Hop til indhold

Forskellen på Orijen og Acana ??


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Jeg kan ikke selv med min gode vilje se forskellen på de to produkter ??

 

De kom på markedet næsten samtidig, de er begge kornfrie, de har begge næsten samme design, de har samme pris, de sælges i samme størrelser, de indeholder det samme og har samme fedtindhold og indhold af kød.

 

Hvad er forskellen på de to ??

 

Nogle butikker sælger kun det ene mærke, andre kun det andet.

 

Min egen dyrlæge sælger Acana og har aldrig hørt om Orijen, dyrlægen længere nede i byen, sælger Orijen og har aldrig hørt om Acana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er endda produceret på samme fabrik ;-) Den samme fabrik som Olivers også blev lavet på inden de flyttede til dk!

 

Da Orijen er dyrer, vinder flere priser og generelt har en lidt mere "hellig" ophøjet status på deres hjemmeside, tænker jeg at Orijen er producentens (som rigtignok er den samme) primær-produkt og det er måske dertil det lækreste kød går .. Men altså, det er kun tanker. Jeg ved det overhoved ikke.

Grunden til at det er i to mærker er nok for at kunne give Orijen den her lidt særlige status det jo har, ved at have været kåret til det bedste tørfoder et par gange. Acana er både kornfrit og med korn, og derfor differenciere det sig ikke ligså meget fra resten af markedet som Orijen.

 

... Men altså, jeg synes da ikke det er helt rigtig at de er ens. Protein og fedt er da lidt højere i Orijen, da der ikke er ret meget kulhydrat. Det er der jo så tilgengæld i Acana - især i de varianter der er med korn. Og så er Orijen dyrer vil jeg påstå (ellers vil jeg gerne vide hvor du har set Orijen billigt henne) :-)

 

Jeg fodre både med Orijen og Acana - jeg er af den overbevisning at det begge er gode produkter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er Championpetfoods der producerer de to foder typer. Foderet er lavet i Canada og regnes blandt verdens bedste foder typer til hunde og katte.

 

Jeg kender ikke til orijen - men bruger Acana typerne. Skal til at køre mine beagler over på en helt ny variant - så det er lidt spændende.

 

Om foderet er bedre end så mange andre typer kan man jo altid diskutere - der findes så mange gode produkter på markedet, som er i rivende udvikling hele tiden. Her indenfor det seneste år er der kommet 4 nye kornfri typer på det danske marked fra andre producenter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke til orijen - men bruger Acana typerne. Skal til at køre mine beagler over på en helt ny variant - så det er lidt spændende.

 

Om foderet er bedre end så mange andre typer kan man jo altid diskutere - der findes så mange gode produkter på markedet, som er i rivende udvikling hele tiden. Her indenfor det seneste år er der kommet 4 nye kornfri typer på det danske marked fra andre producenter.

 

Hvad er det dog for en variant? :-) Du har vel ikke fået fingrene i Duck & Pear? Den glæder jeg mig til kommer her i løbet af 2012!

 

4 nye? Hvad er det for nogle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvad er det dog for en variant? :-) Du har vel ikke fået fingrene i Duck & Pear? Den glæder jeg mig til kommer her i løbet af 2012!

 

4 nye? Hvad er det for nogle?

 

Det er Chicken and Burbank potatoes - der er 28 % protein og 18 % fedt - jeg har studeret foderet meget nøje og finder det meget interessant og nu da Darwin skal tage lidt på igen tager jeg chancen - desuden tror jeg at både Oscar og Charlie har godt at det i en periode nu da de har været angrebet af svamp begge to og Charlies operation - det virker som om han kræver lidt ekstra lige nu.

 

Duck and pear er vist skudt hen til efteråret -:hmm:

 

De nye foder er

Power of Nature

Maxima

Cania wolf

 

Omnisense (ved ikke om den er specielt god - men den er kornfri)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Chicken and Burbank potatoes - der er 28 % protein og 18 % fedt - jeg har studeret foderet meget nøje og finder det meget interessant og nu da Darwin skal tage lidt på igen tager jeg chancen - desuden tror jeg at både Oscar og Charlie har godt at det i en periode nu da de har været angrebet af svamp begge to og Charlies operation - det virker som om han kræver lidt ekstra lige nu.

 

Duck and pear er vist skudt hen til efteråret -:hmm:

 

De nye foder er

Power of Nature

Maxima

Cania wolf

 

Omnisense (ved ikke om den er specielt god - men den er kornfri)

Spændende :-) Den havde jeg slet ikke set var kommet. Der står på Acana Chicken & Burbank Potato - Kb online hos Porcani at den erstatter Adult. Interessant!

 

Dem må jeg vidst lige tjekke ud!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del mere protein i Orijen end der er i Acana - og mere kød, som flere også har nævnt.

 

Tankegangen er den samme, for de to varianter - de kalder bare Acana for deres "discount"-mærke. Tjah, Møffe fungerer nu bedst på Acana, tror ikke han kan det høje proteinniveau i Orijen - han havde meget ustabil mave, dog navnlig på fiskeudgaven. På Adult-udgaven var den næææææsten noget man kunne kalde... Tjah, acceptabel.

 

Og jo tak, der er prisforskel ;-) en 100-250kr. sækken (alt efter varianten - Orijen Regional Red: 730kr, Acana Adult LB 460kr).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Mærkeligt. Her i byen ligger der sådan en helsekost og de sælger begge mærker og 12 kg Acana koster 599 og det samme gør 12 orijen. På nettet kan jeg se prisforskellen er på 29 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkeligt. Her i byen ligger der sådan en helsekost og de sælger begge mærker og 12 kg Acana koster 599 og det samme gør 12 orijen. På nettet kan jeg se prisforskellen er på 29 kr.
Wow - det er en god pris på Orijen! Jeg havde hapset en masse sække med det samme ;-)

Acana vil jeg føle mig en lille smule snyt! hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Men i har nok ret i at det er forskelligt fra pose til pose hvad det indeholder og hvad det koster. Har lige kigget lidt på nettet og på deres hjemmeside og kan godt se at det er forskelligt hvad det koster afhæning af indhold og kilo.

 

Det havde jeg ikke lagt mærke til før. Så det jeg har set i helsekostet er måske helt tilfældigt at lige de to sække fra både Acana og Orijen jeg har set koster det samme.har ikke nærstuderet hvad der var i dem, min hund kan alligevel ikke spise det. Men har bare undret mig en del, fordi de forkom mig helt en begge mærker.

 

Men nu har jeg da lært lidt om hvad forskellen er. Tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...