Hop til indhold

De første ting


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have en hvalp til december og jeg glæder mig :D

 

Så derfor søger jeg must have til den lille trold (marked er jo stort og total uoverskueligt, så det ville da være dejligt med nogle anbefalinger)

 

Søger også noget foder anbefaling, tænker selv royal canin? (Skal have en cavalier hvalp på 10 uger).

 

Så har jeg også to katte så også gerne råd fra katte ejer

- har allerede fået sat deres foder op på et kattetræ, så det vil være uden for hundens rækkevide (og det fungere fint for kattene)

Men der er jo også kattebakkerne, om man kan lære en hund at gå uden om dem? (også når man ikke er hjemme)

 

Det var lige lidt fra en første gangs hunde-ejer (som dog har haft hunde hele livet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har opgivet at få Cille til at lade kattebakken være.

Den bliver ikke brugt så tit, men har katten lagt en hilsen derude, så skal den fjernes ellers æder Cille den........

 

Kattemaden vil hun også gerne have fat i. Har prøvet at sætte det op i vinduet, men da min kat normalt ikke er i vinduet, så kunne jeg ikke få hende til at gå derop efter det, så jeg giver ikke så meget af gangen, og så fjerner jeg skålen når hun går ud igen, for så snart jeg går på toilettet, så er hunden i kattemaden!

 

Jeg købte lidt legetøj til Cille, en pose godbidder som hun overhovedet ikke gad æde, en sele og snor.

 

Selen duede ikke til hende, så der gik ikke lang tid inden jeg måtte bruge penge på en ny, så hvis du evt. skal ha' sele til den, så tag den med ned i forretningen så du kan prøve de forskellige mærker.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal have en hvalp til december og jeg glæder mig :D

 

Så derfor søger jeg must have til den lille trold (marked er jo stort og total uoverskueligt, så det ville da være dejligt med nogle anbefalinger)

 

Søger også noget foder anbefaling, tænker selv royal canin? (Skal have en cavalier hvalp på 10 uger).

 

Så har jeg også to katte så også gerne råd fra katte ejer

- har allerede fået sat deres foder op på et kattetræ, så det vil være uden for hundens rækkevide (og det fungere fint for kattene)

Men der er jo også kattebakkerne, om man kan lære en hund at gå uden om dem? (også når man ikke er hjemme)

 

Det var lige lidt fra en første gangs hunde-ejer (som dog har haft hunde hele livet)

 

Tillykke med kommende vaps :-D

 

Hvad bliver din hvalp fodret med hos opdrætteren? Det er uanset en god idé at lade fortsætte på det foder en god slat tid efter hjemkomsten. Det er stressende nok at flytte, nyt foder oveni er ikke en god idé..

 

Hvor står kattebakkerne? Er det muligt at afskærme til rummet med et børnegitter? Så kan kattene komme derud, men ikke hvalpen. I hvert fald til alenehjemmetiden hvor du ikke kan træne "lad bakken være" :-D

 

Mht sele, så er det en rigtig god idé at have til en lille hvalp, men det kan være enormt svært at købe over nettet da ikke alle seler sidder lige godt på hunde. Så at tage ud i en butik og prøve dem på er at foretrække, eller måle hunden og satse og bestille på nettet når du har hans/hendes mål :-)

 

Hvilket område bor du? Måske nogen har en hvalpesele du kan prøve/ låne til ham/hende :-D

 

Og ellers velkommen til :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja, halsbånd med hundetegn skal du gerne have med til hvalpen når du henter den så den har det på på hjemturen. Et billigt af nylon er fint til den første tid og så kan det som regel spændes ret meget ud og ind så den kan vokse i det. Så kan man købe et lækkert halsbånd når hunden er udvokset :-D

 

Jeg ved ikke ret meget om pelsplejen på en cavalier? Hvis den skal børstes, skal den vænnes til det fra hvalp. En negleklipper.

 

Ofte finder man ud af hvad man får brug for løbende, så man har god grund til at shoppe hele tiden :banan:

 

Lille decemberhvalp kan muligvis være lidt kuldskær :hmm: Måske den får brug for en trøje når i skal ud og tisse. Men det får du jo at se, måske er den skide ligeglad med kulde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åha, har også overvejet at investere i sådan et:

LINK (kan åbentbart ikke linke, men sådan et kattetoilet der går rundt)

Om det kunne være en ide?

 

Hun bliver fodret med royal canin fra opdrætteren, men får lidt med til den første tid, så har bestemt ikke tænkt mig at skifte fra den ene dag til den anden, og jeg har også god erfaring med Royal canin fra kattene, så det er jo super hvis det er godt nok :)

 

Bor på vestfyn.

 

Har tænkt lidt at købe et halsbånd der kan spændes ud til den første tid og så gå ud at investere i en sele senere

Link til indlæg
Del på andre sites

Åha, har også overvejet at investere i sådan et:

LINK (kan åbentbart ikke linke, men sådan et kattetoilet der går rundt)

Om det kunne være en ide?

 

Hun bliver fodret med royal canin fra opdrætteren, men får lidt med til den første tid, så har bestemt ikke tænkt mig at skifte fra den ene dag til den anden, og jeg har også god erfaring med Royal canin fra kattene, så det er jo super hvis det er godt nok :)

 

Bor på vestfyn.

 

Har tænkt lidt at købe et halsbånd der kan spændes ud til den første tid og så gå ud at investere i en sele senere

 

Jeg synes bare du skal fortsætte med Royal Canin til hende så :-D Man kan altid eksperimentere med foder senere, hvis man har lyst, men det er ikke for godt mens de vokser og skal koncentrere sig om så meget andet :-D

 

Jeg er meget begejstret for sele og har altid brugt det til min, halsbånd har jeg kun brugt til hundetegn, men det er jo op til en selv, hvad man er til :-D

 

Puppia seler synes jeg personligt er super til små hunde og særligt til hvalpe/unghunde. Der to modeller puppia soft red.jpg

 

De fås i mange forskellige farver, men der ikke så mange butikker der har dem, de nemmere at opstøve på nettet :-)

Det er ikke verdens billigste sele, men nr 2 model kan spændes en del ud omkring mavestykket så den kan bruges i længere tid. MaxiZoo har dem som spotvare indimellem.

 

Ellers en billig variant til de første uger hvor det går hurtigt med at vokse. Min er 20 mdr nu og han har brugt vestmodellen (lilla) siden han var 7 mdr - i samme størrelse :lol: Men det er selvfølgelig en anden race, men de er vel ca samme størrelse?

 

Jeg bruger den og Wolfsong. Wolfsong har jeg først købt til ham som voksen, den er jeg også super begejstret for. Den er i to af farverne på tilbud for tiden her: Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

 

Hvor stor er sådan en cavalier baby når man får den hjem?

PAHA-AH305_6.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun er madglad, så brug hendes tørfoder som godbider :) I hvert fald her i starten. Ellers findes der tørret filet af blandt andet kylling, and og kanin. Det kan klippes ud til små bidder og bruges som godbider.

Ellers kogt/tørrret kød eller indmad :-)

 

canini.dk - Det bedste for din hund - Canini.dk har et klikkerkursus der kører via mail

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...