Hop til indhold

dække


Gæst krumme00
 Share

Recommended Posts

Godbidder! :-D

 

Sæt dig foran hunden, og lok den ned at ligge med en godbid den elsker - pølse er altid et hit her i hvert fald :mums: Og når den så ligger så roser du (:

 

Og så er det at øve igen og igen, og få kommandoen på.

 

Husk aldrig at røre ved hunden, hverken at trække i benene eller trykke på den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hej nogle der har et godt råd om hvordan jeg kan træne min hvalp til at dække han vil bare ikke

 

Jo han vil, hvis du viser ham, at du har en godbid dækket af din flade hånd på jorden lige foran ham. Han vil starte med at kradse på din hånd, men når hånden ikke flytter sig, dækker ham til sidst og i det sekund han ligger flytter du hånden og roser. Det øver du et stykke tid. Når han så dækker ved synet af den flade hånd sætter du kommandoen dæk på og så er den pot ude...

Link til indlæg
Del på andre sites

Find et barn :mrgreen:

 

Min 3 åri nevø fik aslan til at dække HVER gang han sagde det, vi kan kun 5 ud af 10 gange (uden godbidder)!

 

 

Nå, nok om det......

 

Jeg blev rådet til at holde godbidden i lukket hånd, nede på gulvet, og blive ved indtil hunden lagde sig......det tog ikke Aslan mange minutter at fange den.

 

Hvis det heller ikke virker.....har du så prøvet gulvet og skubbe hånden ind under over kroppen? Det virker for nogen og ikke for andre.

 

Det er de 2 eneste jeg kender.

 

Held og lykke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ina - slettet bruger

Først kommandoen sit. Når hunden sitter, sætter man sig på hug, Godbid i højre hånd under kæben, kommandoen dæk mens man fører hånden nedad mod jorden, hunden vil lægge sig for at få godbidden. Når hunden dækker roser man. Når hunden har fattet hvad den skal går man over til at øve kommandoen dæk i stående tilstand mens man, når man siger dæk, fører sin højre hånd nedad. Ideen er at hunden lærer håndtegnet at kende så den dækker unden man behøver at sige noget, på længere sigt.

Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også prøve at få hunden til at sidde foran dig, hvor du sidder på hug og så tage en godbid hen til snuden, for derefter at føre den nedad helt inde ved hals og brystkasse på hunden og hele vejen ned, så belønner du lige så snart den ligger sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...