Hop til indhold

Anbefaling af elastik !


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Jeg har opdaget et vidunder der er mig en gåde jeg ikke har opdaget før. Ville meget gerne give rådet videre.

 

Jeg har købt en elastik, sådan en her Kort lineforlænger med elastik - køb lineforlænger med elastik billigst hos dyrelageret.

 

Jeg har nemlig fået betændelse i begge skuldre af Tjaldurs evige trækken og sliden. Så har ikke kunnet lufte ham. I lang line får man tit voldsomme ryk, hvis hunden ser en hare, en måge eller en fugl.

 

Her er elastikken simpelthen guld værd. Den tager faktisk alt rykket. Har kun haft den i 3 dage og jeg er meget forelsket i den. Den er også stærk.

 

Jeg har haft en Strækline - Hurtta PRO - køb Strækline billigst hos dyrelageret men der sprang elastikket, den er slet ikke stærk nok og giver slet ikke samme affjedring som den anden.

 

 

Så jeg kan varmt anbefale sådan en elastik, hvis du har en hund der har det med at kaste sig frem og lave voldsomme ryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Sådan en har jeg også - den er kanon god :5up:

Brugte den til Charlie da han havde noget forvridning i den ene skulder - det forhindrede at han blev trukket for hårdt eller hvis han hakkede bremsen i. Senere har jeg brugt den da jeg fik en begyndende kold skulder - Jeg bruger den jævnligt da den faktisk er ret rar at gå med :mrgreen: - i sær for Charlie da han har med pludselig at hakke bremsen i og så får man altså et ryk!

 

God bedring med skulderne :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den er altså virkelig u undværlig, ærger mig over jeg slet ikke har opdaget det før nu. Men nu bliver den flittig brugt. Tak for god bedring hilsen, håber jeg undgår binyrebarkhormon indsprøjtning, men suk det er ikke nemt at holde sine arme og skuldre i ro. Men uden elastik havde det da været udelukket at lufte slyngen banditten. Men den er også god for ham. Han har desværre fået konstateret gigt i sit ene forben og er på smertestillende. Kiropraktoren siger han også har et meget skævt bækken. Normalt for han jo også voldsomme ryk når han kaster sig frem ad. Ofte i lang line, hvis han løber efter måger ved vandet, får han jo så voldomt et ryk når linen ikke er længere, at han nogen gange er væltet. Det er jo også hamrende usundt for ham. Så håber elastikken gør en forskel for ham, men det ved jeg den gør. behøver ikke have så dårlig samvittighed.

 

Håber andre kan bruge den også. Den er jo også god hvis man har en stor hund, der måske pludselig rykker frem, ved synet af, ja katte, fugle, hare osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Stella

Hmf, :???: er skuffet over produktet. Nu har jeg haft den en måned og brugt den hver dag på alle gåture. Den har udvidet sig med 13 centimeter og elastikken er nu så slap at den bare fungere som et længere stykke line med minimal elastik effekt ! ØV ! troede lige jeg havde opdaget det 8. vidunder. Den har ellers været HELT vildt god, hold op en forskel og hvor har det gjort gåturene lettere. Men nu, øv, det kan da ikke være rigtig man skal købe en ny hver måned. Elastikken må være for slap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Øv hvor ærgerligt at den bliver slap. Jeg kender ikke den type du har linket til - men jeg har denne her (har to) - den er rigtig god, meget kraftig, men om den er bedre end den du har ved jeg ikke :vedikke:

 

Hunter stddmper til line - sort - 45 cm

 

Ja jeg synes virkelig det er hurtig den er blevet slap og ubruglig. synes ellers den virkede som rigtig kraftig kvalitet.

 

Den du linker til ser god ud. Men de små elastikker inden i, springer de ikke ? Den line fra hurrta med elastik, der er der elastik inden i og de springer bare alle sammen lynhurtig, så elastikken bliver helt uden effekt. svært at forklare.

 

Ville prøve at bestille en hjem af dem du linker til og se om den er bedre. For mens den virkede optimalt den anden, har det været helt fantastisk at gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...