Hop til indhold

Hund underlægger sig..

Gæst AKL
 Share

Recommended Posts

Hej

Ja, der har været en del spørgsmål fra mig de sidste dage, men vi vil simpelthen så gerne hjælpe vores lille papillon til at føle sig tryg og godt tilpas hos os og kan simpelthen bære at hun har haft det så dårligt hos en af sine tidligere ejere..

Jeg ville lige rede Sasha's pels her til aften, og tager børste m.m. Ud på altanen.. Sasha kommer luntende bag mig og jeg sætter mig stille ned og kalder på hende med en godbid så hun kan komme hen til mig.. Hun kommer så ikke og jeg rejser mig for at gå hen til hende og se om hun så vil have ude iden, hvor hun render ind i stuen og hopper op i sofaen hvorefter hun kryber totalt sammen og derefter underlægger sig.. Jeg går forsigtigt hen til hende og snakker til hende..

Hvad skyldes dette? Vi har jo en formodning om at hun muligvis er blevet behandlet dårligt og vi gør meget ud af at snakke stille til hende og undgå at for hurtige bevægelser da hun nemlig kryber helt sammen af dette.. Derfor har vi også lært børnene at være forsigtige omkring hende og ikke at løbe rundt eller noget..

Hun er jo en skøn hund og vi har rigtig god kontakt til hende og hun har især knyttet til mig, så jeg kan slet ikke forstå at hun reagere sådan, for vi ville aldrig gøre hende ondt.

Vi har snakket om måske at få en adfærdsbehandler på hende, da hun simpelthen ikke er tjent med at skulle have det sådan..

Ååh., jeg er næsten grædefærdig ved tanken om at nogen har gjort hende ondt.. Hvordan kan man være sådan ved dyr?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu kan jeg ikke huske hvor længe I har haft hende - men det er vist ikke så længe ?

Ting tager tid og mit bedste råd er, at lade tiden gå, så hun får tiden til at kunne falde til ro og blive tillidsfuld overfor jer. Det vigtigste er at I viser I holder af hende og tager små skridt af gangen.

Det er svært at gætte sig til hvordan hun har haft det tidligere og de tanker bør I nok ikke gå og tænke alt for meget på - da hunde er meget fint følene på det område, de mærker stemningen lynhurtigt. Det handler om at tænke fremad rettet

Jeg har selv en genplaceringshund - min ældste beagle som jeg fik da han var 2½ år hvor han var kommet tilbage til sin opdrætter. Charlie bar præg af, at være svigtet og overladt til sig selv. Det tog tid at lukke den dør op han sad og gemte sig bagved. Jeg tror der gik et ½ års tid, før man kunne sige at han var fuldstændig faldet til og tryg ved det hele. I næste måned bliver han 8 år - vi har haft ham over 5 år nu og han er den dejligste engleblide og trygge beagle i dag. Han har så siden fået selskab af endnu 2 beagler.

Link til indlæg
Del på andre sites