Hop til indhold

Køb af Minecraft?


Recommended Posts

Hej med jer...

 

Tænkte at nu er HF-folket jo ret kloge hoveder, så måske kan I også hjælpe mig med dette...

 

Jeg er blevet bedt om at hjælpe med at købe en version af spillet Minecraft, til min kærestes børn.

 

Dels vil jeg høre hvor meget mere man kan, med det købte spil, i fht. den gratis version der ligger på hjemmesiden?

 

Hvis vi nu køber en version, så skal vi downloade den. Så vidt jeg har læst mig frem til, så giver én download, kun mulighed for at de kan spille i hver deres verden - og ikke sammen. Er det rigtigt forstået? Hvis de skal kunne spille i samme verden, skal der købes en version til dem hver?

 

Er det muligt at installere spillet på mere end én pc? Det er dele-børn, og der er jo ingen grund til at deres mor også køber en version, hvis det kan installeres på flere pc'ere?

 

Hvis de får en "licens" hver - skal begge versioner så installeres på samme pc, eller?

 

(Ja, som I nok kan høre, så er det ikke ligefrem spil jeg har beskæftiget mig med... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh - det ville godt nok bare være skønt, hvis han kan og vil hjælpe mig!

 

Jeg har nu prøvet at hente og installere det (Tålmodighed er ikke liiiiiiige dét de børn har lært mest af... :roll: ) men når jeg så forsøger at komme igang med at spille, så får jeg bare hvid skærm... :vedikke: Jeg har googlet og forsøgt - og forsøgt og googlet, men intet virker... :damn:

 

Jeg har også lige sendt dig en pb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer...

 

Tænkte at nu er HF-folket jo ret kloge hoveder, så måske kan I også hjælpe mig med dette...

 

Jeg er blevet bedt om at hjælpe med at købe en version af spillet Minecraft, til min kærestes børn.

 

Dels vil jeg høre hvor meget mere man kan, med det købte spil, i fht. den gratis version der ligger på hjemmesiden?

 

Hvis vi nu køber en version, så skal vi downloade den. Så vidt jeg har læst mig frem til, så giver én download, kun mulighed for at de kan spille i hver deres verden - og ikke sammen. Er det rigtigt forstået? Hvis de skal kunne spille i samme verden, skal der købes en version til dem hver?

 

Er det muligt at installere spillet på mere end én pc? Det er dele-børn, og der er jo ingen grund til at deres mor også køber en version, hvis det kan installeres på flere pc'ere?

 

Hvis de får en "licens" hver - skal begge versioner så installeres på samme pc, eller?

 

(Ja, som I nok kan høre, så er det ikke ligefrem spil jeg har beskæftiget mig med... :lol:

 

Min søn "lever" for at spille Minecraft, og vil sige, at det er de bedste penge jeg fik hans far til at bruge :lol:

Har lige spurgt ham hvor meget han kan mere end da han havde gratis versionen, og han siger, at man kan meget mere.

Man kan ikke spille sammen på gratis versionen. Det kan man på købe.

 

Han har haft det i et års tid, og det er helt vildt hvordan det spil har udviklet sig siden han fik det.

 

Han er 9 og har lige lavet sin egen server :shock:

 

Vil helt klart anbefale at bruge de penge.......

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søn er nu hjemme, og det følgende er de svar, jeg lige kunne hive ud af ham:[

 

Dels vil jeg høre hvor meget mere man kan, med det købte spil, i fht. den gratis version der ligger på hjemmesiden?

 

Der er meget mere i købeversionen.

 

Hvis vi nu køber en version, så skal vi downloade den. Så vidt jeg har læst mig frem til, så giver én download, kun mulighed for at de kan spille i hver deres verden - og ikke sammen. Er det rigtigt forstået? Hvis de skal kunne spille i samme verden, skal der købes en version til dem hver?

 

For at spille online - altså i fælles verden - skal man have hver sin brugerkonto.

 

Er det muligt at installere spillet på mere end én pc? Det er dele-børn, og der er jo ingen grund til at deres mor også køber en version, hvis det kan installeres på flere pc'ere?

 

Så vidt vi ved kan det godt lade sig gøre.

 

Hvis de får en "licens" hver - skal begge versioner så installeres på samme pc, eller?

 

Det kan ikke betale sig, for så kan de jo ikke spille samtidig.

 

Det med hvid skærm har vi ikke rigtig nogen løsning på. Har i tjekket at computeren lever op til de krav, der stilles for at køre spillet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...