Hop til indhold

Av mine ører!


Gæst Minini
 Share

Recommended Posts

Gæst Minini

Der er sikkert mange tråde om det, men jeg har ikke kunne finde dem, så nu skriver jeg en selv.

 

Vores lille Eigil på knap 5 måneder har fået en forstyrrende uvane. Han gør!

Vi er ikke nået træningsmæssigt til at kontrollere gøen, men det er mere tidspunktet der er galt.

Han har forstået, at hvis han gør tager vi naturligvis kontakt. Der har været flere gange hvor han skulle skynde sig ud, og det gør vi så. Hvis vi er gået fra ham, og vi stadig er i huset kan han også finde på at brokke sig. Men nu en aften som i går er meget typisk. Vi kommer hjem fra arbejde, og han bliver lukket ud i haven, hvor vi nusser og træner i en halv times tid. Så går jeg ind for at lave mad, og der lader jeg døren stå åben, så han kan gå mellem mig og haven. Derefter sætter jeg mig i sofaen for at slappe lidt af, og så begynder han at gø af mig, ca 1½ meter fra mig, som en maskine der bare bliver ved. Han får nej, men det virker ikke. Jeg tager ham selvfølgelig ud på græsplænen, men han skal ingenting, men holder med at gø. Så gik jeg en lang tur med ham i skoven på en tre kvarters tid, og da vi kom hjem forventede jeg at han var træt. NEJ! Så snart vi kom hjem og satte os, startede han igen. Det skal siges at under alt det her var min mand ovenpå for at renovere vores loft. Eigil virker ikke til at vente på ham eller savne ham, men da han så kom ned og satte sig i sofaen hos mig, lagde Eigil sig foran på gulvet, flad som en pandekage og sov.

 

Jeg synes det er strid adfærd, og ved ikke om jeg skal irettesætte, ignorere eller noget helt tredje?

Det er noget der er kommet indenfor den sidste uges tid. Han gør ikke af andre hunde eller når der kommer nogen, heller ikke af torden som han oplevede i sidste uge for første gang. Så jeg forstår ikke hvad der har startet det.

 

Håber nogen kan give mig et godt råd.

 

Mvh. Eigils mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...