Hop til indhold

Manglende energi i løbetiden?


Tine1
 Share

Recommended Posts

Elly og jeg begyndte at løbe for nogle måneder siden. Hun elsker det - og jeg synes bare, at det er en fed måde at motionere både hende og jeg på. Vi løber 3-4 km. Ville gerne løbe 5, men de gange jeg har prøvet, har jeg kunnet mærke på Elly at hun bliver træt . Hun vejer kun knapt 4 kg - så 4 km må også være langt nok for de små putteben. .

 

Nu er hun i gang med sin 3. løbetid, og hun virker bare træt allerede efter et par km..? I dag var hun et skridt bagud næsten hele turen:(. Er det mon løbetiden..? Normalt skal der jo mere end en smule varme til at slå hende ned:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være løbetiden. Løbetiderne forløber jo ikke altid ens og Elly (nej jeg kan altså ikke kalde en hund det samme som min moster) din lille hund :-) kan være mere "ramt" af løbetiden denne gang, men er du i tvivl kan du prøve at høre hvad dyrlægen mener.

 

Umiddelbart synes jeg, det lyder af en lang løbetur for så små ben. Måske er det lige præcis i overkanten normalt og nu hvor løbetiden tærer på ressourcerne bliver det så bare alt for meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være løbetiden. Løbetiderne forløber jo ikke altid ens og Elly (nej jeg kan altså ikke kalde en hund det samme som min moster) din lille hund :-) kan være mere "ramt" af løbetiden denne gang, men er du i tvivl kan du prøve at høre hvad dyrlægen mener.

 

Umiddelbart synes jeg, det lyder af en lang løbetur for så små ben. Måske er det lige præcis i overkanten normalt og nu hvor løbetiden tærer på ressourcerne bliver det så bare alt for meget...

 

Normalt plejer hun at løbe fjollet rundt foran hele turen... Det er kun de gange, hvor jeg har været over 5 km, at hun er begyndt at vise tegn på træthed, og da jeg slet ikke vil i nærheden af hendes smertegrænse, nøjes med med de 3-4 km alt afhængig af, hvilket humør vi er i. Lytter ligeså meget til hende energiniveau på turen, som til min egen krop.

 

Jeg går udfra, at det er måden at gøre det på - I må endelig rette mig, hvis I synes, at jeg presser hende for meget...:vedikke:

 

Det er helt normalt at de bliver mere dvaske..Meningen med løbetid er at man skal parres og have hvalpe, ikke styrte rundt og motionere..Så kroppen holder på energien til den forestående drægtighed.. Så der kan komme så mange og så store hvalpe som muligt :-D

 

Nå ja - det kan jeg jo godt se logikken i.. Jeg tror, at jeg vil lade hende blive hjemme de næste par uger - og så bare finde mig i, at jeg skal ud og lufte hund, når jeg kommer hjem fra løbetur:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...