Hop til indhold

ATT: savle hunde hudneejerne

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jer, hvis hunde savler når I går tur og er dybt optaget af dufte på ture, hvad gør i.....

Hvad hvis folk gerne vil hilse....har i lommetørklæder med i lommen til at tørre savlet væk med, eller hedder det "hvis i vil snakke må i få savlet med"?

Indtil videre er vi ikke stødt på folk der ikke kan tåle savlen, og for det meste husker jeg at tage det med min regnjakke (som jeg praktisk talt lever i).

Og til tider ligner Aslan altså også en eller anden farlig fråde hund :rolleyes:

Jeg overvejer lidt at tage lommetørkløder med, men jeg kunne også blive ved og ved med at tørre ham, for de dufte heromkring, uha de er gode!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er jo avlet til ikke at sjavle (måden læberne er konstrueret på), men det glemmer den søde hormonbefængte unghund jo lige i øjeblikket, hvor ALT bare dufter skønt i næsen og krilrer i ganen, så der sjavles og af og til til den store guldmedalje og i gurilanter (nam nam), og vil folk hilse, så er sjavler pt med i pakken. Ingen aftørring her :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min berner-sennen, Ramses d. 2. kunne godt være noget våd om mulen i sine unge dage... Og vi kørte tit med bus og tog, hvor vi kom tæt på andre mennesker.. Og han havde samtidig den der hvalpe-berner-nuttethedsfaktor, så folk kunne bare ikke holde fingrene fra ham.. :roll:

Men jeg havde altid et kasseret viskestykke med i lommen eller i tasken, så vi lige kunne tørre mule inden vi stod på bussen..

Hvis vi var ude og gå, så kunne jeg da osse bare hive viskestykket op af lommen, hvis der var nogen der kastede sig over ham uden at tænke på savle-faktoren...

Men som sagt, så ER bernere ikke så slemme til at savle.. Der kan dog godt rende lidt mundvand i forskellige situationer.. Det gør der såmænd osse på Silke. Men jo større hunden er, jo mere sovs vælter der nok osse ud.

---Vi vil jo gerne have, at andre mennesker hilser på vores hvalpe og unge hunde. Så må vi gøre hvad vi kan for at det skal blive en positiv oplevelse... For begge parter... :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Det er meget sjældent Alice savler. Det er kun hvis vi går nye steder hvor der kommer helt vildt mange hunde og dermed også nye dufte.

Når hun savler så er det ikke særlig meget - hun bliver bare lidt hvid om munden - sådan fråde-agtig :lol:

Der er aldrig nogen der har kommenteret det. Måske fordi det ikke er så slemt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er nogle der vil hilse på Lexus mens vi går tur, må de tage savlet med. Jeg tørre ham ikke om mulen når vi er udenfor.

Men siger som regl til folk der ikke kender ham, at de kan risikere at blive lidt savlet til. Har endnu ikke mødt nogle der ikke vil hilse på ham af den grund.

Derhjemme bliver mulen tørt indimellem, især når han har drukket vand.....Han drikker jo ud over det hele:mrgreen:, så der ligger altid et håndklæde under hans vandskål...

Ellers får man våde sokker....

Link til indlæg
Del på andre sites

Derhjemme bliver mulen tørt indimellem, især når han har drukket vand.....Han drikker jo ud over det hele:mrgreen:, så der ligger altid et håndklæde under hans vandskål...

Ellers får man våde sokker....

Har lexus også lange snørrebåd når han er færdig med at drikke??

Vi har en gulvklud til at ligge ude ved Aslans skåle, der er to grunde:

1: han har vand i munden når han går væk derfra (han lærer aldrig at vente indtil han er dryppet af?)

2: HVER gang jeg skifter vand, er jeg overbevist om at jeg kan bære en helt masse ting i min højre hånd, og tager vandskålen med venstre (den svage hånd) og ender med at spilde vand ud over gulvet (Lærer jeg det aldrig???)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lexus også lange snørrebåd når han er færdig med at drikke??

Vi har en gulvklud til at ligge ude ved Aslans skåle, der er to grunde:

1: han har vand i munden når han går væk derfra (han lærer aldrig at vente indtil han er dryppet af?)

2: HVER gang jeg skifter vand, er jeg overbevist om at jeg kan bære en helt masse ting i min højre hånd, og tager vandskålen med venstre (den svage hånd) og ender med at spilde vand ud over gulvet (Lærer jeg det aldrig???)

Hvis du ikke gør, så trøst dig med, at du ikke er den eneste, der kan finde på at praktisere det stunt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke gør, så trøst dig med, at du ikke er den eneste, der kan finde på at praktisere det stunt :mrgreen:

Det gør jeg nok aldrig....det er bare så nemt når hunden skal have mad. Han får frisk vand hver gang...så den ene skål i den ene hånd, den anden i den anden.

Jeg kan selvfølgelig trøste mig med at det er rent vand :blink:

Og at der altid er lidt rent under hundens madskåle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites