Hop til indhold

Hvad pokker hedder den "snor"?!


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Godaften kære HF'ere :-)

 

Sidder og overvejer fremtidige ting jeg skal købe til Inca når hun bliver større, og har overvejet at købe sådan en kort "snor" til at have i selen/halsbåndet, så man kan holde hende hel tæt, HVIS hun nu skulle komme for tæt på en anden hund og de bliver sure på hinanden/hvis der er andet hun skal væk fra. Har set mange af de store racer har denne slags "snor" :-)

 

Har fundet et billede, dog af en lidt sær model:

 

64075 Mongrel haandt.jpg

 

Vil hellere have med alm. håndtag, og helst i læder. Aner bare ikke hvad pokker sådan en/et snor/håndtag hedder? :vedikke:

 

Og ville det være bedre bare at købe enten en Julius K9 powersele eller en Hurtta Pro?

 

 

 

Håber nogen kan/gider hjælpe mig :blink:

 

 

/Claudia

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er en del der sætter håndtag i halsbåndet, ofte et bredt læder af slagsen. Jeg vil tro du kan få dem hos Kenjan, de har et par gange spurgt om jeg dog ikke skulle have sådan nogle når nu jeg har grand danois... Det skal jeg så ikke, det er noget af det mest tåbelige jeg er stødt på, dog toppet af brede læderhalsbånd hvor håndtaget rent faktisk sidder som en del af halsbåndet.

 

Det jo helt kuk, hunden skal for det første lære ikke at trække og så skal den være udstyret med noget der gør at vi mennesker er i stand til at stoppe/holde dyret hvis nu alt kikser og hunden brænder en sikring. Har hunden sele eller et stort bredt halsbånd på, ja så har vi jo sørget for at det generer den mindst muligt at have os på slæb når den blæser afsted efter en hare eller naboens provokerende tæppetisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Jeg frabeder mig venligst dine "råd" om hvordan man bedst holder hund, det er ikke pænt at blande sig i hvordan andre hundeejere holder hund, medmindre de selv spørger om det.

 

Desuden skal jeg gå til brugshunde træning, og der er sådan et håndtag også ret smart at have.

 

Og til jer andre - Mange tak! Havde ellers kigget på Kenjan, men åbenbart med lukkede øjne ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Jeg frabeder mig venligst dine "råd" om hvordan man bedst holder hund, det er ikke pænt at blande sig i hvordan andre hundeejere holder hund, medmindre de selv spørger om det.

 

Desuden skal jeg gå til brugshunde træning, og der er sådan et håndtag også ret smart at have.

 

Og til jer andre - Mange tak! Havde ellers kigget på Kenjan, men åbenbart med lukkede øjne ;o)

ja men sikke da et sødt svar du der kan komme med:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Jeg frabeder mig venligst dine "råd" om hvordan man bedst holder hund, det er ikke pænt at blande sig i hvordan andre hundeejere holder hund, medmindre de selv spørger om det.

 

Desuden skal jeg gå til brugshunde træning, og der er sådan et håndtag også ret smart at have.

 

Hvorfor er det smart til brugshundetræning?

Nu kender jeg nogle stykker, der brugstræner deres schæfere og maller og de render ikke rundt med håndtag i hunden :confused:

 

Og så synes jeg da at du skulle prøve at læse Hopsas indlæg igen. Det er vist ikke kun Kenjans hjemmeside du har kigget på med lukkede øjne, siden du får Hopsas indlæg til at handle om hvordan du holder hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Jeg frabeder mig venligst dine "råd" om hvordan man bedst holder hund, det er ikke pænt at blande sig i hvordan andre hundeejere holder hund, medmindre de selv spørger om det.

 

Desuden skal jeg gå til brugshunde træning, og der er sådan et håndtag også ret smart at have.

 

Og til jer andre - Mange tak! Havde ellers kigget på Kenjan, men åbenbart med lukkede øjne ;o)

 

Jeg rådgiver dig faktisk ikke, jeg giver min holdning og erfaring til kende. Du giver udtryk for ikke at vide noget som helst om redskabet og jeg fortæller dig så hvad jeg ved om det, inkl. hvor det kan købes. Jeg forstår slet ikke du kan tage mit indlæg som personlig kritik, du har jo for pokker ikke engang taget håndtaget i brug endnu.... Men jeg glæder mig da meget til at høre lidt om hvorfor sådan et håndtag er smadder smart når man skal træne i en schæferklub :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...