Hop til indhold

pinligt- alene hjemme tiden

Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Ehm, er lidt pinligt at lave denne tråd, for der er garanteret en tråd i forvejen med samme problem stilling, men har brugt 2-3 timer nu uden held med at finde noget, så håber i kan hjælpe selv om det er en dum ting...

Vi har fået øvet rigtig godt alene-hjemme og var oppe på næsten 25 min uden den mindste lyd fordi hun konstant lå og gnaskede i sit ben. Derfor var vi også lidt modige i går og tog ud for at købe en fødselsdagsgave. Da vi kom hjem og så optagelsen havde hun hylet stort set fra vi gik og til vi kom tilbage efter 35 min UDEN så meget som at kigge på sit ben...

I dag fandt vi en løsning på live optagelse, så vi uanset hvor vi er, så kan vi se og høre hvad hun laver derhjemme via vores mobil... Vi var nødsaget til at gå ud og handle (25 min) og i den tid hylede hun kun sammenlagt 2 min... Jeg LØB mellem hylderne for at finde varene, for mit hjerte blødte over hendes reaktion...

Senere i dag prøvede vi så med at åbne døren ind i stuen, så hun har adgang i hele lejligheden, vi satte kameraret til og satte os ud i bilen, så vi kunne holde øje med hende med vires telefon og komme ind med det samme der var noget... Hun gik ind og sov på sofaen, var 2-3 gange henne ved hoveddøren (på vej ud for at spise og drikke) hvor hun lige kom med 2 piv-dyrs piv, gik videre hen for at spise eller sove- og vi gik ind efter 25 min pga maden i ovnen skulle ud...

Planen er at vi fremover selvfølgelig vil lade dørene stå åbent, men at vi som udgangspunkt bliver på de 25 min, og langsomt vil øge...

MEN:

- hvornår begynder man at slå tiden sammen, så det fx istedet for 1,5 time over 2 gange går hen og fx er 1,5 time over 1 gang???

Tænker selv lidt at vi måske snart gør således at det kun er 1 gang om dagen, og så det er 1 time, og at vi øger langsomt derfra, eller hvordan og hvorledes???

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...

Hej Rulle,

Det jeg ligger mærke til, er at du skriver at i gik ind til hende så snart hun begyndte at blive ulykkelig. Er det korrekt forstået?

Det ville jeg i så fald aldrig gøre - jeg ville aldrig styrke hende i at der kommer nogle hjem når hun begynder at kalde på dem. Jeg ville i stedet gøre det modsatte og komme hjem, når hun er allermest rolig og glad ... Og så må du selvfølgelig ikke ynke hende når du kommer hjem til hende, hvis du ved hun har været ulykkeligt. Så styrker du hende bare i at det var noget forfærdeligt noget hun lige var igennem!

.. Men ellers lød jeres anden oplevelse med åben dør da god, og det synes jeg da klart i skal fortsætte med. Jeg har også gode oplevelser med at lade sin hund være i det rum den er mest tryg ved - det er typisk i stuen eller køkkenet fordi det er der vi tilbringer mest til med den.

Dit indlæg er jo efterhånden lidt gammelt. Er i kommet videre i hvor langt tid hun kan være alene?

Da vi først var kommet op på en halv time, husker jeg det ikke som et problem at forøge til hverken en time eller to - eller flere for den sags skyld. Vi var en 3 uger om at komme op på ½-1 time. På 2 uger mere kom vi op på 7-8 timer hvilket er hendes normal.

Jeg håber træningen går godt!

Og velkommen til iøvrigt :vinken:

Vuf fra 2 årige Nala og menneskemor-Line

Link til indlæg
Del på andre sites