Hop til indhold

min hund begyndt at tabe hår


Gæst h_TD
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Lige et par spørgsmål til jer. Jeg har lige fået en chihuahua, da jeg fik tabe den slet ikke hår, men nu gør den når jeg tage den op og kæle med den.

hvad er symtomer for at den begynde at tabe hår?

Jeg har fået at vide fra tidligere ejer, at den ikke må spise saltet mad, da den risikere tabe hår. kan det virkelige passe? eller hvar jeg gjort forkert ved at vaske hunden.?

 

vil meget gerne have et fornuftig svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Er det kun i situationer, som når du tager den op, for så kan det være et tegn på stress.

 

Lige som når man kommer til dyrlægen. Det er også et tegn på stress, når ens hund lige pludselig er ved at smide al pelsen for øjnene af én. :shock:

 

Og velkommen herind :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for det.. glem sku da, jeg er ny medlem.:D

 

#T_Martinsen

nej jeg tror ikke den har stress.

 

#Tweesa

Pelsen er ca. 2cm. Min hund har ingen symtomer af de spørgsmål du stillede.

 

 

jeg har prøvet søgt lidt i forummet. vedr noget saltet mad hunden..og der var ikke rigtig noget fornuftigt svar.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

#T_Martinsen

nej jeg tror ikke den har stress.

Når jeg skriver stress, så er det ikke stress, som at dens hverdag er stresset, men i den givne situation. Altså en akut stress. Hvis situationenen er for meget af en eller anden årsag. Det kan være du får sendt nogle forkerte signaler, når du tager den op, måske har den smerter (som udgør sig i stress) måske bryder den sig bare ikke om, at blive løftet o.lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skriver stress, så er det ikke stress, som at dens hverdag er stresset, men i den givne situation. Altså en akut stress. Hvis situationenen er for meget af en eller anden årsag. Det kan være du får sendt nogle forkerte signaler, når du tager den op, måske har den smerter (som udgør sig i stress) måske bryder den sig bare ikke om, at blive løftet o.lign.

 

 

 

 

ingen af de del du har beskrevet i forskellige situation som hunden gøre/på virke. at den har stress ved at tabe håret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det ikke tænkes, at det er noget så jordnært og almindeligt som fæl af pels. Jeg støvsuger en halv Berner op hver morgen. Han fælder vildt lige nu...

 

Tjaaa - min hund er næsten lige holdt op :5up: så måske er det noget så simpelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
ingen af de del du har beskrevet i forskellige situation som hunden gøre/på virke. at den har stress ved at tabe håret..

 

Jeg forstår ikke helt dit svar... mener du, at din chihuahua ser tryg ud når du løfter ham/hende...hvad hedder din hund egentlig? :-)

 

Jeg har selv en større hund, så den bliver ikke løftet så tit, men jeg forstår at mange herinde med små hunde har visse tegn, hvor de på en måde viser hunden eller spørger hunden om den vil løftes, før de gør det, fordi hunden så kan forberede sig på lige pludselig at 'flyve op ad' :) Jeg synes det lyder som en meget god ting, og behagelig ting for hunden.

 

Jeg kommer også til at tænke på at din hund lige har fået et helt nyt hjem...det er er stor omvæltning, selvom man ikke altid 'ser' det på hunden. Men alt er nyt og det kan godt være stressende. Især hvis der sker mange nye ting, og hun/han møder mange nye mennesker/hunde, ser nye områder osv. Bare lige for at nævne nogle eksempler. Men selv uden disse ekstra nye ting, bare det at miste sin familie og komme et nyt sted hen, det er jo meget at skulle forholde sig til ;)

 

Har din hund fået noget anderledes foder? Ved du hvad den fik før? Det kan jo også have en indvirkning.

 

Og ja...det kan også bare være at din hund fælder :) ...men måske kan du forklare lidt mere hvor meget det er der falder af, hvor nemt det kommer af, og hvordan pelsen ser ud?

 

...og velkommen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har din hund fået noget anderledes foder? Ved du hvad den fik før? Det kan jo også have en indvirkning.

 

Og ja...det kan også bare være at din hund fælder :) ...men måske kan du forklare lidt mere hvor meget det er der falder af, hvor nemt det kommer af, og hvordan pelsen ser ud?

 

...og velkommen :vinken:

 

Denne er nok meget vigtig, hvis den forrige ejer har påpeget "foderproblem" saltholdig mad.

 

Jeg siger da også lige velkommen herinde til h_TD :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske endda et billede for at vise problemets omfang? For der er naturligvis stor forskel på, om det er en hund i fældningsperiode eller om den har bare pletter af en eller anden grund.

 

Hvis det er sidstnævnte, kan der være flere årsager til det, og et billede ville kunne hjælpe på videre tanker og løsningsforslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...