Hop til indhold

Drikker voldsomt meget


Gæst Nanett
 Share

Recommended Posts

Siden jeg har fået Hektor, har jeg lagt mærke til at han drikker MEGET store mængder af vand. Min gamle GD tæve drak da også meget - det er jo store hunde med store behov, men det her er altså ovre i en helt anden kategori og jeg begynder at bekymre mig for om det nu også er "normalt".

 

Han er efterhånden 9 måneder, virker sund og rask, får masser af motion, får kun tørfoder (Royal Canin Giant Junior) samt de obligatoriske kødben og godbidder hist og her.

 

Kan der være noget i vejen med ham? Eller drikker hanhunde bare generelt mere end tæver fordi de skal strinte hele tiden? ...Eller er jeg bare overpylret? ;)

 

Han kan snilt tylde en hel vandskål, model stor....og det er altså en god mængde liter der ryger ned i gabet hver dag.

 

Bør jeg gå til dyrlægen eller bare "tage en slapper"?

 

Varme hilsener,

 

Hønemor til megahunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meget respekt for ændringer i drikkevaner eller bare hunde, der drikker mere end andre. Jeg har oplevet forskellige dyr gøre det samme og ved derfor det kan være et udtryk for fx nyreproblemer eller andre dumme ting.

 

Nogle hunde drikker mere end andre. Men jeg synes bestemt ikke du er pylret. Jeg ville ringe til dyrlægen og høre ham/hende ad og evt få lavet et tjek. Better safe than sorry.

Link til indlæg
Del på andre sites

De svar overbeviser mig straks om at tage en tur forbi dyrlægen...Jeg vil klart hellere være safe end sorry!

 

Han drikker hele tiden meget...Der er ingen ændringer i mængden og han tisser også fint. De store mængder gør naturligvis at han skal meget ud, men da vi bor i lejlighed, så går jeg jo i forvejen meget med ham.

 

Jeg hepser Dr. Dyr engang og hører hende ad. Tak for rådene ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får lige en update ikk?

 

Jo da *S*

 

Dr. Dyr mente at det KUNNE være sukkersyge - men det fik vi hurtigt afkræftet.

 

Det KUNNE også være blærebetændelse, men efter en tisseprøve på en hurtig tur, var der nu engang intet at se rent bakterielt.

 

Det KAN være en nyrelidelse, men da han har det så godt som han har det, så er mistanken meget lille og vi skal se tiden an.

 

Dr. Dyr siger at jeg skal holde øje med om hans drikkevaner ændrer sig - men indtil videre i al den tid jeg har haft ham, så HAR han bare drukket meget. Men igen...Vi er også MEGET ude at gå, så det kan være at han bare har brug for meget væske.

 

Så blev jeg den oplevelse rigere...og fattigere rent pengemæssigt :lol: Men det er jo det hele værd, for nu er jeg straks mere rolig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...