Hop til indhold

nu vi snakker foder ect. kender i dette?


guanomo
 Share

Recommended Posts

Jo i forhold til meget andet Permium foder er det da billigt. Men jeg kunne nu godt tænke mig at se en komplet indholds fortegnelse på det.

Jeps kunne egentligt være brugbart... mail er nu sendt til dem.

 

Men stadigvæk dyrt i forhold til "premium" foder fra aldi og lidl... men de mærker er endnu svære at finde info om andet end at der er klistret et test resultat på fra 2006...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Nu har jeg ikke meget fidus til Aldi og Lidle foder. Netop fordi deres indholdsfortegnelser er MEGET mangelfulde. Og så har vi forbrugere jo ikke en chance for at vide hvad vi stopper i vores dyr.

 

Jeg vil som udgangspunkt gerne spare penge på hundefoder, men jeg vil ikke gå på kompromi med kvaliteten. Jeg bruger ikke de dyre kendte produkter som Hills, Eukanuba osv, men Noget der hedder Sportsmanns Pride som jeg syntes er et godt foder som vores hund trives godt på. Jeg har brugt en del til på at tjekke indholdsfortegnelse på det, og er kommer frem til at det indeholder det som vores hund har brug for.

 

Men det er en jungle uden lige og alle producenterne siger at deres foder er det bedste og at den og den dyrelæge anbefaldet deres foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke meget fidus til Aldi og Lidle foder. Netop fordi deres indholdsfortegnelser er MEGET mangelfulde. Og så har vi forbrugere jo ikke en chance for at vide hvad vi stopper i vores dyr.

 

Jeg vil som udgangspunkt gerne spare penge på hundefoder, men jeg vil ikke gå på kompromi med kvaliteten. Jeg bruger ikke de dyre kendte produkter som Hills, Eukanuba osv, men Noget der hedder Sportsmanns Pride som jeg syntes er et godt foder som vores hund trives godt på. Jeg har brugt en del til på at tjekke indholdsfortegnelse på det, og er kommer frem til at det indeholder det som vores hund har brug for.

 

Men det er en jungle uden lige og alle producenterne siger at deres foder er det bedste og at den og den dyrelæge anbefaldet deres foder.

Samme holdning har jeg netop også og har fundet et foder vi indtil videre er tilfredse med, chicopee, det køber vi så gennem en opdrætter så det er noget billigere end online butiks priser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Ja man skal også være opmærksom på hvor man køber sit foder. Normalt siges det jo at online handel er billigt, men det er det langt fra hver gang.

Så det er en mere at de mange ting man skal være opmærksom på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man skal også være opmærksom på hvor man køber sit foder. Normalt siges det jo at online handel er billigt, men det er det langt fra hver gang.

Så det er en mere at de mange ting man skal være opmærksom på.

Nemlig, spare 70 kr på 15 kg foder, så er der råd til mere hundeguf :-D plus det bliver leveret til hoveddøren, jeg skal dog selv hælde foderet op i foder spanden og logge på netbank og betale :hmm: måske man skulle prøve at stille spanden frem og se om den bliver fyldt op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo i forhold til meget andet Permium foder er det da billigt. Men jeg kunne nu godt tænke mig at se en komplet indholds fortegnelse på det.

 

Her: http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975

 

 

ec84066a-73aa-4d45-8be1-cbc8f9c672efC04475.jpg

Aktiv hundefoder er et dansk produceret fuldfoder, der lever op til de samme høje americanske krav til hundefoder, som de mere kendte Premium-fodertyper.

 

For at sikre hunden bedst mulig udnyttelse af foderet er Aktiv hundefoder udelukkende fremstillet af friske råvarer og indeholder således ingen animalske eller vegetabilske biprodukter og dermed heller ikke kødmel. Aktiv hundefoder er et 100% naturprodukt, der ikke er tilsat farve og konserveringsmidler.

 

Aktiv hundefoder er udviklet i samarbejde med dyrlæger og topopdrættere.

 

 

 

Nedenstående 3 punkter beskriver blot nogle af de gavnlige effekter, der underbygger den høje kvalitet af Aktiv hund:

 

- Specielt udvalgte protein- og kulhydratkilder af høj kvalitet gør det let for hunden at fordøje foderet.

 

- Et afbalanceret indhold af omega 3- og omega 6-fedtsyrer giver hunden en sund og blank pels og modvirker tør og irriteret hud.

 

- De Sprøde og knasende piller renser hundens tænder og stimulerer enzymprocesserne i munden og fordøjelsessystemet. Dette medvirker sammen med de tilsatte trævler fra rodfrugter til en afbalanceret og stabil foderoptagelse, som især er gavnlig for mavetarmfunktionerne.

 

 

 

Ingredienser:

Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, vegetabilsk olie, animalsk fedt (svinefedt spec.), trævler fra rodfrugter, grønsager, glukose, mineraler og vitaminer.

 

I forbindelse med udviklingen af Aktiv hundefoder har der været stor fokus på at sikre, at alle ingredienser medvirker hundens velvære. Oversigten nedenunder over indholdsstofferne giver et overblik over, hvordan de enskelte elementer i foderet medvirker til at sikre hunden et sundt og godt liv.

 

Indhold Aktiv hund Ernæringsmæssige fordele

 

Råprotein 20% Muskler, vækst og vedligeholdelse

Råfedt 14% Energi, pels og hud

Råfibre 3,5% Tarmfunktion og fordøjelsesproces

Aske 7% Muskler, tænder og knogler

Calcium 1,2g Tænder og knogler

Fosfor 1g Tænder, knogler og ernergioverførsel

Kalium 0,5g Muskler og væskebalance

Natrium 0,3g Urinudskillelse, muskler og væskebalance

Magnesium 0,1g Nervesystem, tænder, knogler og energioverførsel

A-vitamin 1200i.e. Syn, vækst og hud

D3-vitamin 120i.e. Knogler, tænder og vækst

E-vitamin 10mg Cellebeskyttelse

B1-vitamin 0,8mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

B2-vitamin 0,64mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

B6-vitamin 0,64mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

D-pantotensyre 2mg Omsætning/forbrænding af proteiner og kulhydrater

B12-vitamin 0,004mg Leverfunktion

Folinsyre 0,1mg DNA

Biotin 0,06mg Hud og pels

Niacin 4mg Nervesystem

Cholinklorid 100mg Leverfunktion

C-vitamin 5mg Cellebeskyttelse

Jern 24mg Hud, pels og muskelceller

Kobber 2,5mg Knogler og tænder

Zink 17,5mg Sårheling

Jod 0,2mg Energioptagelse

Selen 0,04mg Cellebeskyttelse

Mangan 4,3mg Nervesystem

Kobolt 0,1mg Enzymproces

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps kunne egentligt være brugbart... mail er nu sendt til dem.

 

Men stadigvæk dyrt i forhold til "premium" foder fra aldi og lidl... men de mærker er endnu svære at finde info om andet end at der er klistret et test resultat på fra 2006...

 

Ved premium foder menes:

 

- Foderet skal have en udnyttelsesgrad på mindst 83%

- Foderet skal indeholde omega 3-og 6 fedtsyrer

- Et premium foder må ikke tilsættes soja

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad er "fjerkræprotein" og "fiskeprotein"?

 

Den åbenlyse forklaring er protein udvundet af fjerkræ og fisk, men hvis der er reelt kød i foderet hvorfor så ikke skrive "fjerkræKØD" og "fiskeKØD"?

 

Jeg var inde i Plantedirektoratet, som er den instans der tager kontrolprøver og hvor man kan finde ud af hvad der gemmer sig bag de forskelllige betegnelser og de har intet som under disse to betegnelser kommer frem på søgning.

 

Det eneste jeg kunne finde var dette:

Animalsk protein

 

Animalsk protein er en samlebetegnelse for protein, der stammer fra dyr, fx svin, fjerkræ, drøvtyggere eller fisk. Forarbejdet animalsk protein betyder at det er behandlet efter forskrifter i biproduktforordningen. Det kan fx være slagteaffald der forarbejdes til kød- og benmel, eller fiskeaffald der forarbejdes til fiskemel.

 

 

Her: http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975

 

 

ec84066a-73aa-4d45-8be1-cbc8f9c672efC04475.jpg

Aktiv hundefoder er et dansk produceret fuldfoder, der lever op til de samme høje americanske krav til hundefoder, som de mere kendte Premium-fodertyper.

 

For at sikre hunden bedst mulig udnyttelse af foderet er Aktiv hundefoder udelukkende fremstillet af friske råvarer og indeholder således ingen animalske eller vegetabilske biprodukter og dermed heller ikke kødmel. Aktiv hundefoder er et 100% naturprodukt, der ikke er tilsat farve og konserveringsmidler.

 

Aktiv hundefoder er udviklet i samarbejde med dyrlæger og topopdrættere.

 

 

 

Nedenstående 3 punkter beskriver blot nogle af de gavnlige effekter, der underbygger den høje kvalitet af Aktiv hund:

 

- Specielt udvalgte protein- og kulhydratkilder af høj kvalitet gør det let for hunden at fordøje foderet.

 

- Et afbalanceret indhold af omega 3- og omega 6-fedtsyrer giver hunden en sund og blank pels og modvirker tør og irriteret hud.

 

- De Sprøde og knasende piller renser hundens tænder og stimulerer enzymprocesserne i munden og fordøjelsessystemet. Dette medvirker sammen med de tilsatte trævler fra rodfrugter til en afbalanceret og stabil foderoptagelse, som især er gavnlig for mavetarmfunktionerne.

 

 

 

Ingredienser:

Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, vegetabilsk olie, animalsk fedt (svinefedt spec.), trævler fra rodfrugter, grønsager, glukose, mineraler og vitaminer.

 

I forbindelse med udviklingen af Aktiv hundefoder har der været stor fokus på at sikre, at alle ingredienser medvirker hundens velvære. Oversigten nedenunder over indholdsstofferne giver et overblik over, hvordan de enskelte elementer i foderet medvirker til at sikre hunden et sundt og godt liv.

 

Indhold Aktiv hund Ernæringsmæssige fordele

 

Råprotein 20% Muskler, vækst og vedligeholdelse

Råfedt 14% Energi, pels og hud

Råfibre 3,5% Tarmfunktion og fordøjelsesproces

Aske 7% Muskler, tænder og knogler

Calcium 1,2g Tænder og knogler

Fosfor 1g Tænder, knogler og ernergioverførsel

Kalium 0,5g Muskler og væskebalance

Natrium 0,3g Urinudskillelse, muskler og væskebalance

Magnesium 0,1g Nervesystem, tænder, knogler og energioverførsel

A-vitamin 1200i.e. Syn, vækst og hud

D3-vitamin 120i.e. Knogler, tænder og vækst

E-vitamin 10mg Cellebeskyttelse

B1-vitamin 0,8mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

B2-vitamin 0,64mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

B6-vitamin 0,64mg Pels, hud, knogler, tarmfunktion, celler, nerver og forplantning

D-pantotensyre 2mg Omsætning/forbrænding af proteiner og kulhydrater

B12-vitamin 0,004mg Leverfunktion

Folinsyre 0,1mg DNA

Biotin 0,06mg Hud og pels

Niacin 4mg Nervesystem

Cholinklorid 100mg Leverfunktion

C-vitamin 5mg Cellebeskyttelse

Jern 24mg Hud, pels og muskelceller

Kobber 2,5mg Knogler og tænder

Zink 17,5mg Sårheling

Jod 0,2mg Energioptagelse

Selen 0,04mg Cellebeskyttelse

Mangan 4,3mg Nervesystem

Kobolt 0,1mg Enzymproces

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Den første ingrediens i indholdfortegnelsen er Hvede/majs/byg. Jeg har altid ladt mig fortælle at et godt foder indeholder mest kød (kødmel i tørfoder) og eftersom indholdsfortegnelsen er bygget op sådan, at det der står først er det der er mast af, så syntes jeg ikke det her lyder for godt.

En ting jeg ved er, at vores hunde ikke har nogen glæde af alf for meget kornprodukter.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan se i har lavet lidt fodarbejde :-)

 

svaret jeg fik var dette

 

Hej Kenneth, vi har prøver liggende på hvalp, du kan se mere om foderet på www.Aller-petfood.dk , foderet er udviklet i samarbejde med Bille Ruwald, som også er politiets dyrlæge, du kender ham måske.

Vi har selv brugt foderet de sidste 4 år, vi er stadig selv meget tilfredse med det, foderet har specifikationer som er er uden sammenligning.

 

Venlig hilsen Anders Ejstrup, www.Shop4dogs.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hej Kenneth, vi har prøver liggende på hvalp, du kan se mere om foderet på www.Aller-petfood.dk , foderet er udviklet i samarbejde med Bille Ruwald, som også er politiets dyrlæge, du kender ham måske.

Vi har selv brugt foderet de sidste 4 år, vi er stadig selv meget tilfredse med det, foderet har specifikationer som er er uden sammenligning.

 

 

Tja at de har specifikationer der er uden sammenligning er jo ikke nødvendigvis positivit :shock: Det kan i min verden dække over meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

 

I linket du har sat ind her, er der i indholdsfortegnelsen skrevet Sojo-olie. Det hamunere ikke rigtig med det her

 

Ved premium foder menes:

 

- Foderet skal have en udnyttelsesgrad på mindst 83%

- Foderet skal indeholde omega 3-og 6 fedtsyrer

- Et premium foder må ikke tilsættes soja

 

Sakset fra tidligere indlæg.

 

Noget andet. Indholdsfortegnelsen i det her link http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975[url=http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975][/url] og det du lige har sat ine er ikke ens, men det ser da ud til at være samme foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

I linket du har sat ind her, er der i indholdsfortegnelsen skrevet Sojo-olie. Det hamunere ikke rigtig med det her

 

Ved premium foder menes:

 

- Foderet skal have en udnyttelsesgrad på mindst 83%

- Foderet skal indeholde omega 3-og 6 fedtsyrer

- Et premium foder må ikke tilsættes soja

 

Sakset fra tidligere indlæg.

 

Noget andet. Indholdsfortegnelsen i det her link http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975 og det du lige har sat ine er ikke ens, men det ser da ud til at være samme foder.

ja jeg kan godt se hvad du mener :hmm: underligt de selv kan være så usikker på det... nå men vi lader bare politiet bruge "deres" foder selv :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

 

Og her står der så "fjerkræ" og "fisk" og ikke som på den anden side "fjerkræprotein" og "fiskeprotein".

 

Jeg tillader mig at tro at det er biprodukter der er tale om, idet jeg tænker at hvis det er reelle kødstykker producenten har blandet i foderet så ville der stå "kød af fjerkræ" og "fiskekød".

 

Producenterne ville næppe kalde reelt fjerkrækød for "fjerkræprotein" idet det første lyder bedre og dyrere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Det er ikke for at så tvivl om kvaliteten af fodret, men jeg syntes bare det er underligt at der findes to forskellige indholdsfortegnelser.

Og så syntes jeg ikke deres dokumentation for deres påstand om 100 % naturlig er god nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Og her står der så "fjerkræ" og "fisk" og ikke som på den anden side "fjerkræprotein" og "fiskeprotein".

 

Jeg tillader mig at tro at det er biprodukter der er tale om, idet jeg tænker at hvis det er reelle kødstykker producenten har blandet i foderet så ville der stå "kød af fjerkræ" og "fiskekød".

 

Producenterne ville næppe kalde reelt fjerkrækød for "fjerkræprotein" idet det første lyder bedre og dyrere

 

Nemlig, det tror jeg du har ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...