Hop til indhold

deprimeret hund


Gæst Kawida
 Share

Recommended Posts

dette omhandler min brors hund en labrador blanding.

 

da den var hvalp kom den til skade med sin albue, den brækkede den 3 steder og blev opereret, den dag idag er den "rask" den halter ikke eller noget, men det psykiske er en anden sag. Viktor er utrolig nervøs af sig.

 

han plejer at være super glad hund, med en livsglæde uden lige.

han får masser af gå ture og kærlighed.

 

ved ikke helt hvor jeg skal starte henne, men i det seneste stykke tid har han ændret sig lidt, han startede med at blive "bange" for sin madskål, han tog en bid mad med strakt hals, madskålen er blevet skiftet ud med en anden og skiftet plads. det har hjulpet lidt.

 

han gøer meget af mænd på gaden, helt sikkert fordi han er nervøs.

 

Det største problem er hvis han får skældud, det kan han slet ikke tage, han bliver usikker og bange, og derfor er det nu med meget stille ord hviiis han ikke hører efter.

 

efter jeg har fået min "egen" hund er det blevet lidt værre synes jeg, måske er han lidt jaloux? selvom jeg nusser ham lige så meget som altid da han er min øjensten :-)

 

 

han virker nærmest deprimeret :cry:

 

er der nogen der kender noget til dette?

er der nogen der har nogen gode råd?

 

vil jo det bedste for Viktor....

 

håber ikke det hele er blevet for kringlet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

En deprimeret hund kendetegnes på at den er stille, ikke tager initiativ til noget og nærmest bare er der.

 

Det lyder ikke helt som Viktor for hvis din bror synes han skal skældes ud så må hunden jo gøre NOGET?

 

Hvad bliver han skældt ud for?

 

Øget nervøsitet kan komme af for meget skæld ud, af et chok, forkert eller manglende aktivivering, for meget pres - og af smerter.

 

Depression kommer typisk efter tab af et familiemedlem, f.eks. dødsfald, skilsmisse eller af et barn flytter hjemmefra, eller adskillelse fra et andet dyr hunden er stærkt knyttet til.

 

Når en hund mister humøret og ændrer sig bør man altid sikre sig at den ikke har smerter, dette kan dyrlæge OG kiropraktor hjælpe med. Desværre kan dyrlægerne ikke finde frem til alle typer for smerter, men det kan kiropraktoren.

 

Sp: Få Viktor tjekket for smerter, gennemgå hans dagligdag mht. aktivitet og ellers få en dygtig adfærdsbehandler hjem til at hjælpe jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej ninjamor.

 

han får skældud når han hopper op osv. han får ikke skældud hele tiden, det er ikke sådan, han får også ros når han kommer hen til en osv.

 

jeg vil sige videre til min bror angående smerter, får det kan jo værre han har ondt et sted som du skriver.

tak for svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...