Hop til indhold

Min hund er alt for ekstatisk med sit legetøj


Gæst sandra_89
 Share

Recommended Posts

Gæst sandra_89

Hej

 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har en yorkshire terrier - ja faktisk to, men nu er det min ældste der volder mig lidt problemer. Han er 4 år, og har altid været meget glad for legetøj, han har siden han var hvalp knurret når han leger med tov eller noget, ikke pga. at han er aggressiv men det er bare en dårlig vane, jeg ikke har været hård nok til at få ham afvænnet fra. Det er den ene ting, og den kan jeg som sådan godt leve med. Det der er begyndt at blive en gene er at han elsker og lege med sit tov eller bold, han kan ikke finde ud af at aflevere noget af det, men kommer hen og vil have mig til at tage fat i det, og hvis ikke jeg gør det gør han og inden jeg overhovedet når at tage fat tager han selv fat i det igen, så det bliver en trækkeleg. Det er det at han konstant ønsker at opmærksomhed og søger den ved at gø og stå og kigge på legetøjet indtil jeg kommer hen til ham og forsøger at tage fat i det så jeg kan kaste det igen, men som regel ikke når det fordi han er for hurtig.

 

Han var min første hund og er faktisk en perfekt hund på alle andre områder end lige det, og jeg ved at det er min egen uvidenhed der nu volder mig problemer. Jeg synes jeg har forsøgt meget, men måske der var nogen derude der kunne give mig nogle råd til hvordan jeg griber det an!

 

Håber på svar.

 

Med venlig hilsen

Sandra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandra_89

Han må gerne knurre, det er ikke så meget det, det er mere det at han begynder at gø så snart han vil have mig med på legen, og den eneste måde jeg kan stoppe legen er ved helt at fjerne legetøjet, hvilket er fint når man er hjemme, men hvis jeg er ude finder han en pind i stedet for og så starter vi ellers forfra.. Det gælder så også for trækkeleg, det må han rigtig gerne, men jeg kan jo ikke lege med ham hele tiden, bare fordi han vil have det.

 

Han kan ikke finde ud af at aflevere eller "slip" jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lære ham det, han holder så godt fast i det, at jeg ikke kan tage det fra ham, han bliver bogstaveligt talt hængende lige meget om han så hænger i tovet en meter fra jorden så holder han fast i torvet.

 

Jeg har jo en ide om at hundene også kan ligge og hygge med deres legetøj for sig selv en gang imellem, men han/Kenzo bliver helt oppe og køre så snart jeg finder legetøj frem, så jeg er nødsaget til at fjerne det helt når larmen bliver lidt for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan ikke finde ud af at aflevere eller "slip" jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lære ham det, han holder så godt fast i det, at jeg ikke kan tage det fra ham, han bliver bogstaveligt talt hængende lige meget om han så hænger i tovet en meter fra jorden så holder han fast i torvet.

 

OK, jamen hvis ikke hunden ved hvad slip betyder, er det jo ikke underligt den ikke slipper. Man skal jo ikke hive ting ud af munden på hunden, den skal slippe når den får den kommando.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ved jeg godt, men mit problem er jo hvordan jeg skal lære ham det, det er det mit spørgsmål går ud på!

 

Hvis han er madglad, så tag en godbid og vift ham om næsen med den, hver gang du siger slip. Selv om han ikke forstår ordet, vil han slippe for at tage godbidden, og efterhånden lærer han at forbinde ordet "slip" med belønning.

Det er grundlæggende sådan man indlærer alle kommandoer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...