Trei Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 når ens hund godt nok ikke længere gør af katte men istedet stepper på stedet og siger MUUUUUUAAAOOOOO? når ens hund er blevet så glad for at blive badet at den uden varsel springer ind i badet til én? når ens hund vikler snoren fuldstændig vildt ind i alt krattet i et forsøg på at vikle sig ud for det har den jo lært at den skal? når ens hund hiver grene af alting og hiver hele unge træer op med rode fordi den har lært at det giver bonus selv at finde en pind? når ens hund piber af spænding ved udsigten til at skulle være alene hjemme? Jeg er sikker på at I har flere :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Jeg ELSKER Ozzie:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Jeanette Det er vi to om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 når ens hund godt nok ikke længere gør af katte men istedet stepper på stedet og siger MUUUUUUAAAOOOOO? når ens hund er blevet så glad for at blive badet at den uden varsel springer ind i badet til én? når ens hund vikler snoren fuldstændig vildt ind i alt krattet i et forsøg på at vikle sig ud for det har den jo lært at den skal? når ens hund hiver grene af alting og hiver hele unge træer op med rode fordi den har lært at det giver bonus selv at finde en pind? når ens hund piber af spænding ved udsigten til at skulle være alene hjemme? Jeg er sikker på at I har flere :klap: Jeg tror at det er skideskægt at bo sammen med Ozzie :banan: Hun lyder meeeeeeget opfindsom :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 når ens hund godt nok ikke længere gør af katte men istedet stepper på stedet og siger MUUUUUUAAAOOOOO? når ens hund er blevet så glad for at blive badet at den uden varsel springer ind i badet til én? når ens hund vikler snoren fuldstændig vildt ind i alt krattet i et forsøg på at vikle sig ud for det har den jo lært at den skal? når ens hund hiver grene af alting og hiver hele unge træer op med rode fordi den har lært at det giver bonus selv at finde en pind? når ens hund piber af spænding ved udsigten til at skulle være alene hjemme? Jeg er sikker på at I har flere :klap: Øh den sidste er måske lidt, der skal du nok overveje hvad det er du fortager dig med din hund, som gør at den er lykkelig når du endelig tager hjemmefra Eller også ville jeg overveje hvad HUNDEN fortog sig når den var alene hjemme :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Ozzie ... Når ens hund ALTID skal tjekke hvad man har i hånden, fordi vi, da hun var hvalp, altid sagde 'uuhmmmenummenum' + smaskelyde mod hånden, for at få hendes opmærksomhed til hvalpetræning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Ozzie :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Jeg tror at det eneste jeg sådan rigtig kan komme på er, at da Luna var hvalp fokuserede jeg rigtig meget på at styrke hendes selvsikkerhed, og dette blev især gjort ved at lade hende gå på mange forskellige overflader, og at hoppe op på næsten alle slags ting. Dette har givet os to problemer efter hun er blevet voksen : - Ifølge Luna kan alle overflader betrædes og hoppes op på, og det er mig fuldstændigt umuligt at få hende lært at nogen overflader altså er no-go... Hun er alt for hurtig til at jeg kan nå andet end at sige nej til at hun hopper ned igen :blink: Så når jeg kommer hjem fra arbejde laver hun lige en sejrsdans på spisebordet, eller hvis jeg kommer ud i haven kan jeg finde hende liggende i en havestol (ikke en liggestol, men en spisebordsstol) eller måske står hun oven på havebordet, eller bare et eller andet højt som giver hende en god udsigt - Luna stoler 100% på at hun altid vil lande på benene, for det har hun jo igennem øvelse lært, og indtil videre er det da også gået fint, meeeen, hun har mere end én gang været ved at give mig et hjertestop Den sidste episode var da vi gik forbi den å hvor hun plejer at drikke vand, men nu var kanten pludselig overgroet af brændenælder og Luna hader brændenæller, og inden jeg havde set mig om, så hoppede hun pludselig udfra broen og de 2 meter ned til åen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Ha ha ha, Trei. :klap: Hmm, når hundene af den ene eller anden grund, har sat sig for det kunne være fedt med en gåtur, og så bruger tricket med at springe og fare op, ved min mindste bevægelse, der MÅSKE kunne antyde at jeg er med på ideen. Sker hvis de mener sig blevet mindre tilgodeset end sædvanligt. OGSÅ kl et om natten. -Så er det godt, at de forstår det kontante NEEJ det frembringer, når det er for meget og for sent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Ozzie ... Når ens hund ALTID skal tjekke hvad man har i hånden, fordi vi, da hun var hvalp, altid sagde 'uuhmmmenummenum' + smaskelyde mod hånden, for at få hendes opmærksomhed til hvalpetræning. Aww sikke et lille madøre! Hvor søøøøød! Jeg tror at det eneste jeg sådan rigtig kan komme på er, at da Luna var hvalp fokuserede jeg rigtig meget på at styrke hendes selvsikkerhed, og dette blev især gjort ved at lade hende gå på mange forskellige overflader, og at hoppe op på næsten alle slags ting. Dette har givet os to problemer efter hun er blevet voksen : - Ifølge Luna kan alle overflader betrædes og hoppes op på, og det er mig fuldstændigt umuligt at få hende lært at nogen overflader altså er no-go... Hun er alt for hurtig til at jeg kan nå andet end at sige nej til at hun hopper ned igen :blink: Så når jeg kommer hjem fra arbejde laver hun lige en sejrsdans på spisebordet, eller hvis jeg kommer ud i haven kan jeg finde hende liggende i en havestol (ikke en liggestol, men en spisebordsstol) eller måske står hun oven på havebordet, eller bare et eller andet højt som giver hende en god udsigt - Luna stoler 100% på at hun altid vil lande på benene, for det har hun jo igennem øvelse lært, og indtil videre er det da også gået fint, meeeen, hun har mere end én gang været ved at give mig et hjertestop Den sidste episode var da vi gik forbi den å hvor hun plejer at drikke vand, men nu var kanten pludselig overgroet af brændenælder og Luna hader brændenæller, og inden jeg havde set mig om, så hoppede hun pludselig udfra broen og de 2 meter ned til åen Haha total Luna! Hun er altså også skør. Kan lige se dig prøve at redde hende inden hun ender et helt galt sted haha. - Ozzie har lidt samme tendens, tror ikke hun springer op på helt så mange ting som Luna, men når hun først mener at noget kan bære hende så bliver hun bare ved med at prøve - sådan er hun nok en håndfuld gange hoppet direkte i vandet fordi der var andemad på... det er jo grønt og ligner græs så det burde jo kunne bære. Jeg kan ikke beskrive hvor overrasket hun har set ud eller hvor utilpas, hun kan slet ikke lide vand på den måde. Stakkels lille godtroende Ozzie. :lol:Hun hopper ofte op på ting der ikke kan bære hende, fx kom jeg til at lære hende at hoppe op i trillebører, og nu kan hun ikke altid stå for dem og springer op i dem, vælter trillebøren og skvatter ud meget uelegant og så står hun bare og venter på at nogen stiller den op igen så hun kan prøve en tur til. Ha ha ha, Trei. :klap: Hmm, når hundene af den ene eller anden grund, har sat sig for det kunne være fedt med en gåtur, og så bruger tricket med at springe og fare op, ved min mindste bevægelse, der MÅSKE kunne antyde at jeg er med på ideen. Sker hvis de mener sig blevet mindre tilgodeset end sædvanligt. OGSÅ kl et om natten. -Så er det godt, at de forstår det kontante NEEJ det frembringer, når det er for meget og for sent. Håbet er lysegrønt haha og det kunne jo være at du pludselig var med på en god lang tur midt om natten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 fx kom jeg til at lære hende at hoppe op i trillebører, og nu kan hun ikke altid stå for dem og springer op i dem, vælter trillebøren og skvatter ud meget uelegant og så står hun bare og venter på at nogen stiller den op igen så hun kan prøve en tur til. Jeg har helt bevidst ikke lært Luna at hoppe op i trillebøren, netop fordi at jeg frygtede hun ville gøre det i tide og utide og dermed ville komme til at slå sig selv halvt ihjel For to dage siden var hun meget tæt på at tage livet af sig selv.... Vi kom hjem efter en lang gåtur, og Luna styrtede hen i sit badebassin for at køle ned, herefter hoppede hun op på en træplade som lå plant oven på to oprejste europaller, og heroppe fandt hun så sin pude som Bo havde smidt deroppe, og besluttede at tørre sig i puden... Nu tørrer Luna's sig ret voldsomt når hun gør det, så det foregår ved at kaste sig ned i underlaget og derefter snurre om på ryggen, og dette gentages så lige så længe hun stadig mener der er lidt fugtighed tilbage i pelsen, og jeg mente måske ikke helt at dette var så smart at gøre i 1,5 meters højde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts