Gæst lululolabu Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Hej, jeg ville gerne spørge om måske nogen ved hvilken race dette her er: Historien er den, at jeg siden lidt tid begyndte at søge efter en lille skødhund. Jeg kiggede for alle mulige chihuahua'er og så kiggede jeg på hundetøj, bare for sjovt. så fandt jeg denne her super søde hundemodel som nok er halv hvalp endnu. Jeg er blevet forelsket i dens store øjne og tænkte først at det var en Tjekkisk Rottehund, men ørene sider for højt oppe (tror jeg), snuden er også lidt for spids (?) Jeg tror faktisk det kunne godt være en Tjekkisk Rottehund, men mit anden bud er at det er en Dværgpinscher. Men de er heller ikke så elegant som den her. Er det bare mig eller er det fordi det er en hvalp? Måske er det en blandning, men jeg har sat mig i hovedet at få lige præcis den race og farve. :stupid: Ret dumt af mig, men den er SÅ sød ^.^ Og det siger jeg ikke om alle mulige hunde <3 Tak i forvejen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Måske er det en blandning, men jeg har sat mig i hovedet at få lige præcis den race og farve. :stupid:Ret dumt af mig, men den er SÅ sød ^.^ Ja - det er ret dumt Du kan risikere at det er en hund der slet ikke passer til dig temperamentsmæssigt, eller du kan risikere at få fat på en hund der er fuld af sygdomme, hvis du lader race og farve forblænde dit valg af sælger. Jeg kan ikke hjælpe dig med racen - men hvis det er en tjekkisk rottehund, er der vist rimelig gode chancer for at den bliver skruphysterisk hvis den bydes et liv som skødehund. Jeg er så kedelig nu - men undersøg først om det er en race der er noget for dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jammen det er det jeg mener, jeg ville selvføgelig ikke bare købe en hund der ser præcis ud som den der. Det er derfor jeg vil først vide hvilken race den er for så skulle jeg jo læse måske om 4 forskellige racer og blandninger. Hvis det er en pinscher så vil jeg ikke have en, altså en Pinscher, men hvis det er en Tjekkisk Rottehund så vil jeg meget gerne læse mere om racen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg tror ikke det er en pincher, men det kunne måske godt være et Tjekkisk Rottehund. Dog synes jeg at den ser meget spids ud i ansigtet eller at der er noget "forkert" ved øjnene. Og hvis du regner med at skulle have en lille tuttenutte hund der gerne vil sidde på arm hele tiden eller i en taske, så er det ikke en PK'er (Tjekkisk Rottehund/Prazsky Krysarik). Det er en super intelligent hund der elsker at bruge sin krop. Har rimelig meget energi og kan sagtens tage en tur på 10 km. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg tror ikke det er en pincher, men det kunne måske godt være et Tjekkisk Rottehund. Dog synes jeg at den ser meget spids ud i ansigtet eller at der er noget "forkert" ved øjnene. Og hvis du regner med at skulle have en lille tuttenutte hund der gerne vil sidde på arm hele tiden eller i en taske, så er det ikke en PK'er (Tjekkisk Rottehund/Prazsky Krysarik). Det er en super intelligent hund der elsker at bruge sin krop. Har rimelig meget energi og kan sagtens tage en tur på 10 km. Gitte Må jeg spørge om du klæder Cille om vinteren da hun jo er temmelig korthåret? Det med at den er i sig sev slankere og 'spidsere' tænkte jeg også da jeg sammenlignede den med nogle billeder på nettet af PK'er, måske er det bare fordi den er ung, for det ser den ud til at være. Jeg vidste ikke at den kan gå sådan en langt tur, men det er endnu bedre da jeg allerede har en stor løbegade hund der elsker lange ture <3 Pinscher er jo også op til 10cm større... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Ja. Det gør jeg. Cille er semilanghåret, men hun er stadig meget tyndhåret. Især under maven. Lige nu er hun ude og gå. Der har hun en strikket bomuldstrøje på. Når det bliver koldere får hun en strikket uldtrøje med lange ben på. Sidste år købte jeg en heldragt til hende. Hun er ikke så vild med den, men tror måske at elastikken ved bagbenene er for stram, så den skal jeg lige ha' skiftet. Når vi går om dagen pt. får hun ikke trøje på, for så ender hun med at fryse lige godt hvad hun får på til vinter, så hun skal lige ha' lov til at gro noget mere pels under maven. Det gjorde hun sidste år. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Cilles bror fra et senere kuld er iøvrigt til salg pt. Er han ikke vakker :hjerte: Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Jaffa... Joooo :D meeeeget nuser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Jaffa... Joooo :D meeeeget nuser Og han ligner Cille helt vildt :hjerte: Tror hun er nogenlunde samme alder på dette billed. Og så kan jeg da egentlig godt se, at hun også er noget spids i ansigtet på dette billed. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Nååårh <3 men er der ikke også nogen med endnu kortere pels, speciel på ørerne...? Han er alligevel rigtig sød ^.^ og Cille nok også, speciel i sin heldragt Jeg prøver at forstille mig hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
RunaDalby Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Har også PK. Helt korthåret. Men tror ikke hunden på billedet er en PK, har aldrig set en der ligner, men det er muligvis noget blanding af PK. Måske med en pinscher ørene ligner mere end pinschers:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Nååårh <3 men er der ikke også nogen med endnu kortere pels, speciel på ørerne...? Han er alligevel rigtig sød ^.^ og Cille nok også, speciel i sin heldragt Jeg prøver at forstille mig hende. De fleste er helt korthårede. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 (rettet) Har også PK. Helt korthåret. Men tror ikke hunden på billedet er en PK, har aldrig set en der ligner, men det er muligvis noget blanding af PK. Måske med en pinscher ørene ligner mere end pinschers:) Virkelig? Jeg troede ørerne på en Pinscher var mere spidse og ikke så... brede? Jeg har lige set denne http://www.dba.dk/chihuahua-bl-hvalpe-1-uge/id-86765190/ annonce på dba og moren ligner den da lidt, så måske er der chihuahua i...? Redigeret Oktober 16, 2012 af lululolabu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Kaktisk har jeg en anden kanditatrace: Toy Terrier. Ansigtet ligner den, men ikke så meget med ørerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts