Hop til indhold

Ville i sælge en hund til en person med en hund med anden tavle?


NickiA
 Share

Recommended Posts

:mrgreen:

nånå også det... Og jeg har bare overhovedet ingen clue over hvornår eller hvor :engel:

 

Sådan noget kan jeg heller ikke huske, men det omvandrende højtalere anlæg til agilitykonkurrencer, det er mig. Nej pjat den ene af gangene var vist i Dronniglund, hvor jeg gramset løver og fandt en knude på en løvehale.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Janni privat
Sådan noget kan jeg heller ikke huske, men det omvandrende højtalere anlæg til agilitykonkurrencer, det er mig. Nej pjat den ene af gangene var vist i Dronniglund, hvor jeg gramset løver og fandt en knude på en løvehale.

 

:mrgreen:

Åhja dronninglund som jeg overlevede begge dage..selvom det var udendørs :roll: men for Pernilles skyld og alt det der :slem:

 

Nu dæmrer der noget..du mener det der knæk på halen? så kan jeg godt huske dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Sådan noget kan jeg heller ikke huske, men det omvandrende højtalere anlæg til agilitykonkurrencer, det er mig. Nej pjat den ene af gangene var vist i Dronniglund, hvor jeg gramset løver og fandt en knude på en løvehale.

Men løber du også til konkurrencerne? Så er jeg 100 på at natascha præcis ved hvem dine hunde er... Hun spørger hver gang "aj men kan du huske vi så den hund sidst også" Nej jeg kan ikke huske en skid..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi kiggede efter flere papilloner, forklarede jeg omhyggeligt, at Petrine var med DRU-tavle, hvad jeg mener om DRU, at hun er overflyttet til DKK fordi jeg ikke vil have DRU-snavs i mit hjem og det var noget, der blev lagt vægt på, bonus var, at Petrine er steriliseret, der blev spurgt grundigt ind til det. Og kan godt forstå en opdrætter ikke gider smide omhyggeligt udvalgte gener i hovedet på en dårligere klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Da vi kiggede efter flere papilloner, forklarede jeg omhyggeligt, at Petrine var med DRU-tavle, hvad jeg mener om DRU, at hun er overflyttet til DKK fordi jeg ikke vil have DRU-snavs i mit hjem og det var noget, der blev lagt vægt på, bonus var, at Petrine er steriliseret, der blev spurgt grundigt ind til det. Og kan godt forstå en opdrætter ikke gider smide omhyggeligt udvalgte gener i hovedet på en dårligere klub.
Nåmen så kort kunne det jo siges :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Men løber du også til konkurrencerne? Så er jeg 100 på at natascha præcis ved hvem dine hunde er... Hun spørger hver gang "aj men kan du huske vi så den hund sidst også" Nej jeg kan ikke huske en skid..

 

Jo det gjorde jeg, det er dog nemmere at kende en dame med 4 løver end en dame med en border collie til en agilitykonkurrence.

 

Men i Dronninglund løb jeg også med denne.

 

 

En pudel :slem: og videoen er endda fra Dronninglund

 

 

En golden og denne video er også fra Dronninglund

 

Så løb jeg med min kelpieblanding

 

Og så løb jeg med ham den ordinære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jo det gjorde jeg, det er dog nemmere at kende en dame med 4 løver end en dame med en border collie til en agilitykonkurrence.

 

Men i Dronninglund løb jeg også med denne.

 

 

En pudel :slem: og videoen er endda fra Dronninglund

 

 

En golden og denne video er også fra Dronninglund

 

Så løb jeg med min kelpieblanding

 

Og så løb jeg med ham den ordinære.

 

Ham den ordinære kan jeg huske! Det er ham der altidl igner en der ikke kan være inde i sin krop når han venter..og som altid er på vej hen mod et spring og så kommer i tanke om du pegede den anden vej..Og når jeg har kigget er det altid den flade bunke brædder han er lige ved at løbe mod og så husker :mrgreen:

Aj det ser jo hyggeligt og sjovt ud...Måske skulle man alligevel prøve..findes der ikke nogen kurser hvor man kommer i nogle timer i stedet for de der steder heroppe? de skriver jo aldrig tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham den ordinære kan jeg huske! Det er ham der altidl igner en der ikke kan være inde i sin krop når han venter..og som altid er på vej hen mod et spring og så kommer i tanke om du pegede den anden vej..Og når jeg har kigget er det altid den flade bunke brædder han er lige ved at løbe mod og så husker :mrgreen:

Aj det ser jo hyggeligt og sjovt ud...Måske skulle man alligevel prøve..findes der ikke nogen kurser hvor man kommer i nogle timer i stedet for de der steder heroppe? de skriver jo aldrig tilbage

 

Lol. Flade bunke brædder. Det tog mig lige et stykke tid at regne den ud. Næ tunneller vil han i. Han lider seriøst af tunnel-warp syndrom. Der er masser af kurser, enetimer er også en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine synes du ikke det er lidt hårdt at kalde DRU hunde snavs??

Den ene hund er jo ikke i sig selv mere eller mindre værd end en anden i sig selv.

 

Mit store problem med at skulle skifte forening var loyalitet overfor min opdrætter, for min hund er jo ligeglad med hvilken tavle den har. Og så må jeg da indrømme at følelsen af at du kommer fra noget lort den eneste måde vi kan accepterer dig på er hvis du konventerer til os har jeg det nok lidt svært ved.

 

For ingen tvivl om at DKK er en god klub og jeg kunne sagtens se mig selv have DKK hund, især pga. mulighederne der er igennem DKK men nu er jeg jo også så heldig at have jordens bedste DRU hund så kan nok bare ikke forstå hvorfor min hund kan være lort i andres øjne. Og det giver jo bare ikke det bedste signal hvis man vil have mig over i deres klub.

 

Og jeg siger ikke at det er fordi at der er noget galt i at ikke ville have sin hund over i en anden klub, eller ikke ville bruge en DRU hund fordi man avlsmæssigt intet får ud af det. Jeg vil self. heller ikke tage en af mine fine avlskaniner som jeg har lagt et stort stykke arbejde i og parre med en kælekanin men derfor er kælekaninen jo ikke mindre værd i mine øjne, jeg kan bare ikke bruge den til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ingen problemer med at acceptere andre hunde, endda blandinger - men DRU er og bliver noget snavs, de er til for opdrætterne, ikke for køberne, det ligger i deres formål, Petrine kom fra helt horrible forhold (at skat lukkede butikken på et splitsekund siger kun noget om økonomisk kaos), DRU nægtede, de ville ikke gøre noget, jeg var en hvalpekøber, hvis jeg ville noget måtte jeg anlægge civilt søgsmål. Er helt overbevist om, at de bedste i DRU langt overstiger de dårligste i DKK, MEN som ikke-opdrætter får man intet ud af DRU, deres udstillinger er useriøse (antallet af hunde gør det en anelse for nemt at blive nummer 1), hvalpekøbere gør de intet for, i det mindste har man en chance for at få hjælp hos DKK.

 

Det har intet med hundens værdi at gøre, hverken pengemæssigt eller følelsesmæssigt, tror cirka min DRU-hund er den jeg elsker højest og i sidste ende, den der bliver dyrest i kroner (bare købs-prisen for hende, 5.000, så meget har jeg ikke givet for de andre, nu skal hun så have ordnet knæ for 20.000....så billig kan man ikke sige en DRU-hund er), det er selve konceptet, at alle, der bliver smidt ud af DKK, bare kan gå over i DRU, der bliver intet gjort for at sortere skidt fra kanel, hvis jeg var seriøs, så gad jeg godt nok ikke være i en klub, der lukkede alt og alle ind, også 'snavset' fra DKK, det giver ikke mening.

 

Petrine har øjensygdom og knæsygdom, begge arvelige (knæene kan være en skade, men hovedmistanken er, at det er den arvelige udgave), DRU bruger ikke info til noget som helst - hvis en af de andre får samme øjensygdom, så henvender jeg mig til DKK, det bliver noteret på hundeweb og får betydning for afkom og søskende. Seriøs betydning. Lige nu er Petrine bare defekt, uden det i det mindste bliver brugt konstruktivt.

 

Og din hund er ikke lort, det er DRU der er lort, bare for at få det skåret ud i pap. Jeg er heller ikke begejstret for dem, der laver ups / planlagte bastarder, men jeg elsker stadig bastarder som hunde, det er selve opdrætter, der er mig imod. Hunde er dejlige, jeg tænker bare fremad og ville gerne have sunde og raske hunde i fremtiden, hvilket DRU slet ikke gør noget for (deres nye restriktioner er umiddelbart fine, men når de så ender med et tocifret antal indenfor en race, så giver det igen ikke mening).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og din hund er ikke lort, det er DRU der er lort, bare for at få det skåret ud i pap. Jeg er heller ikke begejstret for dem, der laver ups / planlagte bastarder, men jeg elsker stadig bastarder som hunde, det er selve opdrætter, der er mig imod. Hunde er dejlige, jeg tænker bare fremad og ville gerne have sunde og raske hunde i fremtiden, hvilket DRU slet ikke gør noget for (deres nye restriktioner er umiddelbart fine, men når de så ender med et tocifret antal indenfor en race, så giver det igen ikke mening).

 

Skulle lige til at sige at det nok var det du mente... Hunden er ikke nødvendigvis lort og forfærdelig "bare" fordi den er i DRU... Men selve foreningen er bare ikke specielt god... i DKK ved man trods alt at der er nogle ting som opdrætter skal leve op til, og ikke kan slippe afsted med.. Sådan er det jo ikke i DRU...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle lige til at sige at det nok var det du mente... Hunden er ikke nødvendigvis lort og forfærdelig "bare" fordi den er i DRU... Men selve foreningen er bare ikke specielt god... i DKK ved man trods alt at der er nogle ting som opdrætter skal leve op til, og ikke kan slippe afsted med.. Sådan er det jo ikke i DRU...

 

:5up: hvis Petrine var fra DKK, ville hendes defekter i det mindste ikke være forgæves, men bliver brugt til at forbedre racen, ved at fjerne hendes defekte gener fra videre avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo Petrine, der findes brodne kar i DRU, DJR, DHet eller andet og i DKK, og eftersom der ingen sundhedsmæssige avlsrestriktioner er tilbage stort set, så bliver der jo ingen fordel ved DKK længere. Det vil blive ved at findes gode opdrættere i alle klubber, man skal bare vide hvem det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...