Hop til indhold

Hvalp nr. 2?


Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Vi går og leger lidt med tanken om hvalp nr. 2 om et års tid ca. Vi har en dværgpuddelhan på lidt over et år, som jeg er ret overbevist om må være verdens dejligste hund :hjerte:

 

Hvalp nr. 2 skal også være en dværgpuddel, vi er meget glade for pudlens temperament og lærevillighed :-)

 

Men hvad er smart? Er to år en fornuftig afstand mellem hundene? Og skal man vælge en hanhund mere eller en tæve, og så få en eller begge neutraliseret?

 

Hvor "besværligt" er to hunde i forhold til en? Jeg regner med at jeg sagtens vil kunne gå tur med dem sammen (altså når hvalp er stor nok til at følge med, så ikke så meget lige i starten). Derudover er der dobbelt pelspleje, dobbelt op på foder, dyrlæge og forsikringer. To hunde der skal trænes hver dag.

 

Jeg forestiller mig (naivt?) at det ikke bliver så meget anderledes i hverdagen, fordi vi jo allerede er inde i en rytme, hvor der er sat tid af til hund...

 

Og så håber jeg jo, at de vil få stor glæde af hinanden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Hvis man kan gå tur med dem begge så er der jo ikke så meget ekstra arbejde på den front. Jeg tænker at træningen er det der kommer til at kunne mærkes - altså det kræver jo dobbelt tid :-)

 

Men ud over det kan de få rigtig meget glæde af hinanden og det er jo ingen forhastet beslutning. Jeg siger: kast Jer ud i det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

2-2½ år mellem hunde hvis de skal have samme køn - så man er på den sikre side at der ikke opstår dominans problemer mellem dem. Ellers ville jeg sige en tæve og så få hende neutraliseret når hun har haft en eller to løbetider.

 

"besværligheden" når man har flere hunde er at de skal trænes og opdrages hver for sig - de skal også møde verden udenfor vinduerne på egne 4 poter - det styrker selvstændigheden på den enkle hund - også efter hvalpe stadiet. Så efter min mening er det en "dum" ide at gå tur med dem sammen - vil du gerne det - kan du godt gøre det 2-3 gange i ugen - men det vigtige er at de kan være uafhængige af hinanden - for hjemme er de jo meget sammen og kan lege mv. - men ude på tur er det jo ikke hele tiden og den bør man lade den enkle hund have for sig selv.

 

Jeg har selv 3 alle hanner - der er næsten 3 år mellem mine og vi har absolut ingen problemer mellem dem. Vi går tur med dem hver for sig - hver dag af hensyn til den enkle hund - at den har tiden for sig selv til at kunne gå i sit eget tempo, snuse mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt, at I ikke umiddelbart ser problemer med vores planer. Og fint lige at få det med, at de også skal ud hver for sig. Det er ikke et problem (selvom jeg nok ikke vil gå alle ture hver for for sig), men jeg havde ikke tænkt over det. Jeg kender en del med to hunde, der går stort set alle ture med begge to, det lader ikke umiddelbart til at give problemer. De kan fint undvære hinanden. Men helt bestemt noget jeg vil være opmærksom på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...