Hop til indhold

Går efter manden og ikke bolden!


Trixie83
 Share

Recommended Posts

Hej alle I kloge kloge hoveder!

 

Nu har jeg læst lidt rundt herinde i træning og sikke en masse jeg har lært!

 

Så tænker jeg, måske I kan hjælpe mig også?

 

Min den lille, Luna, har det taget rigtig lang tid, at få til at fatte interesse for at lege med os. Det har hun så nu, og vil rigtig gerne lege! Ruske i reb/rævehale, hente bold osv. MEN:

 

Jeg har sådan en smart bold med snor, som hun elsker. Hun henter den også vældig fint og vil jo så gerne vi skal ruske og det er så her det går galt: Hun går efter manden (mig! Avs) og ikke bolden/rebet.

 

Hver gang hun "hapser" i mig stopper jeg promte legen, og vi kan starte roligt op igen, men den er gal igen næste gang. Hvad går galt? Er jeg for utålmodig eller hvad?

 

Hun er ellers en super kvik hund, men lige i den lege situation er hun altså en bøf! (eller ser mig som en :slem:)

 

Kan det hænge sammen med at hun meget gerne vil hilse med munden også? Hun bider ikke med tager gerne fat i vores hænder blidt når vi fx kommer hjem, selvom hun er helt rolig.

 

Hjææælp tak! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du lave ruskeleg med andre ting end denne bold uden at hun bider i dig i stedet for legetøjet?

 

Hvis du kan det, så tror jeg at dette stykke legetøj er alt for spændende til at hun kan håndtere legen på en fornuftig måde.

 

Jeg har oplevet det samme med min Luna, hun er helt vild med balloner, men i starten kunne hun ikke håndtere dem, hun havde slet ikke tålmodighed til at vente på de blev pustet op, så når det tog for lang tid, så hoppede hun op og "bed" mig i armen.

Så for min Luna var det en ren stress reaktion over slet ikke at kunne håndtere noget der var så ufatteligt sjovt, men med tiden har hun heldigvis lært det. Jeg gjorde det, at hver gang hun hoppede op og "bed" mig så lagde jeg ballonen væk og legen var slut! Og jeg startede ikke en ny leg umiddelbart efter, for her var hun jo endnu oppe og køre, så måske prøvede vi først igen en times tid senere, eller måske først dagen efter.

En anden ting vi gjorde for at indøve selvkontrol i denne situation var, at hun skulle sidde pænt imens jeg pustede ballonen op, kunne hun ikke det, så stoppede legen igen.

 

Så i dag "bider" hun mig heldigvis ikke længere når vi leger med balloner, men hun dog stadig godt skrige af bar utålmodighed over min langsomhed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar :)

 

Det er kun dette legetøj hvor hun konsekvent går efter mig. Alt andet kan hun godt magte, sådan nogenlunde. Engang imellem får hun fat med stopper promte, så umiddelbart ved hun jo godt hun ikke må "bide" i os.

 

Hmm, det er bare så lækkert at kaste med den bold, men så må vi nøjes med at kaste og så ruske med halen eller hendes reb. Selvom det er lidt ærgeligt, for den er ideel at bruge når jeg træner agility med hende, da hun jo kommer godt op i gear :blink:

 

Måske hun når hun bliver lidt ældre kan slappe en smuuule af og så lære det der. Hun er jo kun lige 18 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...