Hop til indhold

Hvordan tackler jeg vores problem?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo en Golden retriever på godt 1,5 år. Han er ret usikker i mødet med fremmede hunde :-/ hvordan tackler jeg det? Synes faktisk måske det langsomt bliver værre, men grundet en lang sugdomsperiode så har han ikke rigtig kunnet være så meget sammen med andre hunde. Jeg vil rigtig gerne at han er social godt fungerende da han er konkurrence hund og mine nerver har det bedst hvis jeg ved at han ikke æder andre hunde.

Jeg kan se at så snart han ser en fremmede hund så bliver han anspændt, halen ryger op, børstet rejses, først i nakken og over halen, men også af og til over hele ryggen. Når den anden hund har passeret (på modsatte fortorv) ryster han sig (tolker det som om at han er meget lettet), og så kan turen fortsætte.

Den anden dag mødte vi en lille hahund som han har mødt en gang før, og som jeg ved er sød så de fik lov at hilse. Der begyndte han at knurre og jeg blev faktisk i tvivl om hans hensigter :-/ vi stod og snakkede lidt og begge hunde blev rolige og ignorerede egebtlig bare hinanden til sidst, og stod begge og snusede lidt, så følte at mødet sluttede positivt. Men det er første gang hvor jeg faktisk har været i tvivl om hans hensigter. Han har flere dårlige oplevelser med i bagagen - desværre.

Han leger godt med dem han kender - dog er han lidt vild så derfor finder vi helst hunde som er ældre end ham og som er gode til at sætte sig selv i respekt på en ordentlig måde, for begge hunde.

 

Kan se at problemet forstærkes jo bedre jeg har fat i ham (i Eks. Snor eller halsbånd) så det prøver jeg så vidt muligt at undgå.

 

Hvordan arbejder jeg med at han bliver mindre usikker overfor andre hunde? Og dermed forebygger at han bliver sur på andre hunde?

 

Hvis der er noget jeg ikke har forklaret så må i lige spørge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...