Hop til indhold

Hunden alene hjemme af Roger Abrantes


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Kan godt se, at det er en gammel tråd, men jeg har haft utrolig stor glæde af det lille hæfte som hedder "Hunden Alene Hjemme", af Roger Abrantes.:-)

 

Min forrige hund udviklede alene-hjemme-problemer p.g.a. af min daværende kæreste "forkælede" hunden for meget, allerhelst ville han have hunden til at sidde på en stol ved siden af ham når vi spiste, så han kunne fodre den med godbidder. :roll:

Hunden havde også fast plads i vindueskarmene, han var jo min kønneste plante. ;-)

 

Jeg stejlede også over, at hunden skulle ud af sengen, men valgte at bruge min sunde fornuft. Så jeg fjernede de stole som hunden ellers brugte som afsæt for at komme op i vindueskarmene, og så begyndte jeg på træningen, den med at lære hunden at lægge sig ned, og så placere en godbid, som hunden ikke må tage før den får lov til det, og ende med at forlade rummet, og gå tilbage og give hunden tilladelse til at tage godbidden.

 

Det virkede for min forrige hund, og det virkede nææsten for min nuværende.

Med min nuværende hund var jeg nødt til at supplere med Bach's Blomstermedicin (og ja, det lyder som det rene hokus pokus, men det virker), men nu, efter ca. 3 år, er jeg stoppet med blomstermedicinen, og min hund har ingen problemer med at være alene hjemme.

 

Jeg har aldrig nægtet mine hunde kontakt, og har aldrig forstået Roger Abrantes' vejledninger som at det var det der var meningen, men jeg har da oplevet andre hunde (ikke mine egne), som har haft store problemer med at være alene hjemme, hvor disse hunde forventede kontakt hele tiden, og fik den, og disse hunde har bestemt ikke virket særligt harmoniske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...