Hop til indhold

Forsikring af fransk bulldog


Gæst NNala
 Share

Recommended Posts

Gæst NNala

Jeg har haft min franske bulldog i ca. 2 uger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud, hvilken sygeforsikring jeg skal vælge.

 

Er der nogle franske (eller engelske) bulldog ejere, som har enten gode eller dårlige erfaringer med nogle forsikringsselskaber?

 

Jeg vil helst gerne være dækket ind, hvis han nu skulle blive syg - hvilket jeg selvfølgelig ikke regner med. MEN jeg er studerende og vil have svært ved at betale en dyrlægeregning på 20.000-30.000 kr.

 

Mit indtryk er, at alle forsikringsselskaberne ikke dækker øjensygdomme og hudlidelser hos den franske, men under TopDanmarks vilkår, står der, at det dækkes ved skade. Jeg synes, at det er lidt svært at gennemskue.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine to franske bulldog forsikret under henholdsvis Topdanmark og Agria. Jeg har intet dårligt at sige om nogle af disse selskaber. Eddie som er forsikret i Topdanmark har været meget syg da han var lille og Topdanmark har uden problemer dækket både cherry eye operation samt allergi behandling. Boss som er forsikret ved Agria har kun (7-9-13) har kennelhoste og ingen problemer med Agria. Disse to selskaber kan jeg varmt anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NNala
Jeg har mine to franske bulldog forsikret under henholdsvis Topdanmark og Agria. Jeg har intet dårligt at sige om nogle af disse selskaber. Eddie som er forsikret i Topdanmark har været meget syg da han var lille og Topdanmark har uden problemer dækket både cherry eye operation samt allergi behandling. Boss som er forsikret ved Agria har kun (7-9-13) har kennelhoste og ingen problemer med Agria. Disse to selskaber kan jeg varmt anbefale.

Det er også, hvad jeg har kunne læse mig frem til på diverse hundeforums mht. Topdanmark :) Må jeg spørge om, hvor meget du betaler for at have dem forsikret hos Topdanmark og Agria?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Vi har vores engelske bulldog forsikret hos Dyrekassen Danmark. Vi undersøgte hos Agria - men det var over dobbelt så dyrt, de havde en del flere forbehold og dækkede ikke så man fik udbetaling til en ny hund (mener de giver op til 20.000). Agria påstod ellers at de stortset ingen forbehold havde og dækkede eksempelvis cherry eye - hvilket er til grin når hunden max må være 3 mdr når den meldes ind. Vores hund var 9 mdr da han flyttede ind! Og det vidste Agria godt for det havde jeg oplyst om, de glemte bare lige at nævne det i den mail de sendte.

 

Vi er godt tilfredse med vores forsikring - dog giver de ikke til medicin, så vi havde lige en del besøg hos dyrlægen fornylig med en del medicin - og så endte vi med at få 170 kr retur. Det er noget fesent, men det er jo de vilkår der er. Men ellers er det problemfrit (7-9-13) med udbetalingerne - de ryger automatisk ind på kontoen.

 

Og så er forsikringen livsvarig og han kan stortset ikke dækkes bedre ind. Det er ihvertfald mit indtryk.

 

Dog har jeg også hørt godt om TopDanmark - ved at vores nabos hund fik dækket en megaregning til en hundetandlæge på over 10.000.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået tilsendt et tilbud fra Topdanmark med ansvarsforsikring, livsforsikring og sygeforsikring på 6500 kr. årligt! Glem det - siger jeg bare.

Jeg har fået et tilbud fra Alm. Brand med ansvarsforsikring og sygeforsikring for 1575 kr. (selvrisiko på 300 kr.). Med livsforsikring koster det 3450 kr.

 

Valget står mellem Alm. Brand, Dyrekassen og Agria. Min franske er 12 uger, så de 3 måneder vil ikke være et problem - selvom det er en mærkelig regel.

Mener ikke Agrias forsikring er livsvarig? Det er Alm. Brand i hvert fald.

Nu er dilemmaet, hvilken forsikring der dækker bedst, hvis min franske skulle blive ramt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Jeg har lige fået tilsendt et tilbud fra Topdanmark med ansvarsforsikring, livsforsikring og sygeforsikring på 6500 kr. årligt! Glem det - siger jeg bare.

Jeg har fået et tilbud fra Alm. Brand med ansvarsforsikring og sygeforsikring for 1575 kr. (selvrisiko på 300 kr.). Med livsforsikring koster det 3450 kr.

 

Valget står mellem Alm. Brand, Dyrekassen og Agria. Min franske er 12 uger, så de 3 måneder vil ikke være et problem - selvom det er en mærkelig regel.

Mener ikke Agrias forsikring er livsvarig? Det er Alm. Brand i hvert fald.

Nu er dilemmaet, hvilken forsikring der dækker bedst, hvis min franske skulle blive ramt?

Husk at tjekke om der er forbehold for fransk bulldog - der er altid en masse for de fladnæsede hunde. Vi giver 2000 årligt - det er inkl udvidet ansvar m. dækning for figurant, hjemtransport i hele Europa, sygesikring, livsforsikring og dækning til ny hund. Og den er som sagt livsvarig.

 

Men læs ALT igennem for de er forbeholdne med deres øjne især.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Det er også, hvad jeg har kunne læse mig frem til på diverse hundeforums mht. Topdanmark :) Må jeg spørge om, hvor meget du betaler for at have dem forsikret hos Topdanmark og Agria?

 

Undskyld jeg ikke har fået svaret før...:oops: Det er muligvis lidt sent nu... ca. 1300 hos Topdanmark og ca. 2000 i Agria (her har jeg medicindækning også).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...