Hop til indhold

Kærlighed, brok og spørgsmål :)

vinhou
 Share

Recommended Posts

Først vil jeg starte med at erklære min kærlighed for Sascha - hold fast, hvor er jeg bare glad for hende!! :hjerte:

Og mig, der aldrig har kunnet lide hunde, fordi jeg var kattemenneske - og når folk så (tit) sagde, at de hadede katte, svarede jeg igen, at jeg hadede hunde. Men nu... nej dog, er så overrasket over, hvor meget jeg dog bare elsker den hund! For dælen da!

Hun er desuden blevet meeeget bedre til at gå i snor. Jeg er begyndt at gå med flexline, og når den strammes, er jeg begyndt at stoppe op, indtil hun stopper med at trække. Allerede efter 3-4 gange har det virket. Hvis snoren strammes nu, stopper hun op med det samme, kigger på mig, og venter. Nu er planen så at korte snoren noget op lidt efter lidt, så hun også vil gå pænt ved siden af mig ind imellem - men jeg synes egentlig, det er rart, at hun har lidt plads til at gå og snuse.

Her kommer så lidt brok.

En dag, min kæreste tog afsted efter mig om morgenen, havde han fandm* glemt at lukke døren til haven (som ikke er indhegnet)!!! Jeg kom heldigvis tidligt hjem, kl. 12.30, og Sascha kom ned og hilste mig velkommen hjem som sædvanligt, hvorefter jeg gik ovenpå og ikke kunne finde Silver. Nå - døren var åben! Fu*k!

Sascha løb udenfor før jeg nåede at stoppe hende, men åbenbart for at finde Silver, som var 10 m. væk. De kom ind igen.

Nøj, jeg var sur på min kæreste. Og dagen efter, mens jeg var ved at vaske op, om så ikke han glemte det igen?! Jeg gik udenfor og kaldte på Sascha, som var smuttet ud, og hun kom løbende med det samme (i buldermørke, godt de begge to er lyse), med Silver lige efter sig. Dyyygtiiiiig Sascha - så hun KAN altså godt komme, når jeg kalder. :mrgreen:

Nå, men jeg var sur på kæresten, klart nok. Tror han har taget det til sig, for det er heldigvis ikke sket siden! En af dem der bor her omkring er fuldstændig forelsket i Sascha, forståeligt nok, og hun havde set hende løbe ude, og blev SÅ bekymret for om der skulle ske hende noget (og om viceværten eller andre ville se det, for det kan de ikke lide!), fangede hende, puttede hende indenfor sammen med Silver, og lukkede døren til - kunne ikke låse den udefra. Søde hende. Selvom de fik den åbnet igen.

Puh. Er lykkelig for at der ikke skete noget med nogen af dem.

Til sidst lige et spørgsmål ang. hundeånde. Sascha har overhovedet ikke dårlig ånde, hun dufter så fint. :mrgreen: Men Silver har en underlig kaffeånde? Det forstår jeg ikke - han bliver fodret på det samme, Sascha fik, da hun var lille. Og det er lige før jeg ikke bryder mig om kaffe mere, fordi det minder mig om hans ånde. What to do? Det er ikke specielt lækkert, slet ikke når han gerne vil slikke en i hovedet med sin lille tunge, som er super sødt, men den der kaffelugt er altså... bvadr.

Det var lige en update herfra, så kan I jo følge lidt med i de fjollede ting der sker her omkring. Hvis kæresten glemmer den dør igen, så tæver jeg ham og smider hans PC ud af vinduet! :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det ligesom dig - oprindeligt kunne jeg heller ikke lide hunde, men nu er min hund det bedste, jeg har :lun:

Med hensyn til ånden så er det jo godt at få tjekket bisserne hos dyrlægen. Du kan også drysse noget Plaque Off på foderet, det hjælper lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det ligesom dig - oprindeligt kunne jeg heller ikke lide hunde, men nu er min hund det bedste, jeg har :lun:

Med hensyn til ånden så er det jo godt at få tjekket bisserne hos dyrlægen. Du kan også drysse noget Plaque Off på foderet, det hjælper lidt.

Æv, nu er jeg for en gangs skyld nysgerrig (ja-ja, en helt ny ting fra min side...eller nowet :mrgreen: )...hvad fik dig så til at anskaffe dig en vaps ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske vi hunde mennesker får vendt alle kattemenneskerne en dag, så de også bliver hunde mennesker :mrgreen:

Godt der ikke var nogen hunde der løb helt væk!

Nu du siger visevært, og haven er ikke indhegnet.....

I bor i lejlighed?

Med udgang til haven?

Som er fælles for alle, og derfor ikke indhegnet?

Hvor stor er haven og er der chancer for at den kan blive hegnet ind? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, nu er jeg for en gangs skyld nysgerrig (ja-ja, en helt ny ting fra min side...eller nowet :mrgreen: )...hvad fik dig så til at anskaffe dig en vaps ?

Ja, det fremgik ikke helt tydeligt, men jeg skiftede naturligvis mening, inden jeg anskaffede hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det fremgik ikke helt tydeligt, men jeg skiftede naturligvis mening, inden jeg anskaffede hende :lol:

Oki, men det kunne da godt have været at hun bare var kommet i din besiddelse af kringlede omveje ligesom de katte vi har haft. Jeg er bestemt ikke kattemenneske men what to do, når kræet først er flyttet ind ? :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid haft det lige omvendt - var hundemenneske, men absolut ikke til katte (måske fordi jeg blev overfaldet af en da jeg var barn). Jeg har altid opfattet katte som utilregnelige og lidt kedelige.

Da jeg boede i lejlighed, hvor vi ikke måtte have hund fik jeg dog alligevel en kat - En main coon. Og jeg må sige at jeg er nu lige så glad for katte, som for hunde. Main coon racen minder da også meget om en hund i temperament. Den kan lide vand, spiser med poterne og kører med på besøg, som enhver anden 'hund'. Den følger mig overalt og det er så superhyggeligt at have både hund og kat med mig alle steder. Det eneste er at begge dyr kræver en del pelspleje, men man må vel lide for skønheden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må bare blive enige om, at katte og hunde er dejlige på hver sin måde... :-D

Nu du siger visevært, og haven er ikke indhegnet.....

I bor i lejlighed?

Med udgang til haven?

Som er fælles for alle, og derfor ikke indhegnet?

Hvor stor er haven og er der chancer for at den kan blive hegnet ind? :mrgreen:

Ja, vi bor i en lejlighed på 89 m2, som har udgang til egen have på ca. 20 m2, vil jeg gætte på, og den er ikke indhegnet - omme bagved er der et stort græsareal på en fodbolddbanes størrelse, hvor de rendte rundt.

Vi har tænkt os at indhegne vores have, men pt. prøver vi at finde et andet sted at bo, hvor der er en stor have til - men det er desværre ikke helt nemt. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må bare blive enige om, at katte og hunde er dejlige på hver sin måde... :-D

Ja, vi bor i en lejlighed på 89 m2, som har udgang til egen have på ca. 20 m2, vil jeg gætte på, og den er ikke indhegnet - omme bagved er der et stort græsareal på en fodbolddbanes størrelse, hvor de rendte rundt.

Vi har tænkt os at indhegne vores have, men pt. prøver vi at finde et andet sted at bo, hvor der er en stor have til - men det er desværre ikke helt nemt. :???:

oki doki

Link til indlæg
Del på andre sites