HNP Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Ville bestille nyt foder, men ser så tilfældigt at der står på hvalpefoderet (junior) af fra 6 mdr skal hunden have det der hedder Adult... Jeg troede først man skulle skifte ved 1 år:confused: Min hund er 8 mdr nu og vejer 20 kg, ville i købe hvalpe(junior) eller adult? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Jeg ville vælge voksen udgaven. Jeg har selv indtil for nylig fodret mine beagler på JWB - de har fortins vis fået de kornfri varianter. Vær opmærksom på hvor du køber dit foder - jeg kan ikke anbefale Kingspetfood. Har to gange fået leveret en sæk der var dårlig og gjorde mine beagler syge. Senest Darwin der grundet det lige nu kæmper med eftervirkniger af en kraftig tarmbetændelse - se evt. min hjemmeside for yderelige info. Beklager men jeg måtte lige have den bemærkning med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Juni 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Jeg bestiller det på zooplus. Men har før haft bestilt det på den side hvor du har dårlig erfaring med, men der står vel noget med mindst holdbar til? Vi har hvalpefoder til vel 3 uger tilbage, tænker vel vi kan blande det med voksenfoder over den næste mdr eller sådan? Så er hun jo også 9 mdr pludselig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Du kan sagtens blande de to typer foder sammen. Jeg tror Kingspetfood opbevarer foderet forkert. Første gang var det en måneds holdbar hed - men foderet var surt/gråligt og Oscar blev hønesyg af det. Det var i Oktober sidste år. Denne gang havde foderet en holdbarhed på ½ år - hvilket mine 3 sagtens kunne nå at spise. Efter en uge i åben tilstand lugtede foderet surt/muggen og var grålig i farven. Darwin har bare været så syg af det. Normalt har jeg købt foderet i England og ikke haft problemer - nu skulle jeg "bare" bruge en enkelt sæk fordi beaglerne skulle køres over på et nyt foder og jeg skulle bruge JWB til hjælp til denne overgang. Så skete det igen, at jeg modtog en dårlig sæk fra Kingspetfood. Denne gang har jeg ikke kontaktet ham - da han var meget ubehagelig sidste gang vi konfronterede ham. Foderet er nu kasseret og så gør jeg ikke mere ved den sag. Mine beagler er blevet fodret på JWB fast siden sidst i december sidste år. Nu er jeg ved at køre dem over på Golden Eagle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts