Hop til indhold

Pote Pleje


Gæst Mille-Musling
 Share

Recommended Posts

Gæst Mille-Musling

Hejsa :vinken:

Jeg er ny hundeejer og har brug for et råd.

Min hunds trædepuder er lidt tøre og jeg vil gerne forebygge det, så det ikke udvikler sig til noget "grimt" :(

Så er det jeg vil høre, om der er nogen der har et godt råd til hvad jeg skal smørre dem med?! :confused: For de salver jeg har fundet frem til, koster svimlende beløber, og jeg er kun en fattig studerende :oops:

 

Håber nogen kan hjælpe mig.

 

VH MM

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :vinken:

Jeg er ny hundeejer og har brug for et råd.

Min hunds trædepuder er lidt tøre og jeg vil gerne forebygge det, så det ikke udvikler sig til noget "grimt" :(

Så er det jeg vil høre, om der er nogen der har et godt råd til hvad jeg skal smørre dem med?! :confused: For de salver jeg har fundet frem til, koster svimlende beløber, og jeg er kun en fattig studerende :oops:

 

Håber nogen kan hjælpe mig.

 

VH MM

 

Mon ikke man kan gå på apoteket eller Matas og købe en lille tube pattesalve, det tilfører fugt og skader ikke allerede nu bruges det jo både til dyr og mennesker.

 

Men husk at købe en tube uden noget tilsat cremen, der er nemlig også en variation med eucalytus eller pepermynte, mener jeg det er. Det er i hvert tilfælde noget stærkt noget der kan svi temmelig meget. Prøv bare at spørg en der lige har smurt et koyver og så liiiige skal tisse en lille tår :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også få en bihonningstift...f.eks. i MaxiZoo, hos dr. Dyr osv...

 

PS: Minder mig lige om at Elizabeth Ardens "Eight Hours Creame" også skulle kunne gøre tricket. Af en eller anden grund noget Berner-ejere bekæmper tørre trædepuder med. Jeg har aldrig prøvet det, men det skulle virke, så tjek håndtasken. Måske har du en tube du kan prøve med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får vaseline på trædepuderne lige inden vi går ud af døren, når der er sjap og saltet udenfor.

 

--Hele året skyller jeg poterne når vi kommer hjem efter en "snavset" tur. Og så gnider jeg negle og trædepuder ind i madolie.

Silke har tidligere haft ret sarte poter med tendens til potesvamp. Vi har en specialshampoo vi kan bruge, hvis der skulle dukke lidt rødmen af en pote op. Efter potevask får poterne osse en gang madolie.

 

Det er nok nu, man skal gøre en indsats for at slippe af med evt. potesvamp..... En pote, der er rød og hudløs mellem tæerne gør rigtig nas... hvis der kommer salt i.. b0015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også få en bihonningstift...f.eks. i MaxiZoo, hos dr. Dyr osv...

 

PS: Minder mig lige om at Elizabeth Ardens "Eight Hours Creame" også skulle kunne gøre tricket. Af en eller anden grund noget Berner-ejere bekæmper tørre trædepuder med. Jeg har aldrig prøvet det, men det skulle virke, så tjek håndtasken. Måske har du en tube du kan prøve med...

 

Hiver de der Bernerejere pengene ud af rø***???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nu stadig bruge Helosan når det er et generelt problem og ikke kun i forbindelse med vådt efterårsvejr og steder hvor der er saltet - til de to sidstnævnte ville jeg også anvende potevoks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille-Musling

Tusind tak for de mange gode råd..:-) Mange af dem er jo super billige løsninger.. Lige præcis det jeg søgte :mrgreen: Dejligt dejligt.. Vil jo så nødig ha' at min lille vovse får problemer med fusserne :blink: Og det er jo bedre at forebygge end at helbrede :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst mulline
Hej,

 

mht vaseline: er det ok hvis hunden slikker poter og spiser det? altså med andre ord, skader ddet hunden at spise vaseline?

 

Ja det er ok at hunden slikker på poterne:-D

 

Nej vaseline skader ikke hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er IKKE ok at hunden slikker vaseline af poterne.

 

Både fordi det kan virke som amerikansk olie og give tyndskid, men så sandelig også fordi poter altså ikke har så godt af at blive slikket på.

Hvis hunden får smag for vaseline, så skal man nok finde noget andet at smøre med, derhjemme..

 

Jeg smører nogle gange Silkes poter med vaseline lige inden vi går tur. Så har hun jo slet ikke tid til at slikke poter.

 

Hvis hun har gået i salt eller sådan noget, så skyller jeg poterne når vi kommer hjem, tørrer dem ekstra godt, --og pudrer dem med parfumefri babypudder eller talkum. DET er ikke så interessant at slikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg smøre poter herhjemme, altså som pleje så får Zacko creme på feks Aloe vera propolis, eller bare noget andet godt, og så på med baby sokker med skridsikker dutter, så slikker han det ikke af, kan stå fast på glat gulv, og det sviner ikke :mrgreen:

 

20370d1263643139t-pote-pleje-billeder-img_0168.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Gæst Boudica

Jeg har hørt fra dyrelegen og fra dyrebutikken at jeg IKKE må bruke vaselin.

 

Jeg har funnet at det eneste hun ikke vasker av er en salve fra apoteket som heter Kamferatum. Det er sårlindrende og veldig tykk salve, så jeg er veldig fornøyd med den. Jeg bruker voks i tillegg før vi går ut, og har nettopp begynt å venne henne til å gå med sko. Jeg skyller potene for hver gang vi har vert ute, og noen ganger i grønnsåpe.

Likevel er potene såre og sprukket, så det er utrolig vanskelig det der. :vedikke:

I det hele tatt går vi lite turer nå når hun har det så sårt på potene! Det er jo veldig kjedelig at det må være slik..!

Har slått opp på flere forum, og det virker som alle er fortvilet over dette her.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...