Hop til indhold

Ulempen ved to hunde!


Freudika
 Share

Recommended Posts

I de her dag oplever jeg faktisk ulemperne ved at have to hunde - for dem er der åbenbart også ... ikke at jeg ville undvære det for noget ... men altså - At skulle holde en 7 måneder gammel damp-hund i ro fordi den store er blevet neutraliseret - det er dælme ikke let ... og også holde den store rimeligt i ro for at passe på arret - De vil jo gerne lege begge to :roll: ... Det har ikke været det letteste ...

 

Nu er een af dem så blevet syg - har skidt på gulvet og kastet op flere steder i løbet af natten ... men jeg ved ikke hvem af dem det er ... Kan jeg egentlig bare kaste noget Zoolac på dem begge to for en sikkerheds skyld?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det llyder som en rimelig øv situation :ae:

 

Håber da at vovsen kommer oven på.

 

 

Men nu du har oprettet tråden..........

 

Vi har da snakket om at hvis Aslan bliver ved med at være så nem osv osv, så kunne vi da godt finde på at få en til....... :oops: (når han er færdigudviklet vil ve vende det igen altså om 2½ år :mrgreen:)

 

 

Så når du nu har to hunde..........kunne du så ike helt vildt godt tænke dig at fortælle både det gode og det dårlige ved at have 2?

Det kunne jeg nemlig godt tænke mig at hører om :blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er afgjort flest fordele ... to hunde giver dobbelt så meget som een :D ... og de er ikke dobbelt arbejde ... jeg er afsted til træning flere gange (og det ser jeg ikke som en dårlig ting altså)- og nogle dage går jeg dobbelt ture ... men ikke hver dag - for de skal kunne gå både sammen og hver for sig ...

 

De aktiverer sig selv i stor stil - selvom jeg også disker op med noget - som jeg også gjorde da jeg kun havde en hund (små træningspas, fodersøg mm.) ... Så giver de hinanden noget som vi som mennesker ikke kan give dem ... og det er dejilgt.

 

Økonomien skal man selvfølgelig tænke på - dobbelt dyrlægeregning - dobbet foderregning ... dobbelt alting ... Men nu har jeg jo små tæppetissere - så der er foderet ikke den store udskrivning ;D ...

 

Det er mere tidskrævende at have to end een - men det er jo dejlig tid ... Det er faktisk først her, hvor der er sygdom ind over, at jeg oplever at det er besværligt ... og det er da heldigvis mere undtagelsen end reglen at de skal være syge ...

 

Nåja - og så synes jeg, at det er supersvært at lære hund nr. to at være alene alene-hjemme ... Jeg indrømmer, at vi faktisk lidt har opgivet det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nåja - og så synes jeg, at det er supersvært at lære hund nr. to at være alene alene-hjemme ... Jeg indrømmer, at vi faktisk lidt har opgivet det :oops:

 

 

Hmm, ja det er vel ikke nemt at skulle finde et sted hver dag i ens ferie hvor man må have sin hund med i mange timer (og hvor man gider komme hver dag).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

God bedring med vovsen.

 

Tja, det er da helt sikkert mere besværligt at have to end en hund. Jeg synes også der er mest positivt, men der er også nogle negative ting.

 

En negativ ting jeg ikke tænkte over første gang jeg fik hund nr to er at det er ret vigtigt at der er en aldersforskel på mindst et par år på hundene. Jeg vil helst have at der er 4-6 år mellem, på den måde har man hele tiden en hund i "sin bedste alder", dvs en voksen, velopdragen, fornuftig hund.

 

Hvis der kun er to år mellem vovserne kan man nent risikere at stå med to "gamle" hunde der kræver særlige hensyn på samme tid. For slet ikke at tale om at miste to hunde nogenlunde samtidigt, hvilket er ganske forfærdeligt.

 

 

Så herhjemme er der mindst fire år mellem hundene, sevom det er svært at vente så længe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
I de her dag oplever jeg faktisk ulemperne ved at have to hunde - for dem er der åbenbart også ... ikke at jeg ville undvære det for noget ... men altså - At skulle holde en 7 måneder gammel damp-hund i ro fordi den store er blevet neutraliseret - det er dælme ikke let ... og også holde den store rimeligt i ro for at passe på arret - De vil jo gerne lege begge to :roll: ... Det har ikke været det letteste ...

 

Nu er een af dem så blevet syg - har skidt på gulvet og kastet op flere steder i løbet af natten ... men jeg ved ikke hvem af dem det er ... Kan jeg egentlig bare kaste noget Zoolac på dem begge to for en sikkerheds skyld?

 

Du kan sagtens give dem begge Zoolac - jeg har altid en kæmpe tube liggende og en gang årligt bliver den skiftet ud (gammel erfaring fortæller mig, at det altid er søndag, hvis hund/kat får diarre = apoteket i lokalområdet har lukket) når tuben er klar til udskiftning, deler hundene og kattene resterne - de syntes det er GUF :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da så lige fortælle, at jeg var ved vagtdyrlægen i Slagelse med min hund idag. Efter 4 dage med diarré og opkast der begyndte igår også, er min hund nu for første gang i hendes liv også kommet på det der vidundermiddel Zoolac.

Tanten var et kønt syn: i høje hæle og kjole stod hun og rengjorde bil for lort og bræk (mellem forret og hovedret) og havde lort på hænderne og hundebræk i festhåret :badr:

 

Nå men dyrlægen fortalte at der faktisk er rigtig mange hunde med dårlige maver lige for tiden, så ved du (og I andre) det. Dog mente jeg at eftersom jeg jo ikke er fast bosiddende på den side af alle broerne burde det ikke have nogen betydning, men der er altså også en del hunde her over i det halvmørke Jylland der har haft dårlige maver har jeg så lige erfaret.

 

God bedring til "os" alle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...