Hop til indhold

Burtræning.

Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Ved ikke lige om denne tråd hører til her? Men nu prøver jeg

Jeg skal igang med at træne min hund til at være alene hjemme i et bur.

Så kom med alle jeres gode råd?

Hilsen Marie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har brugt følgende fremgangsmåde til mine hvalpe. Buret er et almindelig tremmebur - så stort at den voksne hund kan ligge behageligt i det senere hen

Buret blev indrettet med tæpper, lidt legetøj så det blev en hyggelig hule. Jeg lagde et tæppe ovenpå for at gøre det mere huleagtig.

Jeg brugte at fodre mine hvalpe i buret - de lærte hurtig på den måde, at der intet farlig var ved buret - I starten stod lågen åben og der gik ikke længe før de selv opsøgte buret når de ville have en hyggestund med legetøj eller tyggeben. Efter et par dage blev buret lukket - bare 5-10 min og så åbnet igen - dette gjorde vi over en dags tid - og derefter forlod jeg huset - gik ud i haven og var "væk" 10-15 min. Så gik jeg ind igen og så lå han gerne og sov.

Derefter var det hvis jeg skulle handle og være væk ½-1 time.

Jeg har aldrig oplevet nogen problemer - - jeg skal lige sige at mine hvalpe også sov i bur om natten - i soveværelset og her var lågen lukket - dette skete af sikkerheds hensyn så de ikke rendte ud på trappen og skvattede ned i nattens mulm og mørke - desuden havde det en stor effekt på renligheds træningen.

Mine beagler bruger stadig bur - de elsker deres værelser, som de går til og fra - de får deres mad der - men lågen er kun lukket hvis det er af sikkerhedsmæssige årsager for hunden, ellers står den åben.

Link til indlæg
Del på andre sites