Hop til indhold

Lys stribe på næsespejl


ChristinaK
 Share

Recommended Posts

Jeg opdagede i dag, at Mejse havde en helt lys, næsten hvid, stribe på næsespejlet - den går ud fra det ene næsebor og nedad.

Det er første gang jeg ser det, og har fundet et billede fra midten af december, hvor der ingenting er overhovedet.

Har I nogen idé om hvad det kan være?

Det første billede er fra december, det næste er fra i dag...

DSC_1182.jpg

DSC_0144.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne udelukke, at hun har været for tæt på kattene, men jeg tænker, at hvis hun har haft en rift på næsen, ville jeg så ikke have kunnet se det? I form af sår, eller hvordan med rifter på næsespejlet?

Såfremt det "bare" er ar fra et sår, vil hun så blive ved med at have den hvide stribe, eller vil den med tiden blive sort igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund havde sådan en stribe efter et møde med katten. Den blev aldrig sort igen, men det kommer sikkert an på, hvor gammel hunden er, og hvor dybt såret har været. Hvis du ikke har opdaget det har det sikkert ikke været ret dybt, så måske forsvinder det igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er ikke ualmindelig at de mister pigmenteringen når de har haft en skade. Jeg syntes det ligner et ar :vedikke:

Tror dog farven kommer igen.

Min ene beagle blev på ettidspunkt stukket i de ene næsebo af et pindsvin - og hr mistede han al farven på stort set det halve af næsen - dyrlægen kunne ikke sige om farven kom igen - men det gjorde den - I Charlies tilfælde var det en slem skade som udviklede svamp og han fik antibiotika og noget til at tage hævelsen i næsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar allesammen.

 

Er der slet ingen, der tænker at det kan være noget andet end et ar?

Nu har jeg siddet og nærstuderet det meget, og striben begynder jo langt inde i næsen - tænker at så langt ind kan en klo eller andet vel ikke komme, og så pænt dreje og følge næsespejlet nedad?

 

Er der nogen der ved hvor hurtigt en eventuel rift vil blive til sådan et hvidt ar? Vil dette kunne ske på ganske få dage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...