

 

Er helt ærgelig over at I ikke kan tage på et indkaldskursus som bliver afholdt via. hund og træning. Det er desværre på Sjælland, men okay, kurset er heller ikke helt billigt. Men men, tror det kunne være guld værd.. ( Altså, jeg siger ikke at I ikke selv kan træne indkald med skipper, overhovedet, det var bare mere som inspiration/gode fif at jeg lige nævnte det med kurset) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det herligt at læse :-)

 

Bliver helt glad i låget over jeres fremskridt, hvor er I bare pisse seje begge to. Godt arbejdet.

 

Er helt ærgelig over at I ikke kan tage på et indkaldskursus som bliver afholdt via. hund og træning. Det er desværre på Sjælland, men okay, kurset er heller ikke helt billigt. Men men, tror det kunne være guld værd.. ( Altså, jeg siger ikke at I ikke selv kan træne indkald med skipper, overhovedet, det var bare mere som inspiration/gode fif at jeg lige nævnte det med kurset) :-)

 

Tark jeg er faktisk også lidt stolt over os begge 2 :-D jeg tror også figuranttræningen smitter af i hverdagen for han er super obs på mig når vi er ude sammen og også til rallytræning i formiddags. Og så spiller det da sikkert også ind at han er ved at blive voksen, han bliver 2 i næste måned :hjerte:

 

vi kunne helt sikkert godt bruge nogle inputs :5up: han har faktisk et kanon indkald ift alle andre forstyrrelser. Mennesker, fugle, osv. Hvis vi går spændende steder er det heller ikke noget problem. Men en hund, den kan jeg ikke hamle op med. Vi går med ham i sporline i skoven og på stranden for at undgå uheldige episoder, men hvis der så kommer en anden hund så er han så langt væk at vi ikke kan få kontakt før han er halet ind i sporlinen.

Men det må blive næste projekt når han er mere stabil med hanhundene :-D det er det der har fyldt mest i hverdagen.

 

Næste figurant er vist Linda og Koda når vi skal hente foder hos hende, men hvis andre vil byde ind så melder i jer bare :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark jeg er faktisk også lidt stolt over os begge 2 :-D jeg tror også figuranttræningen smitter af i hverdagen for han er super obs på mig når vi er ude sammen og også til rallytræning i formiddags. Og så spiller det da sikkert også ind at han er ved at blive voksen, han bliver 2 i næste måned :hjerte:

 

vi kunne helt sikkert godt bruge nogle inputs :5up: han har faktisk et kanon indkald ift alle andre forstyrrelser. Mennesker, fugle, osv. Hvis vi går spændende steder er det heller ikke noget problem. Men en hund, den kan jeg ikke hamle op med. Vi går med ham i sporline i skoven og på stranden for at undgå uheldige episoder, men hvis der så kommer en anden hund så er han så langt væk at vi ikke kan få kontakt før han er halet ind i sporlinen.

Men det må blive næste projekt når han er mere stabil med hanhundene :-D det er det der har fyldt mest i hverdagen.

 

Næste figurant er vist Linda og Koda når vi skal hente foder hos hende, men hvis andre vil byde ind så melder i jer bare :blink:

 

Hvor er det bare godt at høre at det går godt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

nå vi har været afsted igen. Denne gang var det Linda og Koda der stod for skud. Det gik helt fint. Sværhedsgraden blev klart øget fordi Koda reagerede på Skipper og så svarede han igen. Men jeg kunne, med lidt besvær, bryde hans brummen og få kontakt :5up: han "glemte" også at Koda var der så snart Koda var stille og så var der rigtig fin kontakt :-D

 

 

 

hvis der sidder nogle med intakte hanhunde enten på Fyn eller sådan på strækningen odense-århus som gider bruge et kvarters tid på at gå forbi os må i meget gerne sige til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det herligt at læse :-)

 

Bliver helt glad i låget over jeres fremskridt, hvor er I bare pisse seje begge to. Godt arbejdet.

 

Er helt ærgelig over at I ikke kan tage på et indkaldskursus som bliver afholdt via. hund og træning. Det er desværre på Sjælland, men okay, kurset er heller ikke helt billigt. Men men, tror det kunne være guld værd.. ( Altså, jeg siger ikke at I ikke selv kan træne indkald med skipper, overhovedet, det var bare mere som inspiration/gode fif at jeg lige nævnte det med kurset) :-)

 

Et indkaldskursus? Det lyder interessant! Har du været på det, og har du evt. nogle gode fif? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...