Hop til indhold

Betændelse i pistolen


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Indtil videre er det ikke slemt, det var nu bare hvis det blev, så var det jo rart at vide om det bare var uden på, for sprøjter er altså for dyrelægen!

 

Aslan, det er kun selve sprøjten, kanylen skal du ikke have i brug :blink:

Du fylder klorhexidin i en engangssprøjte, sætter "tutten" ind under huden på pistolen, trykker klorhexidinen ind og holder sammen på huden så det ikke løber ud med det samme. Men hav et håndklæde under ham, det er ikke ret nemt at holde derinde... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, det er kun selve sprøjten, kanylen skal du ikke have i brug :blink:

Du fylder klorhexidin i en engangssprøjte, sætter "tutten" ind under huden på pistolen, trykker klorhexidinen ind og holder sammen på huden så det ikke løber ud med det samme. Men hav et håndklæde under ham, det er ikke ret nemt at holde derinde... :lol:

 

Nemlig :5up: man skulle tro du er vant til en halvsnasket diller :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brutus er lige blevet behandlet for forhudsbetændelse. Dyrlægen havde en sprøjte med klorhexidin, som så blev sat ind i der hvor pistolen plejer at komme ud, så sprøjtede hun det ind, og holdt for hullet, så det var der inde i et stykke tid, så kom det ud igen, og der har ikke været noget siden. Så hvis tomaterne ikke virker, så kan man få det gjort ved dyrlægen.

 

Bantus

 

Det der har jeg selv gjort rigtig mange mange gange uden virkning. Jeg har faktisk fået at vide fra min dyrlæge at man kan skade slimhinderne hvis man bruger 'skrappe sager'. Der findes noget der hedder Forhudsrens, som man kan købe i håndkøb hos apoteket.

 

Det er faktisk ikke lykkes mig at komme problemet til livs i de 3½ år det har stået på hos os :evil:

 

Jeg vil prøve tomaterne, den har jeg nemlig aldrig hørt før, så det er bestemt forsøget værd. Kan man bare tage nogle flåede tomater og komme i maden ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, det er kun selve sprøjten, kanylen skal du ikke have i brug :blink:

Du fylder klorhexidin i en engangssprøjte, sætter "tutten" ind under huden på pistolen, trykker klorhexidinen ind og holder sammen på huden så det ikke løber ud med det samme. Men hav et håndklæde under ham, det er ikke ret nemt at holde derinde... :lol:

 

Det hvad så hvis man rammer pistolen, stakkels aslan :(

 

Det job får kæresten altså!

Men nu er det jo ikke så slemt, der er ingen der siger det bliver det....STOP med at gå i panik dorte!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der har jeg selv gjort rigtig mange mange gange uden virkning. Jeg har faktisk fået at vide fra min dyrlæge at man kan skade slimhinderne hvis man bruger 'skrappe sager'. Der findes noget der hedder Forhudsrens, som man kan købe i håndkøb hos apoteket.

 

Det er faktisk ikke lykkes mig at komme problemet til livs i de 3½ år det har stået på hos os :evil:

 

Jeg vil prøve tomaterne, den har jeg nemlig aldrig hørt før, så det er bestemt forsøget værd. Kan man bare tage nogle flåede tomater og komme i maden ??

 

Hvis man bruger en lille "blød" engangssprøjte med afrundet "spids" og så ellers er forsigtig når man indfører den, tror jeg muligheden for skader er minimal. Men hvis det er noget der skal gøres dagligt i flere år tror jeg da også slimhinden tager skade, men det må mere være klorhexidinen der skader slimhunden.

 

Jeg mener det er underordnet om det er dåsetomater eller friske, men mon ikke en frisk tomat er det optimale (den er jo ikke varmebehandlet eller andet).

Link til indlæg
Del på andre sites

 

(Ud over hos hunden har jeg ikke erfaring med den slags snaskeri... :mrgreen: Bare lige som en serviceoplysning :blink:)

 

:skraek:

 

Jamen tak tak - Jeg havde da ikke klaret dagen uden den oplysning :stupid:

 

:mrgreen::mrgreen:

 

:5up:

 

 

Jeg vil prøve tomaterne, den har jeg nemlig aldrig hørt før, så det er bestemt forsøget værd. Kan man bare tage nogle flåede tomater og komme i maden ??

 

Aslan får en blommetomat, han er faktisk begyndt at blive ganske glad for den (og så kommer jeg hjem i dag og han pure nægter at spise den, KUN fordi jeg har skrevet han er glad for den :damn::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hvad så hvis man rammer pistolen, stakkels aslan :(

 

Det job får kæresten altså!

Men nu er det jo ikke så slemt, der er ingen der siger det bliver det....STOP med at gå i panik dorte!!!!!!

 

Du rammer ikke pistolen og hvis, så er den jo blød og det er ikke noget der gør ondt på Aslan.

 

Så STOP med panikken :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hvad så hvis man rammer pistolen, stakkels aslan :(

 

Det job får kæresten altså!

Men nu er det jo ikke så slemt, der er ingen der siger det bliver det....STOP med at gå i panik dorte!!!!!!

 

Prøv lige at mærk på hunden - Pistoler ligger et pænt stykke tilbage i hylstret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bruger en lille "blød" engangssprøjte med afrundet "spids" og så ellers er forsigtig når man indfører den, tror jeg muligheden for skader er minimal. Men hvis det er noget der skal gøres dagligt i flere år tror jeg da også slimhinden tager skade, men det må mere være klorhexidinen der skader slimhunden.

 

Jeg mener det er underordnet om det er dåsetomater eller friske, men mon ikke en frisk tomat er det optimale (den er jo ikke varmebehandlet eller andet).

 

Ja, det er også klorhexidinen dyrelægen henviste til.

 

Jeg kan godt være lidt i tvivl om Funky vil spise tomater, for selvom han ellers er altædende, så kan han ikke li' agurk og squas. Jeg må prøve mig frem:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der har jeg selv gjort rigtig mange mange gange uden virkning. Jeg har faktisk fået at vide fra min dyrlæge at man kan skade slimhinderne hvis man bruger 'skrappe sager'. Der findes noget der hedder Forhudsrens, som man kan købe i håndkøb hos apoteket.

Det er faktisk ikke lykkes mig at komme problemet til livs i de 3½ år det har stået på hos os :evil:

 

Jeg vil prøve tomaterne, den har jeg nemlig aldrig hørt før, så det er bestemt forsøget værd. Kan man bare tage nogle flåede tomater og komme i maden ??

 

Hov, det var faktisk også det jeg brugte :oops:

 

Jeg ville dog klart forsøge mig med tomaterne, hvis jeg på nogen måde kunne få hunden til at indtage dem :-D Det der "renseri" virker ikke voldsomt behageligt og jeg må indrømme at jeg gav op efter et stykke tid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Hah, sjovt at se ham spise en blommetomat.

 

skal han så bare have lidt tomat hver dag indtil det er gået over?

 

du sidder da ikke og fortæller at aslan spiser rigtige tomater hmm tyson kan pille dem fra sin mad det vil han bare ikke æde 0002011A.gif men flåede gør ikke noget tror jeg ikke men det er jo ikke så nemt at pille fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også er det en kombination af begge dele :blink: men bare det virker, så er det jo ligemeget. :mrgreen:

 

Det jo det, og kræet kan jo li tomaten, så hvorfor ikke bare sige det virker og så får han den til dessert :blink: (ja jeg møgforkæler ham! shhhh)

 

du sidder da ikke og fortæller at aslan spiser rigtige tomater

 

Jo det gør jeg, han får en af de små 3 gange dagligt. Når jeg komemr ind med den, begynder hans mundvand at løbe..... :mrgreen:

Det gør det så også med alt andet :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...