Hop til indhold

Mor er SÅ stolt!


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg er bare SÅ stolt af Eris i dag, så jeg kan bare ikke andet end at dele min oplevelse! :lun:

 

Hun skulle til dyrlægen og have sin vaccine, og det gik bare fantastisk! :-D

Først blev hun tjekket i hovede og røøev. Bogstaveligt talt :slem: Hun var så stille og rolig og opførte sig så eksemplarisk! Ingen bølle i dag. :lun: Hun lod bare dyrlægen tjekke hende, selvom hun ikke rigtigt er trænet i det. :oops: Der var bare ingenting, da hun fik sin vaccine :lun: Hun gnaskede bare løs på dyrlægens godbidder :-D

Dyrlægen var bare fantastisk i forhold til det andre steder vi har været. Han var så rolig, og det smittede bare af på hende :-D Andre stedet bliver hun bare kørt helt op. Hun fik lov at snuse til ALT inden han brugte det. Både sprøjte og teteskop! Hun var da også ved at give ham et ordentligt shibakys, men han trak sig hurtigt væk. :sjov:

Hun vejer godt nok under shiba idealvægten (8-10kg), men hun er bare tip top! 7,2kg.

Da vi så ville gå, blev hun lidt bøllet :-D Vi plejer, når vi går gennem døre, at hun skal kigge os i øjnene før vi går videre. Men hun ville andet! :damn:

 

Da vi så gik hjem, skulle kæresten lige ind i Netto. Så parkerede jeg mig og Eris på fortovet. Hun lagde sig bare ned og slappede helt af! :-D Det har hun meget svært ved, når der sker så mange spændende ting udenfor. :roll: Hun blev endda liggende, da der kom en anden hund forbi, der rigtig gerne ville have kontakt. Heeeelt fantastisk! :-D Hun blev bare rost til skyerne!

Årh er bare så glad i dag, og SÅ stolt af min elskede Eris. :lun::lun::lun: <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Først og fremmest: Dejlig fortælling. Det er så rart med rolige mennesker, deres vibrationer har bare en fantastisk effekt på dyrene.

 

 

Dernæst: Er idealvægten for shibaer 8-10 kilo??? Taiki vejer 12-13 kilo... og er kun næsten 6 mdr - og det er ikke (kun) fedt!! :genert:

Men okay, da vi var på udstilling var han lige så stor som flere voksne shibaer, og det var hans bror også.

 

Gud ved, om han er blevet forbyttet med en akita som spæd? :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Dejlig fortælling. Det er så rart med rolige mennesker, deres vibrationer har bare en fantastisk effekt på dyrene.

Dernæst: Er idealvægten for shibaer 8-10 kilo??? Taiki vejer 12-13 kilo... og er kun næsten 6 mdr - og det er ikke (kun) fedt!! :genert:

Men okay, da vi var på udstilling var han lige så stor som flere voksne shibaer, og det var hans bror også.

 

Gud ved, om han er blevet forbyttet med en akita som spæd? :hmm: :mrgreen:

 

Det skulle man næsten tro. :sjov: Akitaer er nu også dejlige. :lun:

 

Det står mange stedet på nettet og hos min dyrlæge at idealvægten er 8-10kg. Netop derfor var jeg meget nervøs for at hun var meget undervægtig. Men efter dyrlægens vurdering, så er hun jo helt sund. Så det betyder ikke så meget.

Du skal bare være glad for at have en madglad hund! Du har jo også en hanhund, så det undrer mig ikke, at de kan veje mere end tæverne! Han er jo heller ikke vokset helt ud. :-D

Jeg ved ikke hvor høj Eris er, men hun er da på højde med en af byens shibaer (tæve), den er bare lidt overvægtig. :-D Ellers har jeg jo bare en "lille" shiba :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Han burde nok også være slankere for at følge racestandarden, men han er stadig en hvalp og får kun knapt det, han i følge min oversigt burde få, om dagen, så det tør jeg slet ikke ændre på.

 

Og jeg synes da også, at Eris ser sund ud på billederne jeg har set af hende, slet ikke afpillet som nogle shibaer godt kan se ud så snart de er slanke efter racestandarden (tror det er noget med knoglebygningen også, om de ser slanke eller tynde ud). Og så længe hunden har det godt, det er jo det vigtigste (med mindre man udstiller selvf.).

Link til indlæg
Del på andre sites

Han burde nok også være slankere for at følge racestandarden, men han er stadig en hvalp og får kun knapt det, han i følge min oversigt burde få, om dagen, så det tør jeg slet ikke ændre på.

 

Og jeg synes da også, at Eris ser sund ud på billederne jeg har set af hende, slet ikke afpillet som nogle shibaer godt kan se ud så snart de er slanke efter racestandarden (tror det er noget med knoglebygningen også, om de ser slanke eller tynde ud). Og så længe hunden har det godt, det er jo det vigtigste (med mindre man udstiller selvf.).

 

De billeder er nu også noget gamle :-D Lige nu ser hun rigtig dårlig ud. Hun ligner en hund, der lige har født hvalpe, hvilket hun også selv troede ;) og man kan se ribbenene meget tydeligt, fordi hun tabte det meste af pelsen. Men det skal nok komme igen :) Glæder mig til hun skal steriliseres. Det bliver dog først efter hendes næste løbetid og falsk drægtighed. Så skal hun nok komme til at se rask ud igen :-D Men ja, det vigtigste er, at hun har det godt! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...