Hop til indhold

Det at gø...

Gæst AKL
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Vi er indehavere af en hund der gøer rimelig meget.. Når vi møder en hund gøer hun, når vi har gæster gøer hun af dem (som i næsten konstant) når vi øver alene hjemme gøer hund.. Selv når ungerne har leget på deres værelser og kommer ud gøer hun.. Hun er virkelig på vagt.. :hmm:

Hvordan kan vi ændre dette? Vi bor i lejlighed så på et eller andet tidspunkt vil naboerne jo få nok selvom de er meget large. Jeg har fået nogle "gode" råd om at tage hende hårdt i nakken eller bruge en vandforstøvet, men det vil jeg simpelthen ikke. Hun har været i flere hjem hvor hun ikke har haft det godt og vi vil bare give hende et trygt og godt hjem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har det virkert på mit lille gødyr at aflede aflede og aflede, på gåturene allerede inden hun starter hvis det er muligt,allerede efter en uge står hun ikke og bruge hele træningstimen på at gø af de andre. nu ved hun nemlig at det er ved mig alt det sjove foregår

Ved gæster og børn der komme ud fra værelset vil jeg indlære en stille komando, men ikke bruge den i de situationer før i er sikre på hun kan, når hun tier stille uanset om det bare er et ophold i gøen eller om det er når komandoen virker så ros og beløn.

Stille komanoden indlære jeg når hunden er godt træt, når hun alligevel ligger i hendes kurv og er rolig siger bare "stille" og belønner, eller når hun går roligt forbi, ligger og slapper af på gulvet/i sofaen. Altså alle de situationer hvor hun ikke gør og stresser rundt.

Men hvor længe har i haft hende ? Hvis i lige har fået hende kan det jo være hun bare lige skal bruge lidt mere tid på at lære at hun kan stole på jer

Hvad mener du helt konkret når du siger hun ikke har haft det godt ? for afhæning af om det er frygt eller "bare" opstemthed når der kommer gæster kan det jo være to vidt forskellige metoder der skal bruges.

Men stille komandoen vil jeg mene kan bruges uanset hvorfor hunden gør

Link til indlæg
Del på andre sites

Biine

Det tror jeg at vi vil prøve at lære hende og se hvordan det virker.. Vi har haft hende i lidt over en uge, så hun er selvfølgelig ved at falde til.. Jeg frygter bare lidt om man overhovedet kan vænne hende af med det.. Min datter har lige haft en legekammerat med hjemme og hun gik helt i selvsving, selvom de stortset kun var på værelset. Den time hun var her gøede hun næsten uafbrudt og det er det samme hvis vi har voksne gæster.. Det er tydeligt at hun er bange og hun stikker halen mellem benene.

Vi har prøvet at gæsterne sætter sig på gulvet og hun kommer til dem, hvor hun så går hen og snuser til dem og derefter skynder sig at rende tilbage og gø videre.

Umiddelbart så har hun ihvertfald haft 3-4 andre ejere og ved den sidste ejer har hun været i omkring 2 måneder (en ung pige) hvor hun så er blevet passet ved en masse forskellige venner og veninder også. Så hun har sikkert også været slæbt med til fester m.m. Jeg kunne jo simpelthen ikke lade være med at købe hende, så vi kunne give hende et godt og trygt hjem.

Umiddelbart har hun virket til at være blevet slået måske.. Bare vi tog hånden ned til hende eller over hendes hovedet krøb hun helt sammen virkelig som om at hun havde blevet slået eller noget før.. Det er bare så synd for hende..

Link til indlæg
Del på andre sites