Hop til indhold

Gøer ekstremt i snor?

Gæst AKL
 Share

Recommended Posts

Vi har jo Sasha, som falder mere og mere til og hun er simpelthen så dejlig for det meste.. MEN det er efterhånden et helvede at gå tur i snor med hende.

Hun gøer og gøer af mennesker og hunde.

Jeg kan for det meste aflede hende med menneskerne, men kan slet ikke nå indtil hende hvis der er en anden hund (valget er at lade hende hilse eller "slæbe" hende afsted) Og det er bare ikke alle hunde jeg synes hun skal hilse på... Hvad gør man lige?

Hvis vi er i hundeskoven (hvor hun ikke er i snor) er der slet ingenting. Det skal så siges at der hvor hun boede før gik hun vidst for det meste uden snor, så jeg ved ikke om hun kan føle at snoren ikke er "tryg"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe har i haft hende ? og hvilke aktiviteter lave i med hende i dagligdagen ?

Du skal forsætte med at aflede og om du så skal stå på hovedet og sige som en pakke hundekiks , så er det det der skal til.

Med andre hunde skal du være så meget på forkant at du ser de andre hunde og kan nå at aflede hende allerede inden hun kommer derud hvor du ikke kan få kontakten.

Når hun skaber sig sådan skal hun ikke have lov til at hilse, hun skal ikke belønnes for dårlig opførsel.

Slæbe hende afsted, tror ikke det virker, hvis du har mulighed for det så få hende over på den anden side , sæt/stil hende med ryggen til den anden hund, det burde gøre det lidt nemmere at komme i kontakt med hende.

Det bedste ville være om i kunne fange hendes opmærksomhed allerede inden hun begynder HVER GANG , det kan dog være rigigt svært inde i byen fordi der er så mange hjørner hvor der kan komme hunde ud fra, med tiden skal afstanden til den anden hund gøres kortere og kortere, med baby skridt inden hun bliver afledt.

Hvis i kender nogle med hund så er det også en mulighed at i starter med at træne i hver jeres ende af en boldbane, og stille og roligt nærmer jer hinanden. bare gå så langsom frem at hun ikke reagere på den anden hund, brug gerne flere forskellige hunde.

Eller meld jer på et træningshold, husk at forklare træneren gøproblemet, det er så dejligt at kunne få en træningspland der lige passer på jer og jeres hund, og samtidig en der har set op hunden med øjne udefra

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe har i haft hende ? og hvilke aktiviteter lave i med hende i dagligdagen ?

Du skal forsætte med at aflede og om du så skal stå på hovedet og sige som en pakke hundekiks , så er det det der skal til.

Med andre hunde skal du være så meget på forkant at du ser de andre hunde og kan nå at aflede hende allerede inden hun kommer derud hvor du ikke kan få kontakten.

Når hun skaber sig sådan skal hun ikke have lov til at hilse, hun skal ikke belønnes for dårlig opførsel.

Slæbe hende afsted, tror ikke det virker, hvis du har mulighed for det så få hende over på den anden side , sæt/stil hende med ryggen til den anden hund, det burde gøre det lidt nemmere at komme i kontakt med hende.

Det bedste ville være om i kunne fange hendes opmærksomhed allerede inden hun begynder HVER GANG , det kan dog være rigigt svært inde i byen fordi der er så mange hjørner hvor der kan komme hunde ud fra, med tiden skal afstanden til den anden hund gøres kortere og kortere, med baby skridt inden hun bliver afledt.

Hvis i kender nogle med hund så er det også en mulighed at i starter med at træne i hver jeres ende af en boldbane, og stille og roligt nærmer jer hinanden. bare gå så langsom frem at hun ikke reagere på den anden hund, brug gerne flere forskellige hunde.

Eller meld jer på et træningshold, husk at forklare træneren gøproblemet, det er så dejligt at kunne få en træningspland der lige passer på jer og jeres hund, og samtidig en der har set op hunden med øjne udefra

Vi har haft hende i snart en måned, så det er stadig nyt for hende, men der er sket så meget med hende i den tid vi har haft hende. :-) Hos tidligere ejer (hun har haft en del selvom hun kun er 1 år) ville hun ikke lege, hun vidste ikke hvordan man spiste et tyggeben m.m. Og nu leger hun lystigt med både mig, manden og børnene og hun elsker at få ting at tygge i. Der er virkelig sket så meget på den tid hun har været hos os og det bliver bedre for hver dag der går. Hun kunne hverken ''sit, dæk m.m.'' hvilket hun bare er super god til nu. Derudover øver vi også en del kontakt, netop for at hun kan blive bedre til at have fokus på mig når der kommer en anden hund forbi.

Jeg kan for det meste aflede hende når det er mennesker vi går forbi, dog ikke med børn.. Jeg ved ikke hvorfor, da hun elsker vores børn og hun bliver så glad når de kommer hjem om eftermiddagen.

I dagligdagen går vi nogle gode ture, hvor hun søger efter nogle godbidder, vi går på hver side af lygtepæle (hvor hun selv skal finde den rigtige vej), leger fangeleg (hvilket hun synes er enormt sjovt) Hun leger med min mors hund på samme størrelse og alder næsten og der er ingen problemer imellem dem, de kan virkelig godt sammen. Vi er også i hundeskoven næsten hver dag. Leger indendørs med hendes bamser, gemmer godbidder, øver forskellige kommandoer.

Så jeg synes at vi aktivitere hende godt i løbet af dagen. (Jeg er pt. fjernstuderende, så vi har derfor meget af dagen til at gøre sjove ting sammen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når i ikke har haft hende længere så synes jeg da i har opnået en masse :-) så bare klø på med kontakt øvelser og afledning så skal den nok være der lige pludselig, men det tager tid netop fordi i ikke har haft hende længere og hun først lige sal falde helt til.

Som tidligere sagt så prøv at se om du kan nå at aflede allerede inden hun når at hidse sig op. det kan gøre det lidt nemmere :-)

Har selv et stk gø hund pt, Det gik ellers super fremad kun et par hunde hun mente hun skulle gø af til sidst, desværre er træningen blevet sat noget tilbage pga løse hunde så vi er startet næsten forfra igen, det er en kamp men vi giver ikke op for vil kunne gå en tur med hundene uden de skaber sig .

Når jeg spotter en hund i det fjerne får hun besked på at komme helt ind på plads, når den er lige ved at være inden for den afstand hvor jeg ved hun begynder at reagere er jeg begyndt at bakke så hun sitter foran mig med ryggen til den anden hund. hurtige skridt til siden og ind foran mig og holde øjenkontakt.

Hvor det er muligt krydser jeg vejen for at den anden hund ikke skal komme så tæt på at hun er helt umulig.

Og jeg kan se fremskridtene når vi er til træning gør hun ikke af de andre hunde mere , andet end en enkelt gang eller to men det er hurtigt ovre med lidt afledning.

Så kæmp kæmp kæmp det giver pote til sidst selv om det er møg træls så længe det står på, især synes jeg det at finde tidspunkter og ruter hvor der ikke kommer så mange hunde har været svært, men det er det værd for at skulle aflede 2-3 gange på en tur er fint men når det er 10-15 gange er det ikke så fedt mere for muligheden for at komme hjem med succes falder.

Link til indlæg
Del på andre sites