Hop til indhold

Ville i sælge en hund til en person med en hund med anden tavle?


NickiA
 Share

Recommended Posts

er der flødeskum i den der kakao :oops::mrgreen: Jeg er også rte dårlig til den rødvin..tog en hel uge at komme gennem et halvt glas..Der stod ellers på flasken "sødmefyldt med en smag af bær" ... Ja jeg kunne sq ikke genkende de der bær....

40 :shock: husk lige jeg bliver 22 til november :engel:

 

Hahaha jeg har sgu aldrig fattet hvad man skal lære det for, min mormor sagde altid "det lærer du".

Det gjorde jeg ikke og forstod heller ikke hvorfor det ville være en god ide. Der er sgu da ingen der siger sådan om rygning, og formålet er vel i store træk det samme?

 

 

Og nu siger du november - er du skorpion?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Janni privat
hvorfor dog også prøve at lære sig selv at drikke rødvin... det er jo noget modbydeligt sprøjt

 

Hahaha jeg har sgu aldrig fattet hvad man skal lære det for, min mormor sagde altid "det lærer du".

Det gjorde jeg ikke og forstod heller ikke hvorfor det ville være en god ide. Der er sgu da ingen der siger sådan om rygning, og formålet er vel i store træk det samme?

 

 

Og nu siger du november - er du skorpion?

fordi ja netop ..Mormor synes det er sejt og voksent..Og man er først voksen når man kan drikke rødvin...

HAr du ikke også set i filmene at¨så sidder man der og snakker "sagerne" igennem..med et glas rødvin i hånden... og ser smart ud??

 

Og ja jeg er skorpion :mrgreen:

og så tænker du, så bliver den rødvin sq ikke længe i det fine glas i hånden... Hvis først diskussionen spidser til..Og du har ret :banan: Faktisk tror jeg pludselig kakao er mere end rigeligt :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay nu har jeg endnu et spørgsmål... i bliver sikkert snart trætte af at høre min uvidenhed.

 

Jeg bor sammen med min lillesøster, og det jeg nævner nu kommer aldrig til at ske for min søster har pt. hverken økonomi eller lyst til selv at have hund.

Nu er hun jo helt forelskede i Janni's hunde... hvad hvis hun valgte at købe en hund med DKK tavle og udstille i DKK med den hund.

Og jeg har hund med DRU tavle og udstillede i DRU... vi er jo samme hustand men to individuelle personer???

 

Er der stadig samme regler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle mine hunde blvier solgt som familiehunde.. Det anbefaler DKK... Men ingen blvier solgt med avlsforbud.. Jeg kan ikke overskue hvordan man kan gøre det ås det stadig holder i retten..DKKS svar er "når folk har betalt for hunden ejer de alt på hunden"

Det vil jo sige at som udgangspunkt må du avle på mine hunde.. Du må også godt udstille dem..og du må rigtig gerne vinde med dem :mrgreen:

 

 

250 marsvin..ja ja nu ved hvorfor jeg har mange hunde, både her og udstationeret..Seriøs avl kan du ikke lave på 3 tæver og en hanhund... Tæverne er (enkelvis) alt for langsomme... Lige pt kører jeg 6 linjer... de 4 er startet på 4 helsøstre der nu bliver parret ud i hver sin retning.. Om 4 generationer har jeg en plan om at parre tilbage igen..Og så får jeg (forhåbentlig) H U N D E N... Men man ved jo aldrig..Hver gang det går godt så pludselig er der et problem..

i sommers kom Heartbeats afløser...yeeeeeessssss....så skiftede han tænder og nu mangler der en lille fortand..Jamen så stoppede det jo der :megaked: ..:Så er der den svenske linje som jeg parrede ind på min gamle tjekkiske..Jo jo han kan ikke finde ud af at hænge sammen med tæven..Det kan jeg jo heller ikke bruge til så meget....

Så fortæl du bare om en million marsvin, jeg tror dig sq :mrgreen:

 

Det er også derfor jeg tror hundeopdræt ville give mig grå hår.. Jeg er typen som gerne vil se et resultat indenfor den nærmeste tid.. Men med hundeavl er er det jo.. Ja... flere år man skal "vente" for at vide om det man har lavet er "godt nok". Et marsvin skal jo være i avl før det er 10 måneder anbefales det... Helst 7-8 mdr... Ved en hund er det jo over 2 år, nogle racer endnu mere man anbefaler...

 

 

Hvad betyder "" i denne sammenhæng?

 

 

Det er ikke standard at der ikke må avles på hunde fra DKK. De fleste vil gerne flashe deres navn mest muligt.

At krydse af i familiehund og ikke udstillingshund gøres fordi man ikke kan sælge en 8 uger gammel hvalp og garantere at hvalpen udvikler sig til udstillingsstjerne, men det har ikke noget med opdræt at gøre.

Men i mine kontrakter er der tilføjet at hunden ikke må indgå i avl med mindre jeg har godkendt den enkelte kombination. På min hjemmeside står der at jeg ikke som udgangspunkt sælger avlshunde og emnet snakkes grundigt igennem med eventuelle hvalpekunder.

 

 

Man klipper halesmids og negle på en GD ;-)

Hvad jeg ville acceptere ville bunde i din indstilling og vilje til at lære. Det ville være afgørende hvordan vores samarbejde havde været frem til dette tidspunkt og din begrundelse for at skifte mening ift. opdræt, samt formål med at anvende tæven fra mig i avl.

 

"" betyder bare dem der laver kontrakter på deres hunde.. Man kan jo i princippet godt være seriøs (Det definere man jo selv) uden at være i DKK eller have kontrakt på sine hunde... Så det skulle bare indikere min defination af "seriøs" opdrætter, og ikke nødvendigvis alles :lol:

 

Jeg synes det er interessant at høre, for faktisk er det i begge jo siger at i princippet forbyder I ingen at opdrætte med jeres hunde. Jeg lallede rundt i den lille verden hvor jeg faktisk troede at rigtig mange DKK opdrættere solgte deres hunde med "avlsforbud", hvis man købte dem som familiehund.

 

Men det ville jo ikke være interssant for jer at sælge til mig, jeg ville jo udstille i Holland, og ikke i Danmark haha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Okay nu har jeg endnu et spørgsmål... i bliver sikkert snart trætte af at høre min uvidenhed.

 

Jeg bor sammen med min lillesøster, og det jeg nævner nu kommer aldrig til at ske for min søster har pt. hverken økonomi eller lyst til selv at have hund.

Nu er hun jo helt forelskede i Janni's hunde... hvad hvis hun valgte at købe en hund med DKK tavle og udstille i DKK med den hund.

Og jeg har hund med DRU tavle og udstillede i DRU... vi er jo samme hustand men to individuelle personer???

 

Er der stadig samme regler?

nej..hun må godt købe en... Og DKK siger heller ikke noget..Jeg spurgte engang om man måtte blvie kærester med og bo sammen med en DRU opdrætter og det kan de ikke gøre noget ved..Jeg må bare ikke tage med på DRU udstillinger og ordne hans hunde/gå i ringen med dem
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det er også derfor jeg tror hundeopdræt ville give mig grå hår.. Jeg er typen som gerne vil se et resultat indenfor den nærmeste tid.. Men med hundeavl er er det jo.. Ja... flere år man skal "vente" for at vide om det man har lavet er "godt nok". Et marsvin skal jo være i avl før det er 10 måneder anbefales det... Helst 7-8 mdr... Ved en hund er det jo over 2 år, nogle racer endnu mere man anbefaler...

 

 

 

 

"" betyder bare dem der laver kontrakter på deres hunde.. Man kan jo i princippet godt være seriøs (Det definere man jo selv) uden at være i DKK eller have kontrakt på sine hunde... Så det skulle bare indikere min defination af "seriøs" opdrætter, og ikke nødvendigvis alles :lol:

 

Jeg synes det er interessant at høre, for faktisk er det i begge jo siger at i princippet forbyder I ingen at opdrætte med jeres hunde. Jeg lallede rundt i den lille verden hvor jeg faktisk troede at rigtig mange DKK opdrættere solgte deres hunde med "avlsforbud", hvis man købte dem som familiehund.

 

Men det ville jo ikke være interssant for jer at sælge til mig, jeg ville jo udstille i Holland, og ikke i Danmark haha.

Holland ville være fint :mrgreen:

Der er kun en opdrætter der udstiller dernede.. Og hun spørger altid om jeg kommer for så vil hun ikke udstille... Mødte hende i Luxembourg og der spurgte hun om vi meldte til i Dortmund for så kom hun ikke..Det spurgte tyskeren også om :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej..hun må godt købe en... Og DKK siger heller ikke noget..Jeg spurgte engang om man måtte blvie kærester med og bo sammen med en DRU opdrætter og det kan de ikke gøre noget ved..Jeg må bare ikke tage med på DRU udstillinger og ordne hans hunde/gå i ringen med dem

 

Okay men du må self. gerne komme som tilskuer ikke?

 

Jeg tror ligesom Shii heller aldrig at jeg ville blive en god hundeopdrætter, jeg kan også bedst lide hurtige resultater og opdrætter selv kaniner med DK tavle og går selv rigtig meget op i tavler på mine dyr, lige nu har jeg pt. solgt ud af mine udstillingsdyr, men har snakket og at hente hjem fra holland næste år, så det bliver spændende.. har haft op til 50 avlsdyr men lige nu er jeg kommet helt ned på 22 ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Okay men du må self. gerne komme som tilskuer ikke?

 

Jeg tror ligesom Shii heller aldrig at jeg ville blive en god hundeopdrætter, jeg kan også bedst lide hurtige resultater og opdrætter selv kaniner med DK tavle og går selv rigtig meget op i tavler på mine dyr, lige nu har jeg pt. solgt ud af mine udstillingsdyr, men har snakket og at hente hjem fra holland næste år, så det bliver spændende.. har haft op til 50 avlsdyr men lige nu er jeg kommet helt ned på 22 ;)

Jo det siger de ikke noget til men jeg må ikke deltage aktivt..

Hvor pokker har man 50 kaniner henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Holland ville være fint :mrgreen:

Der er kun en opdrætter der udstiller dernede.. Og hun spørger altid om jeg kommer for så vil hun ikke udstille... Mødte hende i Luxembourg og der spurgte hun om vi meldte til i Dortmund for så kom hun ikke..Det spurgte tyskeren også om :roll:

 

Du må komme herned på weekend og skræmme hende :lol: Jeg har faktisk haft kig på en af hendes hvalpe, men hun svarede aldrig på min henvendelse.. Og så tænkte jeg "Pyt jeg vil alligevel hellere have en løve fra Janni hvis jeg skal have en!" :lol: Ville da også være super fedt at få sådan en lille løve herned og så begynde at vinde over hende på udstillinger :lol: Så ka hun læææære det!

 

 

Okay men du må self. gerne komme som tilskuer ikke?

 

Jeg tror ligesom Shii heller aldrig at jeg ville blive en god hundeopdrætter, jeg kan også bedst lide hurtige resultater og opdrætter selv kaniner med DK tavle og går selv rigtig meget op i tavler på mine dyr, lige nu har jeg pt. solgt ud af mine udstillingsdyr, men har snakket og at hente hjem fra holland næste år, så det bliver spændende.. har haft op til 50 avlsdyr men lige nu er jeg kommet helt ned på 22 ;)

 

Jeg ville blive en fantastisk opdrætter... Jeg er bare bange for at jeg ville være for utålmodig, og pga. det ende ud med at give op halvvejs... Og så det faktum at det kræver ufattelig meget plads, hvis man vil opdrætte en race som f.eks. Australian Shepherd... Dog er jeg ret sikker på jeg aldrig ville opdrage Aussie :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er interessant at høre, for faktisk er det i begge jo siger at i princippet forbyder I ingen at opdrætte med jeres hunde. Jeg lallede rundt i den lille verden hvor jeg faktisk troede at rigtig mange DKK opdrættere solgte deres hunde med "avlsforbud", hvis man købte dem som familiehund.

Så har jeg formuleret mig dårligt - der skal nogle helt specielle omstændigheder til før en hund fra mit opdræt går i avl et andet sted end hos mig.

 

Men det ville jo ikke være interssant for jer at sælge til mig, jeg ville jo udstille i Holland, og ikke i Danmark haha.

Hvorfor?

Om folk udstiller er jeg ligeglad med, så om en af mine hunde ville blive udstillet i Holland eller DK ville ikke gøre nogen forskel for mig. Faktisk er der en hollandsk opdrætter der har brugt min hanhund, så mit navn er allerede dernede ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Du må komme herned på weekend og skræmme hende :lol: Jeg har faktisk haft kig på en af hendes hvalpe, men hun svarede aldrig på min henvendelse.. Og så tænkte jeg "Pyt jeg vil alligevel hellere have en løve fra Janni hvis jeg skal have en!" :lol: Ville da også være super fedt at få sådan en lille løve herned og så begynde at vinde over hende på udstillinger :lol: Så ka hun læææære det!

 

 

 

 

Jeg ville blive en fantastisk opdrætter... Jeg er bare bange for at jeg ville være for utålmodig, og pga. det ende ud med at give op halvvejs... Og så det faktum at det kræver ufattelig meget plads, hvis man vil opdrætte en race som f.eks. Australian Shepherd... Dog er jeg ret sikker på jeg aldrig ville opdrage Aussie :lol:

Med sådan noget er jeg ikke utålmodig (siger hende der har lyst til at hoppe på tævens mave så de hvalpe kan komme ud nuuuuuuuuu)..

Aj men man bruger ufattelige mængder tid med at kigge på stamtavler...og oplysninger fra andre opdrættere (hvis man kan få dem til at hoste op med nogen)..

Folk tror jo jeg sidder og hygger mig med en hund på skødet hele dagen..Og kiggende på legende hvalpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Så har jeg formuleret mig dårligt - der skal nogle helt specielle omstændigheder til før en hund fra mit opdræt går i avl et andet sted end hos mig.

 

De fleste kan man også få fra sådan en idé..Når de hører hvor meget det koster, og sviner..Så synes de fleste vel alligevel at det er nemmere og billigere med en ny hvalp? Sådan er det med løverne hvertfald... Jeg siger det er vildt at følge hvalpene..udvikling og alt..men hold da kæft de sviner..Der er meget arbejde med dem..og lige når de er ved at være færdige med at svine allermest så sælger man dem..
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg formuleret mig dårligt - der skal nogle helt specielle omstændigheder til før en hund fra mit opdræt går i avl et andet sted end hos mig.

 

 

Hvorfor?

Om folk udstiller er jeg ligeglad med, så om en af mine hunde ville blive udstillet i Holland eller DK ville ikke gøre nogen forskel for mig. Faktisk er der en hollandsk opdrætter der har brugt min hanhund, så mit navn er allerede dernede ;-)

 

Det jeg mener er at du ikke siger: Forbud du må ikke opdrætte uanset hvad.

Du er åben, men det er klart ikke "for alle"..

 

Hopsa-hunde! Alle vegne! :lol: Jeg skal på udstilling og kigge her i februar, jeg glææææder mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg ville ikke...

Hvis der stod en med en Löwchen i den fertile alder og ville købe en af mig, ville jeg sige nej, desværre jeg må IKKE sælge ud af klubben..Så blvier jeg smidt ud..

Medmindre selvfølgelig at kunden siger at hun er ved at flytte hunden over i DKK.SÅ vil jeg overveje det ligesom jeg overvejer med alle andre.. Men hunden skal være flyttet over inden jeg sælger noget som helst til dem..

Hvis den var neutraliseret så ja..

hvis det var en der udstilledde i en anden klub og ville udstille min i min klub, ville det blvie lige så meget nej..DKK bryder sig ikke om folk som udstiller i andre klubber..

 

Og det kan godt være at det lyder hårdt..Men jeg har ikke rejst det halve af Europa rundt på udstillinger og indkøbt nye linjer for at det skal "spildes" i en anden klub..Jeg vil blive meget ked af at nogen slår plat på mit navn for at få solgt deres hvalpe..Jeg er allerede ked af den historie med Lexus..

Men løverne er jo også en lille race og jeg kan jo se hvilket lort næsten alle de andre laver.

Og så ved jeg ikke om det er klubben elelr hvad der sker når folk flytter over i en anden klub, men pludselig er der ingen etiske regler der gælder..Man avler rask væk 6-8-10 kuld på en tæve..og gerne sammen med den samme hanhund..også selvom der allerede i første parring var problemer...

Det er som om at sætningen "du kan tro vi kan spare mange penge i den nye klub" bliver sagt mange gange..og helt usagt "nu skal der dælme laves penge"..

 

Hvis du kom og sagde "høt hr jeg har en cavalier tæve..5 år..aldrig fået hvalpe..Med stamtavle i DRU.. kan jeg købe en løve?" så ville jeg sandsynligvis sælge til dig...

Men kom du og sagde "hør her jeg har en løve tæve..Stamtalve i DRU kan jeg købe en hanhund? så ville jeg sige nej..Men hvis du konventerer stamtavlen til DKK..så ja så kan du købe...

Langt de fleste aner ikke forskel på tavlerne..og selvfølgelig skal man da ikke straffes fordi man "kom til " at købe en forkert tavlehund...

 

Men havde jeg den mindste mistanke om at du ville avle i en anden klub så nej

 

Hvis du havde en löwchentæve ville jeg bede dig overflytte den til DKK.. Du ville snart opdage at DRU er meget billigere at udstille iend DKK og så ville DKK tæven snart være i DRU.. Og har du først udstillet i DRU og DKK opdager det (og det gør de) så blvier du udelukket fra DKK..i DKKs reglement står der at man blvier smidt ud hvis man modarbejder DKK..det gør du hvis du udstiller i en anden klub

 

nej..hun må godt købe en... Og DKK siger heller ikke noget..Jeg spurgte engang om man måtte blvie kærester med og bo sammen med en DRU opdrætter og det kan de ikke gøre noget ved..Jeg må bare ikke tage med på DRU udstillinger og ordne hans hunde/gå i ringen med dem

 

Jo jo sådan må det jo være

Nu ved jeg ikke hvor alt det du skrev før blev af, om jeg fik slettet dt mens jeg citerede mig selv...

 

Men nej du har helt misforstået... Jeg ville ikke kræve at du meldte dine hunde over i DKK..Jeg snakker om fertile Löwchen i andre klubber...

Hvis du havde en fertil løve fra DRU, ja så skulle du sandsynligvis prøve at opdrætte..og I hvertfald sker der lynhurtigt et uheld..

Det er også grunden til at jeg altid prøver at overtale kunder til at tage samme køn som de allerede har... Man forestiller sig slet ikke hvor hurtige de er når de ser deres snit til et uheld..Og løverne er jo netop ikke egetkønsaggresive..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor alt det du skrev før blev af, om jeg fik slettet dt mens jeg citerede mig selv...

 

Men nej du har helt misforstået... Jeg ville ikke kræve at du meldte dine hunde over i DKK..Jeg snakker om fertile Löwchen i andre klubber...

Hvis du havde en fertil løve fra DRU, ja så skulle du sandsynligvis prøve at opdrætte..og I hvertfald sker der lynhurtigt et uheld..

Det er også grunden til at jeg altid prøver at overtale kunder til at tage samme køn som de allerede har... Man forestiller sig slet ikke hvor hurtige de er når de ser deres snit til et uheld..Og løverne er jo netop ikke egetkønsaggresive..

 

Så er jeg mere rolig. Ingen løver her. Så kigger jeg videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Så er jeg mere rolig. Ingen løver her. Så kigger jeg videre.
Så du træner med BJ og Viktor :hmm:

nå men så er det lige gået op for mig hvem du er :mrgreen: det er da også fordi Pernille ikke kalder dig Spilop :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du træner med BJ og Viktor :hmm:

nå men så er det lige gået op for mig hvem du er :mrgreen: det er da også fordi Pernille ikke kalder dig Spilop :engel:

 

Jeg er ellers fuld af spilopper med til dagligt hedder jeg bare Sanne, og jeg har da mødt dig og og gramset på løverne 2 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg er ellers fuld af spilopper med til dagligt hedder jeg bare Sanne, og jeg har da mødt dig og og gramset på løverne 2 gange.
:mrgreen:

nånå også det... Og jeg har bare overhovedet ingen clue over hvornår eller hvor :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...