Hop til indhold

FRISBEE KURSUS! (snak, spørgsmål osv.)


Gæst Elena&Co
 Share

Recommended Posts

FRISBEE KURSUS!!! :banan:

Katerina Lemasova, en meget dygtig og kompetent russisk frisbeeinstruktør fra Moskva, som specielt er inviteret til Danmark for at holde dette weekendkursus i Frisbee!

 

Til daglig underviser hun og er dommer bl.a. i Frisbee. Katerina har holdt adskillige foredrag og kurser i Moskva og andre russiske byer, Letland, Ukraine osv.

OBS: Der vil være tolk på.

 

 

Kursus afholdes over 2 dage: d.20. og 21.okt. 2012 – begge dage fra 10 til 16 i Hillerød Brugshundeklub (Texasvej 37, Hillerød). Hvis det bliver regnvejr, så rykker vi ind i et ridehus.

 

Mere information om dette kursus i kalenderen:-D.

Redigeret af Elena&Co
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sætter en gang til mit indlæg fra den tidlige tråd:-).

 

Og nu kommer lidt forhistorie om kurset. For ca. to år siden begyndte jeg at søge information om frisbeekurser. Men det viste sig, at frisbee er ikke særlig kendt her i landet, eller nærmest sagdt er frisbee godt glemt:( Jeg har snakket med forskellige hundeejere, som kunne godt tænke sig at lære deres hunde frisbee, og jeg har også læst på forskellige hundeforume, at der var nogle, som eftersøgte frisbeekurser.

 

Jeg ville gerne starte med vores egne voksne hunde (schnauzere) med frisbee. Men!, jeg ville ikke starte på det uden at lære den rigtige teknik! Det betyder meget både for mig og nogle andre hundeejere, at vores hunde ikke kom til skade! Og det er vigtigt! Derfor kom jeg i gang med at finde, hvordan jeg kan komme nærmere til den sjove aktivitet, som mange hunde vil synes om. Sådan opstod ideen med at invitere en rigtig, meget dygtig og kompetent hundeinstruktør, som kunne lære os hvordan man komme i gang og undgå så vidt som muligt skade på hunde.

 

(Obs: det er der mange, der kaste bold, pind eller noget legetøj til deres hunde. Kende alle teknikken, hvordan man undgå skade på hunden? Det tror jeg ikke!)

 

Jeg forsætter:) Derfor har jeg fundet frem til den russiske instruktør Katerina Lemasova, som underviser til dagligt bl.a. i frisbee og har holdt forskellige kurser både i Rusland, Letland og Ukraine. Katerina er en meget dygtige underviser. Hundesikkerheds er meget vigtigt for hende! Derfor vores kurser vil starte med teorien om dette.

 

Hvem kan være med? Sunde og raske voksne hunde og hvalpe kan være med. Jeg gentager igen, at en hvalp får ikke lov til at springe efter frisbee. Den vil lære hvordan den skal tage frisbee fra hænder. Den kan også lære at løbe efter rullende frisbee.

 

Kurset beregnet til nybegyndere, dvs. man komme i gang med indlærings. Der bliver ikke til nogle helt vilde spring. I frisbee er det ikke vigtigt hvor højt man kaste. Distationen og teknikken er vigtigere!

 

På nogle er de billeder, som jeg sat på siden, kan man se nogle hunde som hopper højt. De billeder er bare til at se, hvad man kan i fremtiden (hvis man altså vil:)). Og de hunde på billeder har dyrket frisbee i nogle år inden de kom tæt på mere avanceret teknik.

 

De, som allerede har dyrket frisbee kan også være med på kursus. De få nogle andre opgave, som er mere tilpasset til dem.

 

Katerina vil komme med sin hund Marti, som har meget erfaring i frisbee. På den måde vil lære nemmere den rigtige teknik og se, hvordan Marti viser det han kan.

 

katq7.jpg

 

:hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurra-hurra-hurra, Efter et ret stort besvær er ridehuset fundet og aftalen med leje det til vores kursus er på plads!:-D Så nu er vo godt dækket mod alle slags vejr, såsom regn, stærk vind osv.

 

Det bliver Frederiksborg Ridecenter! Det er både en stor indendørs ridebane og en stor udendørs ridebane, et køkken og en udestue! Super!!! Mange tak til min søde veninde Trine, som var med til at lede efter ridehuse og til Frederike, som var meget sød og imødekommende!

fr..jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud som om vores kommende Frisbee kursus bliver International Frisbee kursus! En russisk instruktør, danske deltagere (bl.a et par russer), gæster fra Norge, ... kan man sagtens kalde kursus for international!:-Dkatq25.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nanna ville ikke synes det var sjovt, Soko kan blive totalt frådende bold-idiot monster på ca 5 min (på en meget intens og Soko agtig, men ikke spor morsom for andre i nærheden-måde), så vil ikke udfordre hende med frisbees :???:

 

Derudover kaster jeg som...en tøs.

 

Synes de der saltoer ser mega seje ud, men det må være lidt halvfarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Elena&Co

Kære alle!

 

Vi holder frisbeekursus "Frisbee for alle!" igen d.14 og 15 september 2013:-D! Første kursus, som blev afholdt i oktober 2012 blev til en succes og glade både for deltagerne og os, som holdt dem. Er I interesserede, så kig på information i kalenderen eller på vores hjemmeside (hvis man søger på hundefrisbeeidanmark, så kommer den frem).

 

Alle spørgsmål angående kurset eller frisbee besvarer jeg gerne her på siden eller pr. e-mail.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...