Hop til indhold

Vejen 15 og 16 Sept


Recommended Posts

Dommeren kan sagtens komme til, du kan jo flytte dig lidt hvis det bliver nødvendigt. Men jeg ser absolut ingen grund til at lade en hund stå alene og blafre mens den blir gennemgået af et fremmed menneske, før den er klar til det og ikke lader det påvirke den. Jeg synes ikke man skal se så meget på hvad 'man' gør, men i højere grad gøre det som din hund har brug for i situationen. Hvis det er at have dig ved siden af sig, med en hånd på siden og evt. en under halsen, jamen så er det det du gør. På den måde har du lært din hund at du støtter hende og er der for hende, og det vil give hende den ro du efterlyser sådan at du med tiden kan freestacke hende fra start af.

 

Jeg må tilstå jeg synes det er en uskik at alle pr definition nu skal lære at freestacke. Gu' skal de ej. Man freestacker kun sin hund hvis den er fortrolig med det OG den har kvaliteten til det. Jeg ser alt for mange der bare freestacker fordi det er det andre gør, hvor hunden måske har nogle fejl man easy peasy kunne skjule med en anden handling.

 

Jeg freestacker i øvrigt ikke nogen af mine. Det er hoved og røv handling.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg må tilstå jeg synes det er en uskik at alle pr definition nu skal lære at freestacke. Gu' skal de ej. Man freestacker kun sin hund hvis den er fortrolig med det OG den har kvaliteten til det. Jeg ser alt for mange der bare freestacker fordi det er det andre gør, hvor hunden måske har nogle fejl man easy peasy kunne skjule med en anden handling.

 

Jeg freestacker i øvrigt ikke nogen af mine. Det er hoved og røv handling.

 

Jeg er slet ikke uenig.... men det fremgår vel egentlig af mit indlæg?

Jeg har udstillet temmelig mange forskellige hunde og kun to af dem kan/bør freestackes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er slet ikke uenig.... men det fremgår vel egentlig af mit indlæg?

Jeg har udstillet temmelig mange forskellige hunde og kun to af dem kan/bør freestackes.

 

Ja, det fremgik. Det var bare fordi en af mine yndlingsaversioner kom i spil her..... :genert:

Generelt set synes jeg rigtig meget af det ringtræning DKK og visse klubber tilbyder er lige til at lukke op og crappe i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det i øvrigt det altid skal stå ned i stænger når ens hund er vasket og tørret, og hele gården i øvrigt er gravet op og ligner en mudderpøl?

 

:lol: der er regler der skal overholdes, det ved du nok ;-)

 

Jeg sidder egentlig bare her og nyder at jeg er fritaget for teltopsætning, hundevask og bilpakning denne weekend, og i stedet kan hygge mig i hvalpekassen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: der er regler der skal overholdes, det ved du nok ;-)

 

Jeg sidder egentlig bare her og nyder at jeg er fritaget for teltopsætning, hundevask og bilpakning denne weekend, og i stedet kan hygge mig i hvalpekassen :5up:

 

Fnis, har også fritaget mig selv for det meste, det er jo en af glæderne ved at være højgravid... Men hunden er jo tilmeldt, så følger troligt med til vejen. Selv om jeg skal køre hjemmefra kl 5 i morgen tidlig...BVADR!

Link til indlæg
Del på andre sites

Host* jeg tillader mig lige at minde dig om din meget beskedne erfaring med udstillinger og dommere ;-)

Vent du nu og se om der er en rød tråd gennem dommernes mening om din hund til du har stillet ham noget mere, og se i øvrigt på hvordan hanhundene i ch.klassen ser ud. Det er ikke bare at lægge nogle flere kilo på en hund og så er den pludselig i udstillingskondition. Det er individuelt hvordan hundene gør sig bedst. Nogle blive bløde i ryggen og begynder at rulle hvis de vejer et par kilo for meget, nogle ser afpillede ud hvis de taber sig et enkelt kilo.

I hesteverden er det langt mere generelt, at en hest der skal showes skal have lagt 100 kilo på hvis den normalt er i ridning. Sådan forholder det sig altså ikke for hundene, jeg har ganske ofte set hunde få påtale på overvægt, men bestemt osse hvis de er undervægtige (som i magre). Som sagt, en hund der udstilles skal holdes i god kondition.

 

Jamen når jeg kigger på de udstillinger vi har været til som publikum (inden Aslan fik muligheden for at blive udstillet) og når jeg kigger på de hunde som vinder - så er der lidt på side benene, så jeg ville jo antage ud fra det - at vi virkelig skal have fat i de rigtige dommere :mrgreen:

 

Nå, men med erfaring kommer viden :mrgreen: Så nu må vi jo bare se det an, og hygge os med dem vi møder på vores vej - OG spise kage (der er forøvrigt kage i mit telt EFTER frokost :mrgreen:).

 

 

Noget helt andet med Aslan - det er faktisk lidt sjovt :mrgreen: . Vi fik ham op og veje 70, der så han tyk ud (badr). Så tabte han sig stille og roligt - uden vi gjorde noget for det. Da han ramte 68 så han bare SÅÅÅ pæn ud, men han forsatte med at tabe sig..... indtil han ramte 63 :mrgreen:

Så når der kommer løbske tæver, dykker han til 59, når de løbske tæver er væk, stiger vægten til....... 63.

Det er for mig så sært - men ville ønske jeg havde den samme.... egenskab, altid at ramme 63 kilo :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chr mangetal...... apropo ringtræning........ så kan du jo passende give mig den times undervisning du lovede engang for lææææææænge siden :mrgreen:

 

Jeg tror ASlan står selv, men umiddelbart elsker Aslan mennesker og de må gerne se hans tænder, men altså de der kronjuveler, der kommer halen lige ned og dækker dem, men har virkelig ikke lyst til at støtte kronjuvelerne :mrgreen:

 

Nå, men jeg glæder mig til i morgen, jeg syntes det er hyggeligt, det havde jeg ikke troet, men sådan er det jo :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen når jeg kigger på de udstillinger vi har været til som publikum (inden Aslan fik muligheden for at blive udstillet) og når jeg kigger på de hunde som vinder - så er der lidt på side benene, så jeg ville jo antage ud fra det - at vi virkelig skal have fat i de rigtige dommere :mrgreen:

 

Nå, men med erfaring kommer viden :mrgreen: Så nu må vi jo bare se det an, og hygge os med dem vi møder på vores vej - OG spise kage (der er forøvrigt kage i mit telt EFTER frokost :mrgreen:).

 

 

Noget helt andet med Aslan - det er faktisk lidt sjovt :mrgreen: . Vi fik ham op og veje 70, der så han tyk ud (badr). Så tabte han sig stille og roligt - uden vi gjorde noget for det. Da han ramte 68 så han bare SÅÅÅ pæn ud, men han forsatte med at tabe sig..... indtil han ramte 63 :mrgreen:

Så når der kommer løbske tæver, dykker han til 59, når de løbske tæver er væk, stiger vægten til....... 63.

Det er for mig så sært - men ville ønske jeg havde den samme.... egenskab, altid at ramme 63 kilo :mrgreen:

 

Tak skæbne, det var da noget af en elevatorvægt.. Men nu har du jo så set hvornår han ser pænest ud, hvilket er 68 kilo (?)

 

Min ældste hanhund havde en vægt på 85-87 kilo i vinterperioden, når det blev forår og udstillingerne begyndte, så skulle han ned på 82-83 kilo for at kunne bevæge sig ubesværet og med stil rundt i ringen. Kom han under løb hos mine tæver under 82 kilo blev han med det samme afpillet at se på. Det er en balancegang som kan tage flere år at lære for nogle, så der er jo osse den mulighed at de hunde du ser i ringen faktisk ikke er i helt perfekt kondition i dommerens øjne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skæbne, det var da noget af en elevatorvægt.. Men nu har du jo så set hvornår han ser pænest ud, hvilket er 68 kilo (?)

 

Min ældste hanhund havde en vægt på 85-87 kilo i vinterperioden, når det blev forår og udstillingerne begyndte, så skulle han ned på 82-83 kilo for at kunne bevæge sig ubesværet og med stil rundt i ringen. Kom han under løb hos mine tæver under 82 kilo blev han med det samme afpillet at se på. Det er en balancegang som kan tage flere år at lære for nogle, så der er jo osse den mulighed at de hunde du ser i ringen faktisk ikke er i helt perfekt kondition i dommerens øjne ;-)

 

 

Ja lidt elevator er der over ham - men han er deondelyme også grim når han når de 59 :shock:

Men what to say, vi kan jo ikke gøre så meget ved det - hunden kontrolere selv sin vægt :vedikke:

Tror aldrig vi får ham op på 68 igen, men altså - så sætter vi jo bare pris på at han klinisk er rigtig velfungerende - det er jo med at se det positive i det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lidt elevator er der over ham - men han er deondelyme også grim når han når de 59 :shock:

Men what to say, vi kan jo ikke gøre så meget ved det - hunden kontrolere selv sin vægt :vedikke:

Tror aldrig vi får ham op på 68 igen, men altså - så sætter vi jo bare pris på at han klinisk er rigtig velfungerende - det er jo med at se det positive i det :blink:

 

Jo selvfølgelig er der noget at gøre ved det, med mindre han får en speciel diæt grundet et eller andet problem selvfølgelig.

Hvis han vejer mindre end hvad der ser bedst ud, så skal han have flere kalorier enten gennem større fodermængde eller gennem et foder med mere energi.

Det er jo netop det det hele handler om, man ser på sin hund og lærer sig hvornår den ser bedst ud stående og gående og så sørger man ellers for at den ligger rigtigt på det rigtige tidspunkt af året. Præcis som alle andre sportsfolk i konkurrence. Eller heste og sikkert andre dyr der skal præstere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo selvfølgelig er der noget at gøre ved det, med mindre han får en speciel diæt grundet et eller andet problem selvfølgelig.

Hvis han vejer mindre end hvad der ser bedst ud, så skal han have flere kalorier enten gennem større fodermængde eller gennem et foder med mere energi.

Det er jo netop det det hele handler om, man ser på sin hund og lærer sig hvornår den ser bedst ud stående og gående og så sørger man ellers for at den ligger rigtigt på det rigtige tidspunkt af året. Præcis som alle andre sportsfolk i konkurrence. Eller heste og sikkert andre dyr der skal præstere :-)

 

 

Øhm nej der er ikke noget at gøre ved det :mrgreen:

 

ASlan fik tørfodder - så stoppede han med at spise, så røg han til dyrelæge fordi han ikke psiste i 5 dage (hvalp).

Så skiftede vi fodder, og han spsite i ca 6 mdr, så stoppede han - og når Aslan stopper, så stopper han - som i helt......

vi har prøvet den der "så fjerne vi bare maden" aslan er lgeglad.

Vi har prøvet ALT.

og så er der ellers blevet afprøvet en masse foder, npr vi endelig fandt noget han gad lidt, fik han lind mave :roll:

Markus muhle var et hit, men han tabte sig gevaldigt.

Da han var 2,5 år, prøvede vi hypo allergi mad.....og endelig spsite han og endda i helt år :banan:

Så fik han blærebetændelse - og dertil medicin imod det, som gav ham kvalme som han så forbandt med maden :megaked:

 

Så endte vi på barf, og han blev sååååååå flot. 70 kilo for tyk, 68 perfekt...... og så ramte vi 63.

Selv barf manden har givet op :mrgreen:

Så snakkede vi med "rigtig hundemad" hun har også givet op :mrgreen:

 

Og Aslan? Ja han holder selv fastedage - så dem behøves vi ikke at tænke på :mrgreen:

 

I forhold til hans vægt, skal han have omkring 1,5 kilo mad dagligt, hvis vi er HELDIGE får vi 1 kilo i ham.

Hælder vi for meget fedt i, spiser han ikke. Så vi kan ikke engang fede ham op.

 

Så ville man mene at hvis man så begyndte f. eks at løbe lidt med ham - så ville hans appetit stig, nix ikke ved ASlan.

Vi har fået tjekket ham i hoved og bagdel for at se om han fejlede noget..... intet at finde.

 

 

Men altså, jeg vil gøre meget for at nogen kan "lave" Aslan. Så hvis du sider med et rigtig godt forslag, så er du velkommen til at dele :5up:

(jeg tror ikke vi får ham til at spise hvis vi går tilbage til tørfoder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...