Hop til indhold

Min hund vil ikke gø


Gæst ft spaniel
 Share

Recommended Posts

Gæst ft spaniel

Min hund vil ikke give lyd/gø den har gjordt det et par gange som hvalp men siden har den ikke sagt noget. den virker ellers glad og tilfreds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være alletiders hund, alle vi andre bruger oseaner af tid på at lære vores hunde ikke at gø af alt og alle. Kom lige frem med hvad det er for en race siden den er så godmodig at den helt tier stille.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha...

Også her ville vi gi' en hel del for at Freja IKKE gøede af alt og alle...

 

Ok, for lidt og for meget... men hellere ingen lyd end altid lyd...

 

Viser den da ikke andre tegn på at den vil ud?

Freja f.eks går hen og skubber til døren udtil..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Trunten gør som regel heldigvis kun når der kommer nogen.. eller det vil sige når hun tror at der kommer nogen.. Ellers går hun kun og småbrummer for at fortælle røverhistorier, og klynker når hun er lækkersulten

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund vil ikke give lyd/gø den har gjordt det et par gange som hvalp men siden har den ikke sagt noget. den virker ellers glad og tilfreds.

 

Jeg har en voksen tæve, som stor set aldrig gør. Men hun kan godt på kommando. Hvis du ønsker at lære din hund det, så skal du bare bruge noget den er vild med. Det kan være et griseører, madskålen med foder i, legetøj eller andet. Så skal du bare hidse hunden op fx. ved at stå med madskålen i hånden og sige "skal du ha' din mad, skal du ha' din mad" på en udfordrende måde, gerne med lidt bevægelse i kroppen også.

Tricket er at hunden vil være vild for at få sin mad (kan også være de andre nævnte ting) og til sidst vil der komme noget bjæf, hvis du er god nok til at hidse hunden op. Når du får bjæffet, kan du begynde at sige "halse" eller hvad du nu vil bruge af ord. Efter nogle gange (afhænger af hvor lærenem hunden er) så kan du nøjes med at sige "halse" og hunden vil gøre det :D Senere kan man så sætte øvelsen sammen med andre situationer, fx. hvis den skal lære at gø når det ringer på døren osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...