Hop til indhold

Hvalp er efter den voksne hund!


Gæst Karoline
 Share

Recommended Posts

Gæst Karoline

Hej alle.

 

Vores hvalp er konstant efter vores voksne hund. Han hopper op ad ham, bider ham i ører og ben og stjæler tæpper og lejetøj, så snart den store hund bruger det.

 

Den voksne hund siger fra - knurrer og viser tænder, men hvalpen forstår det på INGEN måde. Hvalpen driller også kattene, når de er inde, og den ene kat var enda så uheldig at ramme ham i øjet, så han fik et dybt hornhindesår og måtte opereres og måtte behandles i mange uger.

 

Den voksne hun har altid været meget rolig og har dårlige bagben, så han gider altså under ingen omstændigheder lege med den "dumme" lille hvalp.

 

Hvad gør vi ved dette problem?

Vi kan jo ikke bare vente og se tiden an til han bliver ældre, når han måske pådrager sig sådan en skade igen :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er hvalpen?

 

Jeg ville stoppe hvalpen i den vilde opførsel. Jeg lader min egen hvalp lege med de voksne, men de siger også selv fra. Normalt vil den voksne hund sige fra, men hvis din voksne hund er lidt "svag" (forstå mig ret) pga dårlige bagben, så er det ikke sikkert at den tager kampen op med den lille. Jeg har selv en kravlegård, hvor min hvalp sover til middag inde, så alle har fred for hinanden. Det er dog ikke så nødvendigt mere, nu hvor hundenen kender hinanden, og den lille har lært grænserne at kende.

Hvis I vælger at stoppe hvalpen, så synes jeg i skal lege lidt ekstra med den og evt. gå en lille tur, så den bliver lidt træt, og så kan de to hunde evt. være sammen, når den lille ikke har så meget overskudsenergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle
Hvor gammel er hvalpen?

 

Jeg ville stoppe hvalpen i den vilde opførsel. Jeg lader min egen hvalp lege med de voksne, men de siger også selv fra. Normalt vil den voksne hund sige fra, men hvis din voksne hund er lidt "svag" (forstå mig ret) pga dårlige bagben, så er det ikke sikkert at den tager kampen op med den lille. Jeg har selv en kravlegård, hvor min hvalp sover til middag inde, så alle har fred for hinanden. Det er dog ikke så nødvendigt mere, nu hvor hundenen kender hinanden, og den lille har lært grænserne at kende.

Hvis I vælger at stoppe hvalpen, så synes jeg i skal lege lidt ekstra med den og evt. gå en lille tur, så den bliver lidt træt, og så kan de to hunde evt. være sammen, når den lille ikke har så meget overskudsenergi.

Vi har også vores hvalp i et bur når den skal sove, og der falder den til ro, og det har den brug for! Og så som missmette skriver, gå en ekstra tur med hvalpen...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...