Hop til indhold

Magert supplemet til foder (hill's prescription diet j/d)


Gæst LiseM
 Share

Recommended Posts

Gæst LiseM

Jeg har ved en fejltagelse købt et forkert hundefoder. Skulle have købt samme foder, men med nedsat energiindhold. Nu har jeg 20 kg stående.

 

Mine to hunde kan ikke indtage de anbefalede mængder uden at tage på, så de får en ret lille mængde. Har nogen et forslag til, hvad jeg kan supplere med, så de får lidt ekstra til maven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps grøntsager er vejen frem, det fylder, er billigt og det meste ryger ud den anden vej.

 

Du behøver ikke engang at koge osv., er du doven så køber du Nettos den stor pose med blandet grønt - kål, ærter, gulerødder el.lig., der må bare ikke være løg/løgplanter med i.

 

Du kan også gøre som jeg gør, købe 2 kg. billige rå gulerødder, vaske og evt. skrælle dem og så skive dem i passende størrelser og putte med i foderet - evt. med lidt varmt vand der både fylder og fremhæver smagen i mad og grønt.

 

Eller hvidkål og så snitte og skære i passende størrelser, al kål kan du bruge og mange hunde elsker det - rod frugter kan du også bruge, det hele skal bare vaskes først så jord og bakterier kommer væk.. Find hvad der er letteste for dig og bedst for pungen og så prøv dig frem for at se hvad hunden/e kan lide, følg gerne årstiderne..

Link til indlæg
Del på andre sites

En klemme på næsen kan gøre meget... For ellers, pyha, det kunne blive slemt.

 

Jeg tænker bare, at så vidt jeg ved, indeholder ærter og gulerødder en del kulhydrat. Derfor er kål måske en god idé. Eller kan hunde måske ikke optage de kulhydrater?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så - forresten - så er vores hunde ikke kræsne. Der ryger alt fra pizzabakker (evt. med indhold) til madpakker i sølvpapir ned, hvis lejlighed byder sig. DESVÆRRE:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

En klemme på næsen kan gøre meget... For ellers, pyha, det kunne blive slemt.

 

Jeg tænker bare, at så vidt jeg ved, indeholder ærter og gulerødder en del kulhydrat. Derfor er kål måske en god idé. Eller kan hunde måske ikke optage de kulhydrater?

 

De kan godt optage kulhydrater, men ikke særligt godt når det er rå grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

En klemme på næsen kan gøre meget... For ellers, pyha, det kunne blive slemt.

 

Jeg tænker bare, at så vidt jeg ved, indeholder ærter og gulerødder en del kulhydrat. Derfor er kål måske en god idé. Eller kan hunde måske ikke optage de kulhydrater?

 

Det ville være bedre med eks. gulerøder og frugt end hvidkål. Hunde har det ikke godt med hvidkål over længere tid. Det er ikke giftigt som løg, vindruer og avocado, men det kan på nogle hunde give problemer.

Generelt set er hunde ikke ret gode til at optage grøntsager da de ikke har de enzymer (cellulase) der skal til for at nedbryde dem så uden forarbejdning vil de fleste passere gennem hunden. Hvis du derimod vælger at blende grøntsagerne kan hunden optage væsentlig større mængder. Kogte grøntsager fungerer som fyld og har ingen næringsværdi for hunden.

 

Du kunne også vælge at koge lidt ris og blande i foderet. Det har næsten ingen næringsværdi og passerer stort set lige gennem hunden, men det er billigere end grøntsager :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...