Hop til indhold

Fra håndtegn til kommando?


HNP
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt svært ved at komme fra håndtegn til kommando. Kan ikke helt greje den... Det har gået helt fint med "Sit", men ellers synes jeg ikke det er så nemt igen. Jeg kan fint få hende til ting bare med mit kropssprog, så har heller ikke gjort så meget ud af det. Men kæresten synes det er lidt træls han ikke kan få hende til ret meget... Kun mig der træner med hende, og jeg har jo ikke noget problem med det.

 

Det er ikke fordi hun ikke kan, for hun kan fint fx. Nej, slip, kom, sit, bliv, søge, bold.. kan ikke lige komme i tanke om mere:hmm:

 

Jeg har også læst et eller andet sted om nogen der laver sine egne kommandoer, som man ikke bruger i det daglige. Har i nogle bud på hvad for nogle ord vi kan bruge istedet for? Det ville være helt vildt smart:mrgreen: Fx. gad jeg godt hun havde et andet ord for "Søge", da det er et ord hun virkelig opfatter fra alle.

 

Hun er en klikker hund, som er sikker på hun kan løse alle problemer ved at dutte på ting :lol: Så det må gerne være ved hjælp af klikkeren, hun skal lære det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du kombineret håndtegn og kommando under indlæringen eller kun brugt håndtegn?

Jeg tror at jeg ville forsøge at kombinere håndtegnene med fløjte hvis jeg var dig. Fløjtesignaler er lettere at overføre fra én person til en anden end stemme og kropssprog er. Det vil være let for dig, der kender hunden at koble fløjten på kommandoerne, og langt lettere for kæresten at komme med præcis den samme kommando som du gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...