Hop til indhold

Hvilken race skal jeg vælge?


Gæst StineBT
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

 

Jeg håber det er det rette sted jeg placerer denne tråd :)

 

Vi går med overvejelserne om at få en hund, men jeg vil gerne prøve at høre jeres råd om hvilken race det skal være og hvorfor. Vi har ingen børn, men måske der kommer et i fremtiden. Til gengæld har vi 2 udendørskaniner.

 

Det skal helst være en mellem til stor hund, når så det er sagt, så skal det ikke være en hund der kræver alt for meget motion, men mere være en hygge hund, som ikke kræver mere en 3-4 gåture om dagen. Desuden har jeg lidt i planerne at gå til hundetræning med ham, men ikke sikkert.

 

Hvis I mangler noget information for at kunne give ideer til hvilken race, så må I endelig spørge :D

Link til indlæg
Del på andre sites

labrador!

Helt sikkert, der er en familie hund, der er stor.

Den har et dejlig temperament og kræver vidst ikke for meget motion.

Ville anbefale en Amstaff hvis du kunne klare en hund der skal have motion, for det er efter min mening den dejligeste hund man kan få, den er ekstrem loyal og ekstrem børnevenlig, og har også et dejligt temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kræver en labrador ikke en hel del aktivering og motion? Eller har jeg misforstået det? Har haft en labrador blanding og han var helt syg efter at være ude hele tiden, men han var også ret så hyperaktiv, desværre blev han syg og måtte aflives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeg syntes du skal gå ind på DKK sider og læse om de forskellige racer, det kunne jo være du derved fandt ud af at det måske skulle være en helt anden slags hund, men det bedste du kan gøre er at tage til nogle hunde udstillinger og se de forskellige hunde og så snakke lidt med dem der kender racerne.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst truntemor

Tillykke med den lille ny... :D

 

Er altid så hyggeligt med en lille hvalp til at sætte liv i hjemmet..

Er det så en lille pige eller dreng??

 

Held og lykke med den under alle omstændigheder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...