Hop til indhold

God hundesalon i Odense?


Gæst Isolde
 Share

Recommended Posts

Gæst Isolde

Er der nogen, der har kendskab til en god hundesalon i Odense? Har læst om forskellige på nettet, men vil gerne høre om personlige erfaringer.

 

Selv børster jeg daglig Tristan og forsøger at udrede og forebygge filter i hans pels, og snart vil jeg forsøge at bade ham. Opdrætteren sagde, at han var vant til at blive badet en gang om ugen, men jeg må indrømme, at jeg ikke selv har erfaring med pleje af en så krævende pels som malteserens/havaneserens. Tristans gennembørstning tager mig 1/2-1 time hver aften, for jeg har ikke rigtig taget på det endnu og går langsomt frem, da han roder rundt, smågnaver i børsten og bliver utilfreds, når vi skal til bagben og ende, hvor han typisk får lidt filter.

 

Jeg vil gerne kunne ordne mest muligt selv, men forudser, at jeg måske en dag skal have professionel hjælp til hans pels, især hvis han skal klippes. Jeg hører forskellige holdninger til klipning af malteser/havaneser. Tristan er ikke en udstillingshund. Han skal bare have det godt som selskabs- og familiehund her.

 

Med hensyn til hundesaloner er jeg lidt utryg ved at overlade ham til nogen, der måske er for hårde ved ham. Tristan er en blød hund, men han siger fra, når han bliver holdt fast og hvis noget gør ondt på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale Forside - www.abc-hundesalon.dk Anja er super sød og god ved hundene. Hun er bestemt og ved hvad hun gør og det skaber en ro hos hundene. Hun bruger ikke galger og lignende og man må gerne være der imens ens hun bliver børstet dog er det ngole gange en ulempe at ejeren er der da det gør hunden mere urolig nogle gange. Hun har sallonen i egen kælder og det er bare et super godt sted. jeg komemr der selv med min den ene inden han skal på udstilling.

 

Jeg har været i praktik hos Anja i et 1/2 år så så har fulgt hende daglig i den periode og savner det enormt nogle gange selvom det er 5 år siden nok, men besøger hende stadig :-) Hun er udannet.

 

Obs på der ligger ind på hovedgaden i skibhus vej det er ikke den ... men noget længere ude af vejen i det gamle skibhusene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...