Hop til indhold

Kiwi's alene og renlighedstræning


Gæst Winkybly
 Share

Recommended Posts

Gæst Winkybly

Hej alle.

 

Ja det er længe siden jeg har været herinde, men har ikke haft så meget at fortælle. Det har jeg nu derimod. :-)

 

For at tage alenetræningen først. Kiwi er helt oppe på 8 timer alene nu uden problemer. Der er ingen piveri og hun løber bare og leger med katten eller lægger sig til at sove i sin kurv eller på gulvtæppet i stuen. Hun har været alene i længere tid 2 gange før da vi var hos min svigermor for et stykke tid siden og vi pludselig besluttede os for at spise med. Men igen da jeg kom hjem og lyttede optagelserne igennem var der ingen piv eller noget som helst.

Så det er bare super lækkert. :-D

 

Renligheden går også godt, men kunne være bedre. Hun har lært at det er ok at gøre det ene eller det andet i brusekabinen, men der kan være en upser på gulvet i stuen, det sker dog kun når hun har dårlig mave eller hvis hun har leget hunden efter katten. :lol:

Vil gerne prøve at lærer hende at det kun skal foregå udenfor så det er ikke sådan at hun får ros eller noget når det sker i brusekabinen, men derimod en heeeeeeeel masse ros når det sker udenfor. :-)

 

Kiwi har også fået sit første rigtige bad forleden. Det gik også bare super godt. Hun havde ikke noget imod bruseren eller blive sæbet ind. Men hun kunne ikke lige at få vasket sine ædlere dele. Og tøringen, den gad hun slet ikke. hun syntes det var meget sjovere at bide i håndklædet og lege med det. Og da jeg valgte hårtørreren (selvfølgelig på den laveste varme) var det også meget sjovere at bide efter luften der kom ud af den underlige tingest. Så det endte med en hurtig tøring også måtte hun ellers tørre af sig selv (kunne godt bruge lidt råd her til hvordan jeg får lært hende at blive tørt enten med hårtørre eller håndklæde) Gik selvfølgelig ingen ture med hende før hun var 100% tør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...