Hop til indhold

Hvad ville du gøre hvis...


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

... du gennem en person du nærer 100% tillid til fik kendskab til at en professionel hundelufter er observeret råbe og skrige af de hunde vedkommende lufter?

 

Og at vedkommende en anden gang er observeret sparke til en af hundene?

 

Hvad hulen stiller man op?

 

Blander sig udenom?

 

Henvender sig direkte til hundelufteren og fortæller hvad man har hørt?

 

Jeg ville selv blive yderst ulykkelig, hvis det var en af mine hunde som blev luftet af en person jeg betalte gode penge og havde tillid til ville min hunds bedste og jeg så fandt ud af dette - OG vidste at andre havde kendskab til situationen.

 

Jeg ville blive så hamrende skuffet og rasende, hvis det var en af mine hunde som blev luftet på denne måde.

 

Hvad ville DU gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bede vedkommende der har set det rette henvendelse til hundelufteren.

 

Hvis vedkommende ikke vil det ville jeg selv rette henvendelse, gerne med dag, sted og tid.

 

Skovl af en hundelufter det der :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs

Øv mand, jeg ville blive sur som hundeejer, hvis det var min hund :evil:

 

Jeg ville nok s*** på den hundelufter og ringe direkte til hundeejerene og fortælle dem hvad der sker på lufteturene. Det ville jeg ønske at få besked om, hvis nogle luftede min hund sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg ville nok snakker emd ejeren af hunden om det, da det sådan set er dem der bør tage fat i "lufteren"

Og hvis "lufteren" har sparket en hund i hans varetægt, så skal han sådanset anmeldes for mishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

... du gennem en person du nærer 100% tillid til fik kendskab til at en professionel hundelufter er observeret råbe og skrige af de hunde vedkommende lufter?

 

Og at vedkommende en anden gang er observeret sparke til en af hundene?

 

Hvad hulen stiller man op?

 

Blander sig udenom?

 

Henvender sig direkte til hundelufteren og fortæller hvad man har hørt?

 

Jeg ville selv blive yderst ulykkelig, hvis det var en af mine hunde som blev luftet af en person jeg betalte gode penge og havde tillid til ville min hunds bedste og jeg så fandt ud af dette - OG vidste at andre havde kendskab til situationen.

 

Jeg ville blive så hamrende skuffet og rasende, hvis det var en af mine hunde som blev luftet på denne måde.

 

Hvad ville DU gøre?

 

Når det er noget en person jeg har 100% tillid til, fortæller mig, så tror jeg ikke at personen ville have MIG til at gå vedkommendes ærinde. Det var næppe formålet med at fortælle mig om situationen. -For det ville jo være forsøg på manipulation.

 

Jeg tror snarere at personen ville drøfte episoderne med mig for selv at få klarhed for om h*n overreagerer. For at h*n derefter bedre havde mulighed for at beslutte hvad h*n skulle gøre.

 

For selvfølgelig er det den person, der har oplevet optrinnene, der skal tage kontakt med ejerne. Alt andet ville virke halvhjertet og for lidt overbevisende.

Men selvfølgelig skal ejerne underrettes.

 

Det ville jeg fortælle den person der fortalte mig om sagen.

 

Hvis det var en yngre og usikker person, så ville jeg evt. gå med til ejerne. Men oplysningerne om hvad der er sket, må nødvendigvis komme fra øjenvidnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok s*** på den hundelufter og ringe direkte til hundeejerene og fortælle dem hvad der sker på lufteturene. Det ville jeg ønske at få besked om, hvis nogle luftede min hund sådan.

 

Jeg ville nok snakker emd ejeren af hunden om det, da det sådan set er dem der bør tage fat i "lufteren"

Og hvis "lufteren" har sparket en hund i hans varetægt, så skal han sådanset anmeldes for mishandling.

 

For selvfølgelig er det den person, der har oplevet optrinnene, der skal tage kontakt med ejerne. Alt andet ville virke halvhjertet og for lidt overbevisende.

Men selvfølgelig skal ejerne underrettes.

 

At vedkommende ved hvem hundelufteren er, er jo ikke ensbetydende med man ved hvem hundeejeren er!!

 

Hvis jeg vidste hvem der ejer hunden og også kender hundelufteren, så ville jeg kontakte hundelufteren først og lade denne vide at jeg kontakter hundeejeren bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ejerne kendes ikke. Hundelufteren bliver genkendt og er altså blevet set gøre disse ting, men ingen aner hvis hundene er.

 

Mit forslag til personen som fortalte mig om episoderne (forskellige dage) var at h*n selv henvender sig til hundelufteren og tager en snak.

 

Hundelufteren kan ikke have lyst til at få det omdømme at h*n er hård ved hundene, så jeg ville gerne tro, at h*n ville tage det til sig.

 

Jeg tænker på hundene og på at ejerne tror deres guldklumper i gode hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på hundene og på at ejerne tror deres guldklumper i gode hænder.

 

Det er jo et marked der er eksploderet inden for de sidste år, hvor folk betaler (i mine øjne) rigtig mange penge for den slags service - så det er jo desværre nok meget logisk at der er brodne kar imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også mene at den der havde set det, skulle fortælle det til hunde lufteren, npr det er sagt, så kan det også være pokkers svært at gå hen til en fremmed(???) og sige "hør her mester" (eller lignedende).

 

Nu ved jeg ikke om den der har set situationen, har mod på at gå hen til hundelufteren?

 

Ellers så kunne man måske tilfældigvis gå i parken samme tidspunkt som hunde lufteren (nu ved jeg jo ikke om det er som i film, at de går det samme sted på samme tidspunkt?), og så evt snakke HELT ANNONYMT med hundelufteren og lufte nogle tanker og ideer.

 

Sikke en træls historie :(

 

 

Held og lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det er jo et marked der er eksploderet inden for de sidste år, hvor folk betaler (i mine øjne) rigtig mange penge for den slags service - så det er jo desværre nok meget logisk at der er brodne kar imellem.

 

Jeg tror at mange kommer ind i hundepasning eller luftning med den ide, at det er hyggeligt og nemt at passe eller lufte hunde. Det er det ikke i de fleste tilfælde tror jeg...især hvis man skal passe flere ad gangen...og gå med flere hunde ad gangen.

 

Måske er reaktionen født af en frustration over hvor meget arbejde der kan ligge i jobbet. Men det er stadig forkert hvad lufteren har gjort.

 

Jeg synes, at det er vigtigt, at noget bliver sagt hurtigst muligt - før hundene skal ud med hundelufteren igen. Det er, efter min mening, også bedst, hvis observatøren kontaker hundelufteren. Det er et minimum.

 

...men jeg må indrømme, at hvis jeg tænker på mig selv og hvis det var min hund...så ville jeg foretrække, at man fandt ud af hvad ejeren hedder og kontakte ejer.

 

Ejeren har ret til at vide det for at beskytte sin hund, for at finde ud af om hunden har det godt, og for at få svar på eventuelle ændringer i hundens adfærd, vurdere informationen og tage stilling til om hundelufteren skal fortsætte, osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Føj dog, for en situation :cry: Den kan godt være lidt svær (eller meget) at gribe an. Det eneste der på forhånd bør stå 100% fast er, at dette ikke må finde sted og at det skal stoppes.

 

At gå gennem 'stråmænd' udvander altid tingene voldsomt og gør dem langt mere indviklede, med andre ord vil det være kraftigt at foretrække, hvis vedkommende der har overværet episoderne selv (eller om nødvendigt med 'moralsk støtte') går direkte ind i sagen. Som du så ofte siger, Irene, så skal man se situationen for at kunne bedømme den, og lige præcis den kendsgerning vil hundelufteren næsten med garanti ville påberabe sig, hvis en trediepart (du) skulle henvende sig: "Du har jo ikke set hvad der skete vel? Jeg puffede bare lidt til hunden fordi den var ved at løbe ud på vejen" og så videre i den stil.

 

Da hundenes ejere ikke kendes er det jo udelukket at kontakte dem, hvilket ellers måske kune have været den bedste løsning - de ville så kunne vælge at konfrontere hundelufteren eller bare vælge at stoppe med at bruge vedkommende (men det ville naturligvis kræve at man kunne få fat på samtlige ejere, da de resterende hunde ellers ville fortsætte med at blive udsat for lufterens udfald).

 

Ser man på de muligheder der står tilbage, tror jeg, jeg ville vælge at tale med vedkommende der har set episoderne og anspore ham/hende til at tale med lufteren. Har h*n ikke helt mod på tingene, ville jeg nok tilbyde at gå med, ikke for at lave 'tæskehold', men ganske enkelt som moralsk støtte. Det kan måske også vise sig at din hundeviden kan blive vigtig, fordi mange netop har den opfattelse, at hunde 'da ikke tager skade af et lille klaps' eller at 'man kan altså godt hæve stemmen lidt uden hunden dør af det'. Det er ikke til at vide som udenforstående, hvilken indgangsvinkel hundelufteren har til det hele. Er det en med en lidt gammeldags opfattelse, som egentlig er glad for hunde, men bare ikke helt har styr på, hvordan man behandler hunde? Eller er det en der bare prøver at tjene nogle (hurtige) penge og ikke skænker hundenes velvære en tanke? Det kunne måske være en ide, på forhånd at finde hundelufterens annoncer/webside for at danne sig et indtryk af, hvor vedkommende står, og hvad det er h*n prøver at 'sælge' til folk.

 

Uanset hvad, så er det en rigtigt træls situation at stå i, og jeg ønsker dig og 'observatøren' held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at mange kommer ind i hundepasning eller luftning med den ide, at det er hyggeligt og nemt at passe eller lufte hunde. Det er det ikke i de fleste tilfælde tror jeg...især hvis man skal passe flere ad gangen...og gå med flere hunde ad gangen.

 

Måske er reaktionen født af en frustration over hvor meget arbejde der kan ligge i jobbet. Men det er stadig forkert hvad lufteren har gjort.

 

Jeg synes, at det er vigtigt, at noget bliver sagt hurtigst muligt - før hundene skal ud med hundelufteren igen. Det er, efter min mening, også bedst, hvis observatøren kontaker hundelufteren. Det er et minimum.

 

...men jeg må indrømme, at hvis jeg tænker på mig selv og hvis det var min hund...så ville jeg foretrække, at man fandt ud af hvad ejeren hedder og kontakte ejer.

 

Ejeren har ret til at vide det for at beskytte sin hund, for at finde ud af om hunden har det godt, og for at få svar på eventuelle ændringer i hundens adfærd, vurdere informationen og tage stilling til om hundelufteren skal fortsætte, osv.

 

Jeg er da helt enig med dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bede personen, der havde observeret det om at gør noget ved sagen. Bare at sige det til hundelufteren hjælper jo nok ikke, og hvis man ikke ved hvem, der er ejerne, så må man jo skrive om det i lokalavisen e.l. Evt. søge råd hos Dyrenes Beskyttelse og i hvert fald lægge informationen ud på div. fora som dette.

 

Det er meget muligt, at det er dårligt betalt, besværligt og til tider frustrerende at være hundelufter, men det kan aldrig nogensinde blive i orden at lade det gå ud over hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ville bede personen, der havde observeret det om at gør noget ved sagen. Bare at sige det til hundelufteren hjælper jo nok ikke
,

 

Jeg er nok så "naiv" at tro, at hvis en person som lever af at lufte hunde får at vide at nogen har set det ene og det andet, så vil vekommende lige trække vejret en ekstra gang før h*n gør noget tilsvarende (når der er andre personer til stede i det mindste) det er jo vedkommendes levebrød h*n risikerer at miste.

 

Jeg ved fra forskellige medier at h*n har rigtigt mange hunde i sin varetægt dagligt.

 

og hvis man ikke ved hvem, der er ejerne, så må man jo skrive om det i lokalavisen e.l. Evt. søge råd hos Dyrenes Beskyttelse og i hvert fald lægge informationen ud på div. fora som dette.

 

Og det var det sidste jeg søgte svar på: Hvor går grænsen mellem at forsøge at beskytte disse hunde og at udlevere personen mere eller mindre offentligt?

 

Nu er de nævnte episoder sket på forskellige dage så man kan nok ikke bare forklare det med at hundelufteren havde en skidt dag.

 

Offentliggørelse kan med ét slag fjerne personens levebrød.

 

Det er meget muligt, at det er dårligt betalt, besværligt og til tider frustrerende at være hundelufter, men det kan aldrig nogensinde blive i orden at lade det gå ud over hundene.

 

Absolut nej!

 

Mine tanker gik i retning af at kontakte hundelufteren på mail og fortælle hvad der er blevet observeret.

 

Ifølge personens hjemmeside ser det fint betalt ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ville som ejer, være taknemmelig for hvis nogen tog fat i hundelufteren på fersk gerning... Sådan en r*v... :evil:

 

 

Ellers så er der også "Operation X" :cool:;-)

 

Ja.

 

Personligt ville jeg havde bedre samvittighed med en direkte henvendelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok så "naiv" at tro, at hvis en person som lever af at lufte hunde får at vide at nogen har set det ene og det andet, så vil vekommende lige trække vejret en ekstra gang før h*n gør noget tilsvarende (når der er andre personer til stede i det mindste) det er jo vedkommendes levebrød h*n risikerer at miste.

 

Jeg er vist lige så naiv som dig ;-)

 

Og det var det sidste jeg søgte svar på: Hvor går grænsen mellem at forsøge at beskytte disse hunde og at udlevere personen mere eller mindre offentligt?

 

Nu er de nævnte episoder sket på forskellige dage så man kan nok ikke bare forklare det med at hundelufteren havde en skidt dag.

 

Jeg ville aldrig offentliggøre sådan noget hvis ikke jeg et par gange havde konfronteret hundelufteren med min viden. Er hundelufteren "kold" og ikke gør noget ved problemet - ja så ville det komme til offentlig udhængning, der er jo også hundene og disses ejere at tænke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

,

 

Jeg er nok så "naiv" at tro, at hvis en person som lever af at lufte hunde får at vide at nogen har set det ene og det andet, så vil vekommende lige trække vejret en ekstra gang før h*n gør noget tilsvarende (når der er andre personer til stede i det mindste) det er jo vedkommendes levebrød h*n risikerer at miste.

 

Jamen hvad hjælper det, at h*n opfører sig ordentligt, når h*n bliver set af andre, hvis h*n ikke er god ved hundene, når de er alene? Vedkommende skulle jo heller ikke ændre adfærd af angst for at blive "opdaget", men fordi h*n indså, at det var forkert opførsel over for hundene.

 

Jeg ved fra forskellige medier at h*n har rigtigt mange hunde i sin varetægt dagligt.

 

 

 

Og det var det sidste jeg søgte svar på: Hvor går grænsen mellem at forsøge at beskytte disse hunde og at udlevere personen mere eller mindre offentligt?

 

Nu er de nævnte episoder sket på forskellige dage så man kan nok ikke bare forklare det med at hundelufteren havde en skidt dag.

 

Offentliggørelse kan med ét slag fjerne personens levebrød.

Der er jeg altså helt kold. Når man vælger et erhverv, hvor man har andre - og især forsvarsløse individer i sin varetægt, så må man finde sig i, at der er lidt mere obs på, hvordan man udfører sit arbejde, end hvis man havde været gadefejer. Der er ingen undskyldning for at lade sine frustrationer gå ud over hunde, børn, syge eller hvem det nu er, man passer på.

 

 

 

Absolut nej!

 

Mine tanker gik i retning af at kontakte hundelufteren på mail og fortælle hvad der er blevet observeret.

Jo, men så passer vedkommende måske bare lidt mere på, når h*n er ude offentligt, og du har ingen garanti for, at adfærden er ændret derhjemme. Var det en pædagog, der havde opført sig sådan, så var himmel og jord sikkert sat i bevægelse med det samme, og jeg ser ingen grund til at holde sig tilbage, fordi det drejer sig om hunde.

 

Havde der været tvivl om rigtigheden af påstanden, så havde det naturligvis været en anden sag, men jeg går ud fra, at det har fundet sted, når du siger, at du stoler 100% på den, der har fortalt dig det.

 

Ifølge personens hjemmeside ser det fint betalt ud

Ok, så meget desto mindre grund er der til ikke at gribe ind.
Link til indlæg
Del på andre sites

Uh indlægget minder mig om at jeg i går hørte en hund der fik tæsk.

Det er en af mine genboer, som har en hund der altid står og gør. Om aftenen er det særlig slemt og i går da vi gik forbi hørte jeg ejeren råbe at den skulle stoppe sit gøeri og så kunne man høre slagene. Det lød som om den blev slået med en sammenrullet avis eller noget og den hylede op. Stakkels hund - Jeg blev så ked af det.

:confused::cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jamen hvad hjælper det, at h*n opfører sig ordentligt, når h*n bliver set af andre, hvis h*n ikke er god ved hundene, når de er alene? Vedkommende skulle jo heller ikke ændre adfærd af angst for at blive "opdaget", men fordi h*n indså, at det var forkert opførsel over for hundene.

 

Der er jeg altså helt kold. Når man vælger et erhverv, hvor man har andre - og især forsvarsløse individer i sin varetægt, så må man finde sig i, at der er lidt mere obs på, hvordan man udfører sit arbejde, end hvis man havde været gadefejer. Der er ingen undskyldning for at lade sine frustrationer gå ud over hunde, børn, syge eller hvem det nu er, man passer på.

 

 

 

Jo, men så passer vedkommende måske bare lidt mere på, når h*n er ude offentligt, og du har ingen garanti for, at adfærden er ændret derhjemme. Var det en pædagog, der havde opført sig sådan, så var himmel og jord sikkert sat i bevægelse med det samme, og jeg ser ingen grund til at holde sig tilbage, fordi det drejer sig om hunde.

 

Havde der været tvivl om rigtigheden af påstanden, så havde det naturligvis været en anden sag, men jeg går ud fra, at det har fundet sted, når du siger, at du stoler 100% på den, der har fortalt dig det.

 

Ok, så meget desto mindre grund er der til ikke at gribe ind.

 

Ja..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Uh indlægget minder mig om at jeg i går hørte en hund der fik tæsk.

Det er en af mine genboer, som har en hund der altid står og gør. Om aftenen er det særlig slemt og i går da vi gik forbi hørte jeg ejeren råbe at den skulle stoppe sit gøeri og så kunne man høre slagene. Det lød som om den blev slået med en sammenrullet avis eller noget og den hylede op. Stakkels hund - Jeg blev så ked af det.

:confused::cry::cry:

 

Hvis jeg vidste at sådan noget forgik ved min genbo, så ville jeg ikke tøve et sekund med at anmelde personen for dyremishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...