Hop til indhold

"Gå i kurven"


Gæst MetteG
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteG

Jeg vil gerne lærer min hund at gå i kurven og blive der til hun får besked på andet. Nogle gode råd til hvordan jeg griber det an? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lokkede Bella hen i kurven, gav masser af godbidder og sagde "kurv". Sideløbende lærte hun en "bliv" kommando, og den blev koblet på når hun var i kurven, altså "kurv-bliv". Ros, godbidder! Øg langsomt tiden, giv godbidder undervejs, og husk at sige fri eller lignende inden hun rejser sig.

 

Kurven skal være et dejligt sted, og det kan det sagtens være selvom det er et sted hunden får besked på at gå hen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige som du lærer den alle mulige andre kommandoer:), ros hunden i kurven og sig fri før den af sig selv forlader kurven, helt ærligt er det en lidt dum øvelse den kan så nemt gå galt fordi det er så nemt at glemme at hunden er sendt i kurv, det vil sige at man nemt glemmer at få den ud af kurven og derfor forlader den kurven af sig selv, det virker lidt ødelæggende på resten af " blive øvelserne" hos mig betyder kurv bare gå derhen og læg dig lidt, hunden bliver ikke givet fri den rejser sig bare selv efter et stykke tid;), har jeg brug for længere tids ro kommer de i kassen som er et bur;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen bliv komando på, (hvis han er tørstig skal han have lov at hente vand f.eks) og jeg er egentlig ligeglad med hvor han ligger sig, han foretrækkergulvet lige så meget som kurvene, så jeg lærte ham en læg sig, og har koble gå hen og læg sig på.

 

Det betyder at han skal finde et andet sted at opholde sig end at kræve opmærksomhed fra os :)

 

om aftenen inden vi går i seng putter vi ham i kurven, dvs han har altid skulle ligge sig i kurven for at få sine godbidder når vi går i seng, jeg når knap nok at åbne posen med guffer om aftenen før han løber ind i kurven :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...