Hop til indhold

Overvældende glæde :-)


Gæst Airedale
 Share

Recommended Posts

Som den lykkelige ejer af en Airedale Terrier har jeg ad omveje fundet dette forum, som jeg efter at have læst diverse indlæg, finder hyggeligt og oplysende.

 

Jeg har haft andre hunde før min airedale, og jeg har aldrig haft de store problemer med disse hunde.

 

Men min Airedale ( Sally - som har sin egen hjemmeside, men jeg må ikke sætte den ind endnu ) er OVERlykkelig når vi får gæster: hun gør, springer op af dem og stopper først, når jeg får afledt hendes opmærksomhed med en "tyggepind".

 

Jeg har IKKE fornemmelsen af, at det er den ventende tyggepind, der forårsager hendes adfærd, for ofte er den ikke nok til at stoppe hende.

 

Sally er nu 8 år - kan man overhovedet ændre på den adfærd så sent i livet?

 

Hun er en pragtfuld hund - meget social og kommer fint ud af det med andre hunde - eneste last hedder "katte"! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som den lykkelige ejer af en Airedale Terrier har jeg ad omveje fundet dette forum, som jeg efter at have læst diverse indlæg, finder hyggeligt og oplysende.

 

Jeg har haft andre hunde før min airedale, og jeg har aldrig haft de store problemer med disse hunde.

 

Men min Airedale ( Sally - som har sin egen hjemmeside, men jeg må ikke sætte den ind endnu ) er OVERlykkelig når vi får gæster: hun gør, springer op af dem og stopper først, når jeg får afledt hendes opmærksomhed med en "tyggepind".

 

Jeg har IKKE fornemmelsen af, at det er den ventende tyggepind, der forårsager hendes adfærd, for ofte er den ikke nok til at stoppe hende.

 

Sally er nu 8 år - kan man overhovedet ændre på den adfærd så sent i livet?

 

Hun er en pragtfuld hund - meget social og kommer fint ud af det med andre hunde - eneste last hedder "katte"! :blink:

samme problem har vi, vi er lige startet til træning, når hunden gør noget den ikke skal ved hilse er det at ignorer, kig væk og ikke nusse eller vend ryggen til. Rose lige straks den sætter sig ned (evt. også med godbid)

Hilse øvelsen vi lærte. Hænderne bag ryggen, frem med hånden så håndfladen kan ses, hånden må ikke stikkes ind i hovedet på hunden bare ud til siden fra kroppen og så siger man hilse/hils og lige straks hunden viser interesse for hånden ved bare at kigge eller puffe til hånden gives en godbid og et "ja"

vi lærer at sige "ja" før godbid så ja forbindes med noget godt og en god adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar! :-)

 

Det sjove er, at min hund ikke opfører sig ligeledes overfor mig - men jeg har også altid brugt en anden holdning overfo hunden, når jeg kommer hjem udefra.

 

Jeg vil prøve at snakke med mine gæster, mand og børn om rådet - så må vi se, om det kan ændre noget til det bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...