Hop til indhold

nye tænder


Gæst pietras
 Share

Recommended Posts

Gæst pietras

jeg har to hvalpe på 4 måneder som er ved at skifte tænder og de vil ikk spise og den ene piver rigtig meget og bløder nogen gange i munden.

 

er det normalt at det gør ondt på dem og er det godt at skifte til våd foder i mens de skifter tænder?

 

håber på lidt hjælp...

 

mange tak

 

Pietras

Link til indlæg
Del på andre sites

aslan spiser minimalt her mens han skifter tænder.

 

Vores dyrelæge sagde at hvis han begyndte at pive meget, skulle vi kontakte hende, og så ville hun kigge om han skulle have noget smerte stillende.

 

Aslan får så sin tørfodder opløst, da han nææææææææægter at spise det tørt.

 

Du kan jo prøve at opløse det med lidt vand, og se om hvalpene gider at spise det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pietras
aslan spiser minimalt her mens han skifter tænder.

 

Vores dyrelæge sagde at hvis han begyndte at pive meget, skulle vi kontakte hende, og så ville hun kigge om han skulle have noget smerte stillende.

 

Aslan får så sin tørfodder opløst, da han nææææææææægter at spise det tørt.

 

Du kan jo prøve at opløse det med lidt vand, og se om hvalpene gider at spise det.

 

 

mange tak..vi har prøvet men kun idag de skal nok lige se det an først.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej... vores hvalp på 4 mdr. har også lige tabt sine tre første tænder idag:-P Hendes appetit fejler ingenting endnu... Hun har tabt tre af de forreste små tænder, hvilken rækkefølge taber de dem i? nogen der ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Først fortænder, så kindtænder og så til sidst de tænder, der nu endelig har fået deres rette navn; Draculatænderne.

 

Hvis vaps lider meget ved tandskifte, så opblød manden, gi den noget koldt at tygge i, stik den en gulerod osv. Prøv om du kan undgå at gi vaps medicin af den ene eller anden slags. Det er naturligt at smide mælketænder under kløen og av-av og det kan tids nok seriøst blive nødvendigt at skulle give sin hund medicin af den ene eller anden grund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Først fortænder, så kindtænder og så til sidst de tænder, der nu endelig har fået deres rette navn; Draculatænderne.

 

 

Jeg må få Aslan til at læse bøger, jeg havde jo glemt at informere ham om at kindtænderne skulle FØR dracula tænderne.

 

Ai altså! :roll:

 

Han begyndte også 2 uger "for tidligt" at smide tænderne, samt har ovetaget verdens herredømmet :rolleyes:

For ikke at snakke om hans prøven at parre tante emma (heldigvis blev det kun til at han parrede siden)

 

Det er sq wn besværlig hvalp vi har :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen:(NOT)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må få Aslan til at læse bøger, jeg havde jo glemt at informere ham om at kindtænderne skulle FØR dracula tænderne.

 

Ai altså! :roll:

 

Han begyndte også 2 uger "for tidligt" at smide tænderne, samt har ovetaget verdens herredømmet :rolleyes:

For ikke at snakke om hans prøven at parre tante emma (heldigvis blev det kun til at han parrede siden)

 

Det er sq wn besværlig hvalp vi har :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :mrgreen:(NOT)

 

Så nu ikke så sippet. Er Emma ikke en lab ? Det kunne der have kommet nogle rigtig søde små labraholmere ud af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu ikke så sippet. Er Emma ikke en lab ? Det kunne der have kommet nogle rigtig søde små labraholmere ud af :mrgreen:

 

Og vi har faktisk vendt det.........Bare med tante nanna.

Det kunne blive en super race, en broholmer (ingen appetit) med en lab (god appetit), nå....men det bliver nu aldrig til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I planer om at få stakkels Aslan under kniven hos dr. Dyr ?!?

 

 

Nej. Ikke med mindre han ender med at stresse total ud hele året rundt pga løbetid.

 

Aslan er en flot broholmer, med en rigtig kraftig maske (hvilket er en god ting) men jeg ville ikke turde avle på ham. Vi mangler en stamtavle for at vide at der ikke er alt muligt skidt i hans gener, og nu hved jeg ikke om hofte bogstaverne er arveligt, men hans mor har C(1???).

 

Men nøøøørj hvor jeg håber min lille skat beholder sin kraftige maske.

Syntes der var få der havde en kraftig maske nede på Broholm slot i lørdags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Ikke med mindre han ender med at stresse total ud hele året rundt pga løbetid.

 

Aslan er en flot broholmer, med en rigtig kraftig maske (hvilket er en god ting) men jeg ville ikke turde avle på ham. Vi mangler en stamtavle for at vide at der ikke er alt muligt skidt i hans gener, og nu hved jeg ikke om hofte bogstaverne er arveligt, men hans mor har C(1???).

 

Men nøøøørj hvor jeg håber min lille skat beholder sin kraftige maske.

Syntes der var få der havde en kraftig maske nede på Broholm slot i lørdags.

 

Det er ikke noget under, at du ikke ved om HD er arveligt. Det er der ingen, der rigtig gør, men når der ikke er tavle på ham er det jo under alle omstændigheder lidt tricky det avls-halløjsa...

 

Mht exteriøret er jeg total blank, når det kommer til Broholmere. Bare at der findes en sort variant overraskede mig. Jeg troede, at en Broholmer var sådan en slags overdeminsioneret gul labrador, men dels er det jo ikke en vanvittig stor hund og dels ligner de overhovedet ikke en lab og endelig er de åbenbart ikke bare gule...men at Aslan er rød må jeg sige også kommer lidt bag på mig. Ha ha ha, jeg må og skal på Broholm næste år, så jeg kan få udvidet mit perspektiv bare en anelse !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

men at Aslan er rød må jeg sige også kommer lidt bag på mig.

 

Samme her, vi troede vi havde en gul :roll:

Men efter at have set de gule, syntes jeg klart at en rød er mere farvrig og dermed pænere (samt Aslans maske er dejlig mørk)

 

Ikke for at prale og snakke helt vildt godt om min hund :roll::mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst MollysMor

Jeg gav Molly dåsemad mens hun skiftede tænder, for hun mistede næsten alle sine kindtænder på samme tid.

Hun er lige blevet færdig med at skifte tænder, og er tilbage på hendes normale mad. Men hun blødte også rigtig meget under tandskift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...